شاهد موسیقی پاپ با تاریخ مصرف کم هستیم/ دلیل سال‌ها همکاری با عظیمی و اشرف‌زاده | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۸
امید صباغ نو در گفتگو با صبا:

شاهد موسیقی پاپ با تاریخ مصرف کم هستیم/ دلیل سال‌ها همکاری با عظیمی و اشرف‌زاده

امید صباغ نو شاعر و ترانه سرا درباره دلیل همکاری طولانی مدت با امیر عظیمی و حجت اشرف زاده در حوزه موسیقی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، اولین کنسرت امیر عظیمی خواننده، ترانه سرا و آهنگساز موسیقی پاپ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ پس از حدود ۱۰ سال فعالیت هنری این خواننده در تهران برگزار شد. این خواننده در تمام سال‌هایی که به عنوان خواننده در حوزه موسیقی فعالیت داشته است، با ترانه سرایان، آهنگسازان، تنظیم کننده ها و نوازنده‌های بسیاری همکاری کرده است.

یکی از ماندگارترین همکاری‌های این خواننده با ترانه سرای اولین آلبوم رسمی خود، آلبوم «سیب هوس» است. کمتر خواننده و ترانه‌سرایی وجود دارد که سال‌های سال با هم فعالیت کنند، آثارشان کمتر به ورطه‌ تکرار بیفتد و این همکاری مستمر باشد و نه مقطعی. اگر قرار باشد به غیر از همکاری امید صباغ نو و امیر عظیمی همکاری ماندگار دیگر هنرمندان را مثال زد، می‌توان به همکاری زنده یاد افشین یداللهی و احسان خواجه امیری و همکاری رضا یزدانی و مهدی ایوبی اشاره کرد.

امید صباغ نو شاعر و ترانه سرا در گفتگو با خبرنگار صبا درباره این همکاری بلندمدت با امیر عظیمی گفت: خیلی سخت است که با یک نفر در حوزه موسیقی چندین سال متوالی همکاری داشته باشی، شاید یکی از دلایل سختی این کار به عقیده مخاطبان، تهیه کننده‌ها و دیگر فعالان این حوزه، تکراری شدن قطعه‌ها و آثار این خواننده و ترانه سرا باشد.

وی افزود: اتفاق خوبی که بین من و امیر عظیمی و حتی بین من و حجت اشرف زاده در تمام این سال‌ها که با یکدیگر فعالیت داشته‌ایم رخ داده است، رفاقت و نزدیک بودن فضای ذهنی ما با هم است. این صمیمت باعث شده تا در خلق یک قطعه موسیقی با یک حس مشترک رو به رو باشیم. منظور این است که ترانه‌ها و موسیقی‌ها سفارشی نبوده اند و حتی این تجربه را با امیر عظیمی داشته‌ام که میان صحبت‌های روزانه و عادی‌مان به یک ایده و طرح برای ترانه و ملودی رسیدیم و در بازه یک ساعته یک ترانه و ملودی را با هم دیگر خلق کردیم، بدون اینکه این کار قبل‌تر سفارش شده باشد.

این ترانه سرا با اشاره به استقبال مخاطبان از همکاری او با امیر عظیمی توضیح داد: در تمام قطعه‌هایی که من و امیر عظیمی با هم کار کرده ایم به این دلیل که تمام احساس ما درگیر خلق یک تصویر و فضای ماندگار بود، خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است، مصداق آن ضرب المثل که سعدی می‌گوید، «سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند».

صباغ نو در ادامه به فعالیت‌های دوست و همکار خود اشاره کرد و گفت: امیر عظیمی در تمام ۱۰ یا ۱۲ سالی که در حوزه موسیقی فعالیت تخصصی می‌کند، بسیار اذیت شد و سخت زندگی کرد، اما کم نیاورد و مانند خیلی از هنرمندان دیگر از ایران مهاجرت نکرد و ماند تا در ایران به فعالیت خود ادامه دهد. خیلی خوشحال هستم که او توانست بعد از تمام این سال‌ها بالاخره اولین کنسرت خود را در تهران برگزار کند.

وی درباره تجربه اولین کنسرت عظیمی عنوان کرد: امیر با وجود اینکه برای اولین بار در آن شب روی صحنه رفته بود و دو سانس پشت هم را اجرا کرد، کاملا منصفانه می‌گویم که به هیچ وجه فالش نخواند و تنها چند تپق طبیعی داشت که همین مساله نشان می‌داد که این خواننده کاملا زنده روی صحنه اجرا می‌کند و مانند دیگر خواننده ها، بک وکال و یا لایه‌های زیر صدا در کنسرت خود ندارد تا یک قسمت‌هایی را لب بزند.

ترانه سرای قطعه «سیب هوس» تاریخ مصرف داشتن برخی خواننده‌های موسیقی پاپ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که تعدادی خواننده به بازار موسیقی پاپ معرفی می‌شوند که تاریخ مصرف دارند و آثار و قطعه‌های آن‌ها ماندگار نیست و بعد از چند سال از یاد و خاطره و پلی لیست مخاطبان موسیقی حذف می‌شوند ولی امیر عظیمی جزو خواننده‌های تاریخ مصرف دار نیست و قرار است سال‌های سال از او بشنویم.

وی ادامه داد: قطعه‌های منتشر نشده زیادی از همکاری من و امیر عظیمی وجود دارد. با توجه به سیاست‌های تهیه کننده قطعه‌هایی با همکاری ترانه سراهای دیگر از امیر عظیمی منتشر خواهد شد تا قطعه‌های من و این هم یکی پس از دیگری تقدیم مخاطبان موسیقی پاپ شود.

شاعر مجموعه غزل «هفتاد حس مشترک» درباره همکاری‌های خود با حجت اشرف زاده هم تئضیح داد: چند قطعه خوانده شده و البته اجرا نشده هم با حجت اشرف زاده دارم که به زودی خواهید شنید.

صباغ نو در پایان عنوان کرد: باتوجه به اینکه شاهد موسیقی پاپ با تاریخ مصرف کوتاه هستیم، امیدوارم بیشتر از آن شاهد فعالیت‌های ماندگار دوستان ترانه سرا، آهنگساز و خواننده در بازار موسیقی پاپ باشیم و کمتر شنونده قطعه‌هایی باشیم که تاریخ مصرف دارند. برای رسیدن به این جایگاه باید بیشتر به مساله هنر در ترانه و شعر دقت کرد و کمتر موسیقی و ترانه را تجاری سازی کرد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000