یک تشکر تودیع‌گونه/ شورای صنفی نمایش حذف یا حاشیه‌نشین می‌شود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۵
صبا گزارش می‌دهد؛

یک تشکر تودیع‌گونه/ شورای صنفی نمایش حذف یا حاشیه‌نشین می‌شود؟

زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال انحلال شورای صنفی نمایش در سینما شنیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، به نظر می‌رسد شورای صنفی نمایش متشکل از نمایندگان اصناف سینمایی دخیل در امر اکران که وظیفه برنامه‌ریزی برای نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینما را بر عهده دارد، دچار یک چالش در زمینه ادامه فعالیت خود شده است.

شنبه ۲۰ فروردین ماه با حکم محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، شورای تازه‌ای به عنوان شورای راهبردی اکران معرفی شد که اعضای آن را روسای اصناف درگیر امر اکران و برخی مدیران مرتبط سازمان سینمایی تشکیل می‌دهند.

بر این اساس مدیرعامل خانه سینما، رییس اتحادیه تهیه‌کنندگان، رییس کانون پخش‌کنندگان، رییس انجمن سینماداران، رییس کانون کارگردانان از سمت اصناف سینمایی و مدیرعامل موسسه سینماشهر، معاون نظارت و ارزشیابی و مدیرکل نظارت بر نمایش از سمت سازمان سینمایی به عضویت در این شورا درآمدند. بر این اساس، ترکیب اعضای این شورا را ۵ نماینده از اصناف و ۳ نماینده دولت تشکیل می‌دهد.

نکته قابل تامل، آن است که در انتهای حکم انتصاب اعضای شورای راهبردی اکران، محمد خزاعی نوشته است: «شایسته می‌دانم از تلاش‌ها و زحمات اعضای محترم شورای صنفی نمایش در سال‌های گذشته به ویژه مدیریت و کمک‌های این عزیزان در دوران سخت کرونا قدردانی نمایم.» به صورت سنتی، این جمله تشکرآمیز، معمولا وقتی در انتهای حکم انتصاب می‌آید، نشانه تودیع است؛ اگرچه این متن، در این باره صراحت ندارد.

در عین حال پس از تشکیل این شورای تازه، شورای صنفی نمایش که برای اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینما برنامه‌ریزی می‌کند، هنوز جلسه‌ای برگزار نکرده است. این در حالی است که روزهای یکشنبه و گاه دوشنبه، زمان برگزاری جلسات شورای صنفی است.

با انتشار خبر تشکیل شورای تازه راهبردی اکران و تشکر از زحمات شورای صنفی نمایش در حکم انتصاب اعضای آن، به نظر می‌رسد احتمال انحلال شورای صنفی نمایش یا از تاثیر آن کم کردن با موازی کردن شورایی دیگر مطرح و ممکن است در دستور کار باشد. با این حال باید صبر کرد و دید در روزهای آینده چه خبرهایی به شکل رسمی اعلام می‌شود.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000