شبکه یک پیروز رقابت سریال‌های نوروزی شد/ نقش پررنگ سیروس مقدم و سعید آقاخانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
برای ششمین سال متوالی؛

شبکه یک پیروز رقابت سریال‌های نوروزی شد/ نقش پررنگ سیروس مقدم و سعید آقاخانی

سریال پخش‌شده از شبکه یک سیما، برای ششمین سال متوالی پربیننده‌ترین سریال نوروزی تلویزیون شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برای ششمین سال متوالی، سریال پخش‌شده از شبکه یک سیما پربیننده‌ترین سریال نوروزی تلویزیون شد.

مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی ۳» ساخته جلیل سامان که در نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه یک رفت، با اعلام بخش‌های خبری صداوسیما، توانست بیننده‌ای ۶۹٫۲ درصدی جذب کند و پرمخاطب‌ترین سریال تلویزیون در این ایام لقب گیرد. جالب این که در چند سال اخیر که آمار مخاطبان سریال‌های تلویزیون بر اساس نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما اعلام می‌شود، همواره سریال شبکه یک سیما بوده است که در رقابت سریال‌های نوروزی پیروز شده و بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است.

در نوروز ۱۴۰۰ مجموعه «نون خ ۳» ساخته سعید آقاخانی با مخاطبی ۸۲.۱ درصدی، رکورد میزان بیننده سریال‌های نوروزی تلویزیون را شکست.

در تعطیلات نوروزی سال ۹۹ نیز مجموعه «پایتخت ۶» به کارگردانی سیروس مقدم که از شبکه یک سیما پخش شد، در نظرسنجی مرکز تحقیقات، با ۷۵ درصد بیننده، بالاتر از سریال‌های دیگر شبکه‌های سیما ایستاد.

در نوروز ۹۸ هم فصل نخست مجموعه «نون خ» اثر سعید آقاخانی روی آنتن شبکه یک سیما رفت و به عنوان پربیننده‌ترین سریال نوروزی تلویزیون معرفی شد، اگرچه در آن زمان درصد مخاطب سریال‌ها اعلام نشد.

یک سال پیش از آن، نوبت فصل پنجم «پایتخت» بود که بیشترین مخاطب را در میان سریال‌های تلویزیون جذب کند. این سریال که محصول سازمان اوج بود، با پخش از شبکه یک در نوروز ۹۷، به مخاطب ۸۱.۳ درصدی دست یافت.

در تعطیلات نوروزی سال ۹۶ نیز مجموعه «علی‌البدل» ساخته سیروس مقدم و محصول شبکه یک سیما، با ۴۲ درصد بیننده به عنوان پرمخاطب‌ترین سریال وقت تلویزیون معرفی شد.

از آنجا که از سریال‌های نوروزی سال ۹۵، آمار مشخصی منتشر نشده است، روشن نیست سریال نوروزی کدام شبکه سیما پربیننده‌تر از بقیه سریال‌ها بوده، اما بر اساس آمارهایی که از سال‌های ۹۴ و ۹۳ منتشر شده، در این سال‌ها نیز سریال‌های «فوق سری» ساخته مهدی فخیم‌زاده و «پایتخت ۳» ساخته سیروس مقدم پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های نوروزی بودند.

به نظر می‌رسد پخش سریال شبکه یک سیما در ساعت ۲۲:۱۵ و پیشتر ۲۲ که در زمان تعطیلات و برگزاری دید و بازدیدهای نوروزی، بهترین ساعت پخش محسوب می‌شود، در پرمخاطب شدن این مجموعه‌ها تاثیرگذار بوده است، هرچند نمی‌توان از کیفیت بالای سریال‌های یادشده نیز گذشت.

نکته قابل تامل آن که اغلب این سریال‌های موفق، توسط سیروس مقدم و سعید آقاخانی ساخته شده که «جزیره» و «راز بقا» آخرین پروژه‌های آنان برای انتشار در پلتفرم‌های نمایش خانگی ساخته شده است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است