فیلمنامه «خداداد» سال ۱۳۹۲ نوشته شده بود/ شبکه دو آسیب‌پذیر‌ترین کنداکتور نوروز را دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶
صبا گزارش می‌دهد؛

فیلمنامه «خداداد» سال ۱۳۹۲ نوشته شده بود/ شبکه دو آسیب‌پذیر‌ترین کنداکتور نوروز را دارد

نشست خبری سریال نوروزی «خداداد» به تهیه کنندگی سعید سعدی و کارگردانی علی غفاری با حضور حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، عوامل سریال «خداداد» ظهر امروز ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ با حضور در اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما با مخاطبان این سریال تلویزیونی در واحد امور مخاطبان رسانه ملی (۱۶۲) گفتگو کردند.

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما، علی غفاری کارگردان، میلاد کزازی نویسنده به همراه سوسن پرور، علی صبوری، زهره حمیدی، آرش نوذری بازیگران سریال نوروزی «خداداد» در واحد امور مخاطبان صداوسیما (۱۶۲) حضور یافتند و پای صحبت‌های تماس گیرندگان نشستند و پاسخگوی سوالات آنان بودند.

عوامل «خداداد» پس از اتمام پاسخگویی به تماس‌های مخاطبان این سریال، در نشست خبری «خداداد» شرکت کردند و درباره چالش‌ها، تجربه‌ها و بازخوردهای خود از این سریال گفتند.

علی غفاری کارگردان سریال «خداداد» در ابتدای جلسه درحضور خبرنگاران، معاون روابط عمومی سیماو دیگر عوامل این سریال گفت: سریال «خداداد» به لحاظ موضوعی نوروزی ترین سریال در نوروز ۱۴۰۱ بود و از این منظر مردم به خوبی با سریال ارتباط برقرار کرده بودند و در صحبت‌هایی که با مردم شد، از علاقه خود به داستان، شخصیت‌ها و خروجی سریال گفتند و من خوشحالم که توانستیم رضایت مخاطبان این سریال را جلب کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «تک تیرانداز» اظهار کرد: تصور ما این نبود که سریال به پخش نوروز ۱۴۰۱ برسد، اما خوشبختانه سریال در نوروز ۱۴۰۱ پخش شد. در مجموع از سریال راضی هستم و معتقدم که سریال توانست جایگاه خودش را بین مخاطبان خود پیدا کند.

در ادامه میلاد کزازی نویسنده سریال «خداداد» بیان کرد: خط اصلی داستان سال ۱۳۹۲ نوشته شده بودم و سال‌ها طول کشید که آن فیلمنامه به سریال «خداداد» فعلی تبدیل شود. نقدهای اجتماعی که در سال ۹۲ نوشته بودم، با گذشت هر سال به اصلاح و پرداختن گسترده تر به ابعاد موضوع سریال نیاز پیدا می‌کرد که در نهایت ما سعی کردیم در فیلمنامه نهایی که همراه با تولید سریال بارها اصلاح شد، ابعاد بزرگ‌تری از مسائل اجتماعی را بررسی کنیم.

وی درباره بازخوردهایی که در گفتگو با مردم گرفته بود، بیان کرد: «خداداد» یک کار شرافتمندانه است، در برابر این سریال خوشبختانه جز محبت چه امروز و چه در روزهایی که سریال روی آنتن بود، از مردم ندیدم. نقدها به سریال کاملا منصفانه بود چه در تماس های امروزی و چه در فضای مجازی با مخاطبان آگاهی مواجه بودیم.

درخواست مردم برای ساخت فصل دوم سریال «خداداد»

کزازی از درخواست مردم برای ساخت فصل دوم سریال «خداداد» گفت: من در گفتگویی که در در واحد امور مخاطبان صداوسیما با مردم داشتم در چند مورد شاهد این درخواست بودم که فصل دوم سریال هم ساخته شود. باتوجه به شرایط و اقبال مسئولان و مردم به این سریال  احتمال ساخت فصل دوم آن وجود دارد.

زهره حمیدی بازیگر نقش «عاطفه» در سریال «خداداد» نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: خوشحال هستم، مردم خیلی از سریال «خداداد» استقبال کرده بودند و به شخصیت من که با وجود نیاز، از یک مساله حیاتی در زندگی خود گذشت، بسیار توجه کرده بودند. خوشحالم از این جهت که توانستیم روی مردم تاثیر بگذاریم و سریال ما در کنار سرگرمی یک محتوای خوبی هم به مخاطبان ارائه داد.

وی افزود: معتقد هستم که سریال‌ها و به صورت کلی هنر در زندگی، اخلاق و سبک زندگی مردم تاثیر می‌گذارد. من نقش «عاطفه» را بازی کردم، نقش یک مادر زحمت کش و سختی کشیده‌ای که با تمام مشکلات یک خانواده و زندگی شادی را تشکیل داده است و از خانواده خود حمایت می‌کند.

این بازیگر عنوان کرد: زمانی که حسن لبافی این سریال را به من پیشنهاد دادند و با آقای غفاری همراه شدم، ایشان به من گفتند که اگر پشت صحنه‌های خوبی داشته باشیم و عوامل سریال مانند یک خانواده تلاش کنند، می‌توانیم سریال بسیار خوبی روی آنتن ببریم.

قصد داشتیم امسال دل مردم را شاد کنیم

حمیدی در پایان گفت: ما زمان بسیار کمی را در اختیار داشتیم و امکان داشت که هر لحظه فیلمنامه سریال بر اساس شرایط کم و زیاد شود و این مساله شرایط را سخت‌تر می‌کرد اما به گقته آقای غفاری ما قصد داشتیم امسال دل مردم را شاد کنیم که امیدوارم موفق هم شده باشیم.

آرش نوذری دومین بازیگری بود که در این نشست صحبت و درباره سریال «خداداد» عنوان کرد: سریال «خداداد» تجربه دوم من با آقای غفاری و سعدی بود و تا حدودی از شرایط و ظرفیت‌های هم شناخت داشتیم. زمانی که این سریال را به من پیشنهاد دادند مانند هر بازیگر دیگری که دوست دارد در یک سریال نوروزی حضور داشته باشد، با اشتیاق این کار را قول کردم.

وی با اشاره به محتوای گفتگوهای تلفنی با مردم گفت: امروز بالغ بر ۲۰ تماس داشتم که عموم آن‌ها از موفقیت سریال برای من می‌گفتند، از زمان تکرار سریال در شبکه‌های تماشا و آی فیلم سوال می‌پرسیدند و حتی پیشنهاد دادند که اگر حمید لولایی نقش «خداداد» را به جای رضا ناجی بازی می‌کرد، سریال جذاب تر هم می‌شد. چند نفری هم شماره تماس‌شان را برای من گذاشتند تا به علی صبوری بدهم یا شماره تماس علی صبوری را از من خواستند که در هر دو حالت من کاری انجام ندادم.

سوسن پرور هم که در نظرسنجی معاونت سیما جزو سه بازیگر برتر زن در سریال‌های نوروزی انتخاب شده بود، در ادامه این نشست بیان کرد: در اولین جلسه‌ای که با آقای غفاری کارگردان سریال «خداداد» داشتم ساعتی درباره تاریخ سینما صحبت کردیم و ایشان از تجربه‌های خود در سینما و تلویزیون به من گفتند. در همان جلسه اول ۹۰ درصد تصمیم گرفته بودم که در سریال بازی کنم.

علی صبوری آخرین بازیگری بود که در بخش اول این نشست خبری صحبت کرد و درباره بازی خود در سریال نوروزی «خداداد» گفت: «خداداد» سومین تجربه من در تلویزیون به عنوان بازیگر بود. سریال «خداداد» تجربه بسیار خوبی برای من بود، از آن سریال‌هایی که باعث شد در صدا و سیما بیشتر پخته شوم. امیدوارم که من و دیگر عوامل سریال رسالت اول خودمان را که خنداندن مردم است به خوبی انجام داده باشیم.

وی عنوان کرد: مردم همیشه لطف داشتند و دارند، به ویژه در این یک ساعتی که پای صحبت‌های آن‌ها نشسته بودم خیلی شرمنده مردم شدم، زیرا اصلا انتظار این حجم از استقبال را بنا بر آمار و ارقامی که منتشر شده است، نداشتم.

زمان‌بندی پخش سریال «خداداد» مناسب نبود

در ادامه نشست علی غفاری کارگردان سریال «خداداد» در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره آمار منتشر شده از استقبال مخاطبان از سریال گفت: مکانیزم نظر سنجی‌های صدا و سیما، پیچیده است و من نمی‌توانم درباره آن‌ها چیزی بگویم ولی می‌خواهم به مساله تبلیغات، زمان پخش و هم‌پوشانی برنامه‌های پربیننده دیگر با سریال «خداداد» اشاره کنم. متاسفانه ساعت پخش، همپوشانی سریال‌ها و… با سریال «خداداد» باعث شد که سریال کمتر از دیگر سریال‌های نوروزی دیده شود.

وی افزود: زمانی که یک سریال در یک شبکه شروع می‌شود، زمان بندی پخش دیگر سریال‌ها در دیگر شبکه‌های تلویزیونی باید مدیریت شود. متاسفانه هرساله سریال‌های نوروزی شبکه دو آسیب پذیرترین سریال نوروزی در تمامی سال‌ها بوده است.

کارگردان سریال «بچه مهندس» عنوان کرد: پیشنهاد دوستانه من به مسئولان صدا و سیما این است که برای رسیدن به بهترین نتیجه و دیده شدن سریال‌های تلویزیونی زمان پخش مناسبی برای آن‌ها در شبکه‌های مختلف اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: اگر ما مجموعه کارهای نمایشی داشته باشیم که مخاطب را مقابل تلویزیون بنشاند، بُرد با ما است. استنباط من و عوامل سریال «خداداد» این است که مردم سریال را با توجه به زمان نامناسبی که برای پخش داشت، دوست داشتند.

خوشحالم که «زیرخاکی» و «نجلا» پرمخاطب بودند

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در ادامه نشست خبری سریال «خداداد» خطاب به خبرنگاران گفت: نکته اولی که سریال «خداداد» منتقل می‌کرد، لزوم مسئولیت پذیر بودن مسئولان کشور بود. همان طور که می‌توان به نحوی خلاصه سریال «خداداد» را به این شکل بیان کرد که «آقای مسئول وقتی امضا نمی‌کنی زندگی انسان‌ها را از بین می‌بری، یاد بگیر که خودت و زیر دستانت وظیفه خودتان را به خوبی انجام دهید».

وی ادامه داد: نکته دوم این است که سریال «خداداد» برای مردم عادی ساخته شده است، مردمی که ساکن میدان ونک به پایین هستند. ما برای این سریال که برای مردم ساختیم حتی یک ریال هم خرج نکردیم تا در صفحه‌های مجازی تبلیغات ما را انجام دهند. در این شرایط حتی صفحه علی صبوری بازیگر سریال را هم مسدود کردند تا برای سریال تبلیغ نکند.

ملک محمدی اظهار کرد: من معتقدم که شبکه‌های تلویزیونی را نباید در در رقابت با هم دیگر قرار داد. من بسیار خوشحال هستم که سریال‌های «زیرخاکی» و «نجلا» در نوروز ۱۴۰۱ پرمخاطب بودند. خوشحالم که سریال «دردسرهای شیرین» به خوبی تمام شد. ما همه یک خانواده هستیم، تلوزیون خانه ماست.

۹۵ درصد مخاطبان من سریال «خداداد» را دوست داشتند

علی صبوری بازیگر سریال «آخر خط» در ادامه نشست خبری در واکنش به سوال خبرنگار مهر که او در استندآپ در مقایسه با بازیگری موفقیت‌تر بوده است و بهتر نیست استندآپ را به بازیگری ترجیح بدهد، گفت: بازیگری با استندآپ خیلی فرق دارد، اینکه باز خورد کارهای من چطور بوده است هم به نظر مخاطبان باز برمی‌گردد. همه ما می‌دانیم که یک سریال زمانی که در تلوزیون پخش می‌شود قاعدتا با محدودیت‌های در مقایسه با فضای مجازی مواجه است. اینکه برخی از مخاطبان استندآپ من را بیشتر بازیگری در سریال‌های کمدی دوست دارند شاید به این مساله برگردد.

وی با اشاره به بازخوردی که از صفحه اینستاگرامی خود از سریال «خداداد» دریافت کرده است، بیان کرد: استوری‌های من روزانه بازدیدی میلیونی دارد که از مجموع بازدید‌های برخی پلتفرم‌ها در یک ماه بیشتر است. در آخرین نظرسنجی که در صفحه شخصی خودم داشتم با مشارکت بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر مخاطب، ۹۵ درصد از دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی من، سریال «خداداد» را دوست داشتند.

قراردادهای خوب پلتفرم‌ها بازیگران مطرح را به تلویزیون نمی‌کشاند

صبوری ادامه داد: از حضور در سریال «خداداد» و همکاری با گروه حرفه‌ای آن راضی هستم. شاید لازم باشد که بدانید من برای پول وارد تلویزیون نشده‌ام. درآمد من از یک سال کار در فضای مجازی برابر با ۱۰۰ سال فعالیت در صدا و سیما است. من تلویزیون را انتخاب کرده‌ام و تا سال ۱۴۰۹ با آن قرارداد دارم. خیلی از بازیگرانی مطرحی که در پلتفرم‌ها حضور دارند و از تلویزیون رفته‌اند به دلیل قراردادهای بزرگی است که با آن‌ها می‌بندند.

صبوری با اشاره به برخی رسانه‌ها و تاثیری که در انتخاب‌ها دارند عنوان کرد: من قبل از این کار می‌خواستم سریال «پلاک ۱۳» را برای بازی انتخاب کنم و قرارداد ببندم، اما در رسانه‌ها دیدم که تیتر می‌زدند «فاجعه‌ای به اسم سریال پلاک ۱۳» که من برای همین مساله از بستن قرارداد منصرف شدم. اما حالا می‌بینم که «پلاک ۱۳» سومین سریال پرمخاطب در ماه‌های اخیر شد.

این استندآپ کمدین در پایان بیان کرد: هنوز بین برخی از مخاطب‌ها، عوامل و مسئولان نوعی گارد نسبت به من هست که به مطمئن هستم زمان آن را حل می‌کند، از آقای غفاری ممنون هستم که به این گارد توجه نکرد و به من اعتماد کرد. گاهی فکر می‌کنم شاید یکی از دلایل کاهش آمار بازید این سرال، حضور من در «خداداد» باشد.

در انتهای نشست پس از گفتگوی عوامل سریال «خداداد» حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما با تشکر از عوامل این سریال، گفت: «خداداد» سریال موفقی بود؛ من به همراه خانواده‌ام هر شب «خداداد» را دنبال می‌کردیم. من به شخصه با سبک زندگی «خداداد» آشنا بودم و معتقدم که می‌شود یک جلسه مفصل گذاشت و درباره این سریال و سبک زندگی که ارائه کرده است، گفتگو کرد.

قرایی در پایان بیان کرد: به زودی آمار مخطبان سریال‌ها و برنامه‌های نوروزی را منتشر می‌کنیم تا ببشتر از اعداد و ارقام مخاطبان این سریال با خبر شویم. اما من معتقد هستم که این کار دیده شده است. «خداداد» طنز بود و طنز نیاز جامعه روز ماست و باید افرادی را که در این عرصه فعالیت‌ می‌کنند، حمایت کرد تا پرقدرت‌تر ادامه دهند. به عنوان مثال باید از علی غفاری حمایت کرد تا در حوزه سینمای طنز بیشتر کار تولید کند.

سریال ۱۳ قسمتی «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی، محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما از یکشنبه ۲۹ اسفندماه در ۱۳ قسمت ساعت ۲۱:۱۵ همراه مخاطبان خود بود.

در این مجموعه بازیگرانی چون رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور، مهرناز بیات، آرش تاج، آرش نوذری، افشین نخعی، زهره حمیدی، شیرین بینا، سارا باقری، مهرزاد جعفری، جواد زیتونی، فریبا سادات مرتضوی، سیامک اشعریون، سیاوش طهمورث، امیرحسین غفاری، کوثر حیدری حضور داشتند.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است