اتفاق کم‌سابقه در شبکه پنج/ ماجرای اعتراض باشگاه سپاهان و حواشی «عصر جدید» چه بود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶
صبا گزارش می‌دهد؛

اتفاق کم‌سابقه در شبکه پنج/ ماجرای اعتراض باشگاه سپاهان و حواشی «عصر جدید» چه بود؟

در پی اعتراض باشگاه سپاهان به پخش مسابقه این تیم از شبکه شما و پخش همزمان برنامه «هشتگ عصر جدید»، این مسابقه فوتبال به شبکه پنج سیما رفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، در اتفاقی کم‌سابقه، شب گذشته ۱۸ فروردین ماه مسابقه فوتبال تیم‌های سپاهان ایران و پاختاکور ازبکستان از شبکه پنج سیما روی آنتن رفت.

پخش این مسابقه در پی اعتراض باشگاه سپاهان به سازمان صداوسیما به شبکه پنج واگذار شد، چراکه تا ساعاتی پیش از برگزاری این بازی، شبکه شما به عنوان شبکه پخش‌کننده این مسابقه معرفی شده بود.

باشگاه فوتبال سپاهان خواهان پخش این مسابقه از شبکه سه سیما بود، اما این شبکه قرار بود برنامه «هشتگ عصر جدید» را با حضور احسان علیخانی و درباره بررسی حواشی برنامه تحویل سال این برنامه روی آنتن ببرد. مهمان مردمی این برنامه روی آنتن زنده مدعی شده بود که نابینایی او با استفاده از سلول‌های بنیادی درمان شده است؛ ادعایی که مخالفت‌ها و جنجال‌های فراوانی را در پی داشت.

شنیده‌های صبا حاکی از آن است که بین شبکه‌های اصلی سیما، شبکه پنج به علت آن که همزمان با مسابقه فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، برنامه ویژه ماه رمضان روی آنتن نداشت، نسبت به شبکه‌های یک و دو اولویت یافت، چراکه سریال‌های ویژه ماه رمضان شبکه‌های یک و دو همزمان با این بازی پخش شدند. در عین حال شبکه پنج شب گذشته نتوانست بازپخش سریال «مسافران شهر» را در ساعت مقرر روی آنتن ببرد.

۱۹ دقیقه پیش از آغاز این مسابقه، روابط عمومی سازمان صداوسیما از واگذاری این مسابقه به شبکه پنج، با هدف رخ ندادن «تبعیض در پخش مسابقات» خبر داد. در این خبر همچنین این وعده به مخاطبان ارایه شد: در دوره تحولی رسانه ملی، با احترام به تیم های فوتبالی و هواداران آنان، تبعیضی نسبت به پخش و گزارش مسابقات روی نخواهد داد.

پس از مدت‌ها این برای اولین بار اتفاق افتاد که شبکه پنج مسابقه فوتبال پخش کرد. اولویت پخش زنده مسابقات فوتبال تیم‌های داخلی به صورت رایج، با شبکه‌های سه و ورزش سیما است و در صورت برگزاری بازی‌های همزمان، شبکه شمای معاونت استان‌ها نیز مسابقات تیم‌های شهرستانی را روی آنتن می‌برد.

در عین حال به نظر می‌رسد یکی از راه‌های سهل‌الوصول بالا بردن میزان مخاطبان شبکه پنج که در نظرسنجی‌ها، معمولا رتبه پایینی دارد، پخش زنده مسابقات فوتبال است. پخش زنده فوتبال در نظرسنجی‌های سال ۱۴۰۰ مرکز تحقیقات صداوسیما همواره یکی از جایگاه‌های بالا را در میان فهرست پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در اختیار داشت.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است