«آمبولانس»؛ روش فیلمسازی مایکل بی دیگر با دنیای امروز همخوانی ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۱
با آثار تصویری روز جهان آشنا شوید؛

«آمبولانس»؛ روش فیلمسازی مایکل بی دیگر با دنیای امروز همخوانی ندارد

فیلم «آمبولانس» به کارگردانی مایکل بی از روز 8 آوریل در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، فیلم «آمبولانس» (Ambulance) نام اثر تریلر اکشنی به کارگردانی مایکل بی محصول ۲۰۲۲ است که براساس یک فیلم دانمارکی به همین نام ساخته لوریتس مونش-پترسون و لارس آندریاس پدرسون ساخته شده است.

جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم و ایزا گونزالس در این فیلم بازی می‌کنند و داستان آن درباره دو برادر است که به سارقان بانک تبدیل شده و آمبولانسی را ربوده اند. این دو در این جریان دو نفر را نیز گروگان می‌گیرند.

اولین بار سال ۲۰۱۵ اعلام شد که فیلم «آمبولانس» قرار است تولید شود و البته فیلم سال ها در مرحله پیش تولید قرار داشت. مایکل بی در سال ۲۰۲۰ همزمان با همه گیری کووید-۱۹ برای کارگردانی این فیلم انتخاب شد و فیلمبرداری فیلم نیز در بحبوحه همه گیری کرونا در لس آنجلس با بودجه ای نزدیک به ۴۰ میلیون دلار انجام شد.

نکاتی درباره فیلم

این فیلم سومین کاری است که جیلنهال در یک بازسازی از فیلمی از سینمای دانمارک ایفای نقش می کند. عنوان دو فیلم دیگر «مجرم» (۲۰۲۱) و «برادرها» (۲۰۰۹) است.

مایکل بی کارگردان فیلم در دو صحنه ابتدایی و انتهایی فیلم نقش یک پلیس را بازی می کند که البته در گوشه تصویر حضور دارد.

یکی از شخصیت های فیلم «آمبولانس» ویل شارپ نام دارد. شخصیتی به نام سرهنگ ویلی شارپ در فیلم «آرماگدون» محصول سال ۱۹۹۸ وجود دارد که مایکل بی کارگردانی آن فیلم را نیز بر عهده داشت.

جیک جیلنهال و یحیی عبدالمتین دوم با وجود اینکه یکی از آنها سفیدپوست و دیگری سیاهپوست است نقش دو برادر را بازی می کنند، درست مثل فیلم «قطار پول» با بازی وودی هارلسون و وسلی اسنایپس که نقش دو برادر را بازی می کردند.

نقدهای کوتاه از فیلم

رکس رید منتقد مجله آبزرور درباره مایکل بی و فیلم تازه اش نوشت: بی کارگردانی است که تنها علاقه به سرگرمی دارد بدون آنکه اصالتی داشته باشد. او به کیفیت فیلمش علاقه ای ندارد، فقط به مدت زمان فیلم، صداهای درون آن و ایده های قدیمی آثار گذشته اش علاقه مند است.

جیمز براردینلی منتقد «ریل ویو» نیز با انتقاد از فیلم نوشت: به طور عجیب و غریبی فیلم به دایناسور شبیه است. مایکل بی فیلمساز قدیمی است که سبکش با هالیوود امروز همخوانی ندارد.

آلیسون شومیکر منتقد فاکس درباره فیلم گفت: احمقانه، در مورد این فیلم این کلمه هم می تواند تعریف باشد و هم یک نوع شکایت.

آدام مولینز خطیب منتقد شیکاگو ریدر درباره فیلم نوشت: خیلی راحت است که بگویم بهترین فیلم مایکل بی در چند سال گذشته است. فیلم لحظه ای سرعت و هیجانش کم نمی شود.

جو فریار منتقد نیز این فیلم را ستایش کرد و نوشت: بازگشت به دهه ۹۰، مایکل بی بهترین فیلم دو دهه اخیرش را ساخته است.

«آمبولانس» از روز ۸ آوریل ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

مصطفی علوی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است