ایام عید میزبان ۲ نمایشگاه بودیم/ اجرای طرح جامع از آثار سهراب سپهری در ۱۴۰۱ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
مدیر موزه هنرهای معاصر کرمان در گفتگو با صبا:

ایام عید میزبان ۲ نمایشگاه بودیم/ اجرای طرح جامع از آثار سهراب سپهری در ۱۴۰۱

مدیر موزه هنرهای معاصر کرمان به تشریح برنامه‌های این موزه در سال جاری پرداخت.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان که شهریور ماه سال ۱۴۰۰ با اهدای ۱۲۱ اثر هنری از مجموعه «ارمغان» به این موزه بازگشایی شد، همچنان مشغول پروژه مرمت و بازسازی بود که در نهایت بهمن ماه سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی-هنری خود را با اتمام عملیات مرمت آغاز کرد‌.

میثم ثمررخی رییس موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صبا در این‌باره توضیح داد: موزه هنرهای معاصر کرمان از بهمن ماه ۱۴۰۰ با پایان عملیات مرمت موزه بازگشایی شد و از اسفندماه نیز میزبان نمایشگاه‌های مختلفی بودیم.

او در ادامه درباره پروژه نوروزی موزه کرمان که همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: موزه هنرهای معاصر کرمان شامل ۲ بخش، فاز یک یا گالری‌های موزه‌ای و فاز ۲ یا همان گالری‌های نمایشگاهی و موقت است و به تبع آن پروژه نوروز ما نیز شامل ۲ مجموعه است. مجموعه فاز یک میزبان آثار هنرمندان خارجی و آثار هنرمندان دهه ۲۰ و ۳۰ داخلی از آثار گنجینه است و مجموعه آثار سهراب سپهری و استاد علی‌اکبر صنعتی در گالری های فاز دو به نمایش درآمدند. همچنین در خلال این نمایشگاه‌ها در ایام نوروز میزبان چند نشست تخصصی نیز بودیم.

این مدیر هنری درباره برگزاری جشنواره «سرو نگار» اظهار کرد: اردیبهشت ماه نیز جشنواره ملی «سرو نگار» با محوریت خواجوی کرمانی برگزار می‌شود که در حال جمع‌آوری آثار گرافیک در این زمینه هستیم و همچنین نمایشگاه عکس «ایران من» مجموعه عکس هایی است که دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان از کل ایران کار کرده‌اند و در گالری فاز دوی ما افتتاح می‌شود.

او در ادامه درباره برنامه‌های موزه هنرهای معاصر کرمان در سال جاری گفت: ما برای سال جاری چند پروژه بزرگ برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یکی از آن‌ها شامل یک طرح جامع درباره آثار سهراب سپهری است که در این حوزه هم شاهد برپایی نمایشگاه خواهیم بود و هم کاتالوگ‌های مختلفی از آثار او چاپ می‌شود و همچنین چند نشست تخصصی در این حوزه برگزار خواهیم کرد.

در حال رایزنی هستیم تا امسال یک مجموعه خارجی در موزه هنرهای معاصر کرمان به نمایش درآید

ثمررخی ادامه داد: در حال رایزنی هستیم تا به امید خدا امسال یک مجموعه خارجی در موزه هنرهای معاصر کرمان به نمایش دربیاید. در نمایشگاه فاز دو یا همان گالری های نمایشگاهی پروژه هایی مانند سالانه خوشنویسی، رویداد هنرهای سنتی، نمایشگاه گرافیک «سرو نگار»، سالانه نقاشی و … برگزار خواهد شد.

مدیر موزه هنرهای معاصر کرمان درباره فعالیت در حوزه چاپ کتاب و پژوهش تشریح کرد: سال گذشته کتاب موزه که شامل آثار برگزیده گنجینه موزه هنرهای معاصر کرمان بود، چاپ و رونمایی شد و امسال نیز پیش‌بینی چاپ یکسری کاتالوگ‌هایی از آثار در دستور کار داریم و در حوزه نشست های تخصصی قصد داریم ماهی یک نشست تخصصی یا گفتاردرس یا کارگاه های یک روزه برگزار کنیم.

ثمررخی در پایان درباره ارتباط با موزه‌های هنرهای معاصر دیگر شهرها خاطرنشان کرد: سال‌های قبل پروژه‌های مشترکی با موزه های دیگر داشتیم و به طور مثال با موزه هنرهای معاصر تهران تبادل آثار داشتیم و به آن‌ها اثر امانت دادیم یا امانت گرفتیم اما برای سال جاری در حوزه هنوز پیش‌بینی صورت نگرفته است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است