اگر از فلسفه خسته می‌شوید رمان فلسفی بشنوید! | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱
انتشار نسخه گویای کتابی از نویسنده «دنیای سوفی»؛

اگر از فلسفه خسته می‌شوید رمان فلسفی بشنوید!

کتاب گویای «راز فال ورق» نوشته یوستین گوردر با صدای مهیار ستاری در انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شد.

به گزارش صبا، کتاب گویای «راز فال ورق» نوشته یوستین گوردر با صدای مهیار ستاری در انتشارات نوین کتاب گویا تولید شده است تا علاقه‌مندان به رمان‌های فلسفی – ادبی، بتوانند آن را در قالب کتاب صوتی بشنوند.

نسخه چاپی «راز فال ورق» در سال ۱۳۷۶ از سوی نشر مرکز به بازار آمد و در اولین روزهای سال ۱۴۰۱ انتشارات نوین کتاب نسخه صوتی آن را با صدای مهیار ستاری و آهنگسازی رامین وطن‌نیا، در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.

این کتاب، نوشته یوستین گوردر است که به عنوان نویسنده آثار فلسفی شناخته شده و به ویژه «دنیای سوفی» او از شهرت بسیاری برخوردار است. داستان «راز فال ورق» درباره هانس توماس و پدرش است که یک سفر را آغاز می‌کنند و در جریان این مسافرت طولانی، دریچه‌های بسیاری از عالم اندیشه به روی آنها گشوده می‌شود. مادر هانس توماس، زنی‌ست که به سودای مدل شدن و ورود به دنیا مد خانه را ترک کرده. هانس و پدرش به دنبال او از نروژ تا آتن را زیر پا می‌گذارند. یک روز هانس در دل یک کلوچه پخته‌شده، یک کتاب کوچک پیدا و خواندن آن را شروع می‌کند. داستانی که در این کتاب کلوچه‌ای پی گرفته می‌شود به طور موازی با داستانی که برای پدر و پسر در حال وقوع است، برای مخاطب روایت می‌شود و این دو ماجرا در فصل پایانی به شکل زیبایی با یکدیگر خط و ربط پیدا می‌کنند.

در این کتاب هم همچون دیگر آثار گوردر مثل «دنیای سوفی» یا «دختر پرتقالی»، مفاهیم فلسفی را به زبان ساده می‌شنویم. او در طول داستان خود با پرسش‌های رایج در ذهن بشر به شیوه‌ای استادانه مواجه شده؛ سوالاتی از این دست که ما که هستیم و چطور موجودیت پیدا کرده‌ایم؟ دوتا از شخصیت‌های اصلی این کتاب، ژوکر و ملوان هستند و دیالوگ‌های بین این دو مباحث جالبی را به وجود می‌آورد. ژوکر فردی عاصی از اجتماع، درونگرا و ژرف‌اندیش است و نویسنده بار زیادی از تبیین موضوع را روی دوش این شخصیت نهاده است.

مهیار ستاری، گوینده این اثر که ۲۲سال سابقه گویندگی در رادیو و دوبله دارد و گویندگی آثاری همچون «جنایت و مکافات»، «کشتی ساکورا»، «گربه بلیتس»، «ژنرال جنوبی اهل بیگ‌سور»، «مرگ ایوان ایلیچ» و… در کارنامه کتاب‌خوانی‌های او دیده می‌شود، درباره نسخه صوتی این اثر گفت: اگر کسی فلسفه را دوست دارد اما بحث سنگین فلسفی خسته‌اش می‌کند، حتما شنیدن این کتاب او را خوشحال خواهد کرد.

او همچنین خاطرنشان کرد: درست است که شهرت گوردر با رمان «دنیای سوفی» شروع شد اما باید بدانیم که محبوبیت این نویسنده با «راز فال ورق» به اوج رسید و خود گوردر نیز این کتاب را به عنوان شاهکار کارنامه‌اش قلمداد می‌کند، چراکه در آن، فانتزی و فلسفه با هم گره خورده است.

کتاب «راز فال ورق» نوشته یوستین گوردر با ترجمه عباس مخبر، به گویندگی مهیار ستاری و با انتخاب موسیقی رامین وطن‌نیا در ۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه در انتشارات نوین کتاب گویا در قالب کتاب صوتی منتشر شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500