تنها سینمای اراک آخرین نفس‌هایش را می‌کشد/ کسی سینما را دوست ندارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
روزگار ناخوش سینماداری در ایران؛

تنها سینمای اراک آخرین نفس‌هایش را می‌کشد/ کسی سینما را دوست ندارد

مدیر سینما عصر جدید می گوید بی مهری مردم نسبت به سینما بیش از پیش من را به تصمیم تغییر کاربری سینما ترغیب می کند.

محسن ذولفعلی مدیر سینما عصر جدید اراک در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره فعالیت و مشکلات اخیر این سینما و اینکه گفته است این سالن را تعطیل می کند، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و نبود استقبال از سوی مردم سینماداران دیگر مجبور به تعطیلی سینماهایشان شدند و سینما عصر جدید تنها سینمای اراک با سه سالن است که همچنان به فعالیت خود در این شهر ادامه می دهد ولی با شرایطی که وجود دارد فکر می کنم تنها راه باقی مانده برای سینما عصر جدید هم همین باشد.

این سینمادار اظهار کرد: تنها به دلیل وجود مخاطبان اندکی که هنوز به سینما می آیند کج دار و مریز به فعالیت ادامه می دهم اما واقعا از بی مهری مردم نسبت به سینما خسته ام.

ذولفعلی عنوان کرد: شاید با تبدیل شدن مکان فعلی سینما به مگامال راه نجاتی برای بقایش وجود داشته باشد ولی در غیر این صورت یا باید به صورت کامل منحل شود و یا سینما جای دیگری انتقال پیدا کند و مکان فعلی با تغییر کاربری به فعالیت ادامه دهد.

مدیر سینما عصر جدید اراک ادامه داد: متاسفانه مردم در قبال سینما احساس مسئولیت ندارد و گاهی شاهد رفتارهای بسیار طلبکارانه ای از سوی برخی از آنها هستیم علاوه بر این نوع برخورد مخاطبان و رکود اقتصادی سینما ادامه دادن این فعالیت هیچ ارزشی ندارد.

او اظهار کرد: اگر هزینه ای که برای برپایی سینما صرف شده بود در هر کار دیگری خرج کرده بودم صد برابر درآمد داشتم از سرمایه گذاری برای سینما پشیمانم. شرایط اقتصادی نامساعد باعث شده است تا پیش از نوروز ۱۴۰۱ تعدیل نیرو انجام دهم و تنها با دو نفر از کارمندانم به امور سینما رسیدگی کنم.

این سینمادار عنوان کرد: متاسفانه نمی توان گله ای هم از مردم داشت آنها نیز باید وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشند تا به سینما بیایند ولی وقتی درگیر کوچک ترین مسایل زندگی شان هستند قطعا حضور در سینما اولویت شان نخواهد بود.

ذولفعلی درباره اکران نوروزی ۱۴۰۱ سینما عصر جدید بیان کرد: نوروز امسال فیلم های «موقعیت مهدی» «مرد بازنده» و «روز صفر» روی پرده اکران شد که با وجود اینکه این فیلم ها جزو برترین آثار سینما محسوب می شدند باز هم استقبال زیادی از آنها نشد.

او مطرح کرد: با وجود اینکه وضعیت استقبال از آثار کمدی هم خیلی بهتر از دیگر آثار سینما نیست اما شاید می توانست روزنه امیدی برای استقبال مخاطبان در نوروز باشد ولی متاسفانه زمانی که فیلم ها برای اکران به ما ارجاع داده شد فیلم سینمایی «سگ بند» تنها فیلم کمدی اکران نوروز هنوز از سوی شورای پروانه نمایش در لیست اکران قرار نگرفته بود.

مدیر سینما عصر جدید اراک توضیح داد: دوست داریم که مردم از فضای سینما و آثار روی پرده استفاده کنند اما متاسفانه آنها با سینمادار همراهی نمی کنند به عنوان مثال بوفه سینما عصر جدید با مبلغ کاملا یکسان با فروشگاه های بیرون از سینما به توزیع اقلام مورد نیاز مخاطبان می پردازد، اما مخاطبان حاضر نیستند برای کمک به چرخه اقتصادی سینما و درآمدزایی این مکان هنری از بوفه سینما خرید کنند و در نظر نمی گیرند که اقتصاد و بقای سینما چقدر به چنین مواردی متصل است.

این سینمادار گفت: این باور غلطی است که هزینه بوفه سینما نسبت به فروشگاه های خارج از این فضا بیشتر است به هر حال سینما هم نیازمند درآمد است و برای اضافه شدن به درآمد سینما باید این موارد را نیز در نظر گرفته شود.

محسن ذولفعلی در پایان گفت: برخی از مخاطبان حاضر به خرید بلیت برای فرزندانشان نیستند، برخی به اجبار به سینما می آیند و برخی به بهای بلیت معترض هستند و طبلکارانه برخورد می کنند همه این بی مهری ها منجر شده است تا به شروع کار دیگری فکر کنم و یا اینکه سینما را اجاره دهم و حداقل کمی از این دغدغه ها را کم کنم.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است