مجید واشقانی در چالش جوکرتایم/ رَپِ طنزآمیزی که مورد توجه قرار گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵

مجید واشقانی در چالش جوکرتایم/ رَپِ طنزآمیزی که مورد توجه قرار گرفت

جوکرتایم مجید واشقانی از لحظات جذاب «جوکر» بود که استعداد این بازیگر محصولات غیرکمدی را در طنز نشان داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، ریالیتی شوی «جوکر» ساخته احسان علیخانی و محصول فیلیمو که از فصل نخست مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و پربیننده شد، این روزها به آخرین قسمت‌ها رسیده است. دوشنبه ۱۵ اسفندماه قسمت سوم از فصل پنجم این مسابقه منتشر شد و مانند قسمت‌های قبل، توجه مخاطبان را جلب کرد.

در این قسمت اجرای رپ مجید واشقانی از جمله بخش‌های تماشایی برنامه بود. او که به عنوان بازیگر محصولات غیرکمدی شناخته می‌شود، در این فصل در کنار شماری از کمدین‌ها و بازیگران آثار طنز قرار گرفت و اتفاقا نظر مثبت کاربران شبکه‌های اجتماعی را نیز برانگیخت.

در بخش «جوکرتایم» که با فرم و محتوای خلاقانه خود شرکت‌کننده جلو می‌رود، واشقانی راه جذاب‌تری را برگزید و به جای انتخاب قالب استندآپ که گزینه اصلی اغلب اجراهای جوکرتایم است، به سراغ شعر و ترانه و اجرای آن رفت؛ ترانه ای که به قلم خود وی نوشته شده بود!

این بازیگر سینما و تلویزیون با ترانه‌ای طنزآمیز به سبک رپ، تلاش کرد رقبایش را بخنداند. او همچنین با استفاده از بدن خود تلاش کرد ظرفیت های بیشتری از یک بازیگر را به نمایش گذارد و به استفاده صرف از کلام بسنده نکرد. او همچنین پای سیروس میمنت را نیز وسط کشید تا از ناهماهنگی خود با این بازیگر پیشکسوت، برای خنداندن دیگر شرکت‌کننده‌ها استفاده کند.

بخش جوکرتایم مسابقه «جوکر»، فرصتی برای چالش یک بازیگر به ویژه در موقعیتی است که خودش باید همه‌چیز را طراحی، کارگردانی و اجرا کند و مجید واشقانی نیز از این فرصت استفاده کرد و متفاوت از آن چیزی ظاهر شد که پیشتر در سینما و تلویزیون از او دیده شده بود و با این اجرا نشان داد می‌تواند در محصولات کمدی، حضوری جدی‌تر داشته باشد و در موقعیت‌های طنز نیز دیده شود.

یکی از مسایلی که غالبا در گفتگو با بازیگرانی که در یک ژانر خاص بیشتر دیده شده اند، شنیده می شود این است که کارگردانان و تهیه کنندگان به سختی حاضر می شوند آنها را برای نقش هایی متفاوت از آنچه همیشه ایفا کرده اند، انتخاب کنند و این امر به چرخه ای دامن می زند که بازیگران و حتی فیلم ها و سریال ها را در دام تکرار و کلیشه می اندازد. حال با طراحی و اجرای برنامه ای چون «جوکر» این فرصت را دارند که توانایی خود برای اجرا را گسترش دهند هم دست عوامل فیلم ها و سریال ها برای انتخاب بازیگران بازتر خواهد شد.

به هر ترتیب گرچه برنامه «جوکر» و حضور همه افراد در آن هنوز به پختگی لازم نرسیده است ولی در همین اندازه نیز به عنوان چالشی برای بازیگران عمل می کند تا هنگام قرار گرفتن در موقعیت های مختلف، خلاقیت لازم را برای واکنش داشته باشند و همچنین از صفر تا صد یک واکنش را خودشان طراحی و اجرایی کنند؛ امری که در صحنه فیلم ها و سریال ها برعهده اعضای دیگری از گروه است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است