مهدی سلطانی مقابل دوربین «رویای سهراب» رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۶
در گفت‌وگو با «صبا» مطرح شد:

مهدی سلطانی مقابل دوربین «رویای سهراب» رفت

با گذشت 50درصد از فیلمبرداری فیلم «رویای سهراب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی قوی‌تن در کاشان، مهدی سلطانی مقابل دوربین این فیلم سینمایی رفت.
علی قوی‌تن؛ کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «رویای سهراب» که مدتی است فیلمبرداری آن آغاز شده است، در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی به «صبا»گفت: با گذشت ۵۰درصد از فیلمبرداری فیلم «رویای سهراب» در اطراف شهر کاشان و جاده های این شهر و نقش آفرینی بهاره کیان افشار، لاله اسکندری و چند تن از بازیگران دیگر، به تازگی مهدی سلطانی نیز جلوی دوربین این فیلم سینمایی رفت.
وی در ادامه افزود: این پروژه از نظر پروداکشن و اینکه  زندگی شاعر بزرگی را روایت می‌کند، بسیار پروژه سنگینی است. در طول کار باید سعی کنیم فضای شاعرانه‌ای را خلق کنیم و در آرامش کامل فیلم را جلو ببریم، اگر مراحل «رویای سهراب» با برنامه‌ریزی و ریتم تندی جلو رود به آن آسیب خواهد زد.
قوی‌تن در ارتباط با سختی‌های کار «رویای سهراب» توضیح داد: در سر صحنه فیلمبرداری فیلم افرادی وجود دارند که ما نمی توانیم آنها را از صحنه دور کنیم، این افراد به خاطر شاعری می‌آیند که دوستش دارند و ما نمی‌توانیم مردم را به دلیل علاقه‌شان به این شاعر محبوب از صحنه دور کنیم و سعی می‌کنیم در طول روند کار پذیرای این افراد باشیم.
کارگردان فیلم «پرواز بادبادکها» در پاسخ به این سوال که پرداختن به موضوع شاعر بزرگی چون سهراب سپهری همانطور که می تواند با استقبال مواجه شود، به همان نسبت نیز می تواند نقدهایی را به همراه داشته باشد، پیش‌بینی شما از بازخورد فیلم پس از اکران چیست؟ توضیح داد: فکر می کنم بهتر است از حالا به بازخورد فکر نکنیم. من سالها تصمیم داشتم در مورد یک شاعر محبوب فیلم بسازم که اکنون محقق شده و با هزار مشکلاتی که وجود داشت از جمله مشکلات اقتصادی اقدام به ساخت این فیلم کردم. با این حال ما به بازخورد فکر نمی کنیم، ما وظیفه ای داریم که در مورد شاعری که باید خیلی سالها پیش در اتباط با زندگی او فیلمی ساخته می‌شد و هیچ کس قدمی جلو نگذاشت فیلمی بسازیم. پس باید تمرکز خود را بر ساخت فیلم به بهترین شکل قرار دهیم.
قوی تن در ارتباط با برنامه ریزی اکران فیلم افزود: اگر اطلاع رسانی خوبی انجام بگیرد قطعا فیلم به خوبی دیده خواهد شد. اگر به «رویای سهراب» کم لطفی نشود، قطعا فیلم توفیق زیادی پیدا می کند و مردم دوست خواهند داشت فیلم را ببینند و اگر این اتفاق بیفتد ممکن است فیلم در جشنواره فجر هم حضور داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که قصد ساخت سریالی که روایت این شاعر محبوب را داشته باشد را ندارد؟ افزود: ساخت این سریال نیاز به هزینه دارد و نمی شود به بدون پشتوانه اقدام به ساخت آن کرد.
گفتنی است؛ بهاره کیان افشار، مهدی سلطانی، لاله اسکندری، ترلان پروانه، ابوالفضل میری، مینا جعفر زاده، محمد برسوزیان، فروغ امجدی، حسین محمدیان، غزاله اکرمی، حسن علیرضایی، داود خلیلی، شادی عزیزی، مرتضی مرتضایی، فاطمه کرمپور، مهرداد داوری، سمیه  آقایی، ریحانه بابارضایی… در این فیلم‌سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است