استقبال بچه‌ها از «مل مل» من را مجری برنامه کودک کرد/ شخصیت «بچه» مناسب بزرگسالان است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۸
فاطمه امینی در گفتگو با صبا:

استقبال بچه‌ها از «مل مل» من را مجری برنامه کودک کرد/ شخصیت «بچه» مناسب بزرگسالان است

مجری بازیگر برنامه تلویزیونی «مل‌مل» با اشاره به تجربه‌ها و علاقه‌مندی‌های خود در حوزه کودک و نوجوان درباره برنامه «مهمونی» و نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، فصل هفتم برنامه تلویزیونی «مل مل» با وقفه‌ای هفت ماهه از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ به آنتن شبکه نهال بازگشت و هر روز ساعت ۱۶ از این شبکه پخش می‌شود. همچنین ویژه برنامه نوروزی «مل مل» مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و فاطمه امینی مجری بازیگر آن که نقش «گلی باقالوازاده» را بازی می‌کند به عنوان دومین مجری زن برتر سیما در نوروز ۱۴۰۱ شناخته شد و برنامه «مل مل» هم بین پربازدید‌ترین برنامه‌های سیما قرار گرفت.

فاطمه امینی مجری بازیگر برنامه تلویزیونی «مل مل» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره تجربه‌ها و علاقه‌های خود در حوزه بازیگری و اجرا گفت: اولین تجربه اجرا برای من برنامه تلویزیونی «ترمه طلا» از شبکه دو سیما بود و بعد از آن از اوایل دهه نود به برنامه «مل مل» اضافه شدم. قبل از این دو، تجربه به هیچ وجه علاقه‌ای برای اجرا و برنامه‌های تلویزیونی نداشتم و دوست داشتم بیشتر به اجرای نمایش، تئاتر و رفتن روی صحنه بپردازم که آشنایی با حوزه کودک تمام دغدغه‌ها و علاقه‌های من را تحت تاثیر قرار داد.

وی با اشاره به این مساله که فعالیت او به عنوان مجری در یک دهه گذشته، حضور او در تئاتر و نمایش‌ها را کم‌رنگ کرده است، افزود: در ابتدای فعالیتم دوست داشتم به عنوان یک بازیگر فعالیت کنم، زیرا تصور می‌کردم در بازیگری موفق خواهم بود، اما شرایط به نحوی پیشرفت که من باوجود بی‌رغبتی به اجرا و نداشتن ارتباط کامل با دنیای کودکان، تمام زندگی خودم را برای اجرای برنامه «مل مل» صرف کنم.

بازیگر سریال «آخر خط» در ادامه از شخصیت «گلی باقلوازاده» گفت: تصور نمی‌کردم که در حوزه کودک موفق ظاهر شوم، اما انرژی و انگیزه‌ای که بچه‌ها به من دادند من را برای اجرا و ادامه این سبک از کار تشویق کرد و «مل مل» خانواده و رفیق من در تمام این هفت فصل از برنامه شد و شخصیت «گلی باقلوازاده» یکی از ابعاد شخصیتی من را به خود اختصاص داد.

مجری برنامه «ترمه طلا» با اشاره به عروسک‌هایی که برای برنامه‌های تلویزیونی ساخته شده‌اند، عنوان کرد: به عقیده من همه عروسک‌ها یک خانواده بزرگ هستند و من به عنوان مجری از نقش محوری مجری‌ها و بازیگرها برای بهتر دیده شدن عروسک‌ها خبر دارم. اگر عروسک «کلاه قرمزی» برای همیشه در ذهن تمام مردم ایران ماندگار شده است قطعا با حضور آقای طهماسب یا آقای مجری بوده است.

وی با بیان این جمله از استانیسلاوسکی که می‌گوید «اگر ما در صحنه یک سوزن داشتیم تو باید بتوانی که از آن سوزن بازی بگیری»، توضیح داد: اگر عروسکی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد تنها به کیفیت آن عروسک باز نمی‌گردد، بلکه به کیفیت مجری یا پارتنر او نیز برمی‌گردد، زیرا برقراری ارتباط درست مجری با عروسک سخت و دشوار است.

«گلی باقلوازاده» در ادامه اظهار کرد: اگر شخصیت «گلی باقلوازاده» شخصیت شناخته شده‌ای در فضای کودک و نوجوان است به دلیل هماهنگی آن با عروسک «مل مل» است، اگر من نقش یک دختر ۸ ساله را بازی نکنم و مانند آقای طهماسب با یک متانت و آرامشی برنامه را اجرا کنم قطعا شکست می‌خورم و برعکس، پس معتقد هستم هماهنگی بین مجری و عروسک مهم‌ترین تعامل یک برنامه عروسکی است که موفقیت یک برنامه را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به عروسک‌هایی که به آن‌ها علاقه دارد، عنوان کرد: همه عروسک‌ها را دوست دارم ولی برخی از آن‌ها را مانند «مل مل»، «جناب خان» و «بزباش» بیشتر از باقی عروسک‌ها دوست دارم.

مجری برنامه تلویزیونی «مل مل» با ابراز علاقه به عروسک «بچه» برنامه «مهمونی» گفت: شخصیت و عروسک «بچه» را خیلی دوست دارم زیرا همیشه با بچه‌هایی که یک مقدار شیطنت دارند و بددهنی می‌کنند بهتر ارتباط برقرار می‌کنم، ولی این نکته ر ا هم باید بگویم که عروسک و شخصیت «بچه» به نظر من مناسب کودکان و حتی نوجوانان نیست و این عروسک برای بزرگسالان طراحی شده است.

امینی درباره برگزاری نمایشگاه و بازار فروش اسباب‌بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: پنج سال پیش نمایشگاه اسباب‌بازی‌ها و عروسک ها با هم مشترک بود و من به عنوان مخاطب آن نمایشگاه را خیلی دوست می‌داشتم. الان که حضور عروسک ها کمرنگ است به شخصه، بسیار غمگین شدم چراکه از شوق دیدن عروسک‌ها نخوابیده بودم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه از کیفیت و تنوع خوبی برخوردار است، بیان کرد: کودکان و نوجوانان نظرات مختلفی دارند، ترکیب اسباب‌بازی و عروسک‌ها می‌تواند سلایق مختلفی را کنار هم جمع کند و ای کاش تمام خانواده عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها باردیگر کنار هم جمع شوند.

امینی با اشاره به وقفه هفت ماهه در پخش برنامه «مل مل» اظهار کرد: هفت ماه تعطیلی به من و دیگر عوامل برنامه بسیار سخت گذشت. زمانی که بار دیگر روی آنتن شبکه نهال قرار گرفتیم و برای تولید برنامه آماده شدیم، تنها دغدغه‌ای که من داشتم احتمال استقبال نکردن مخاطبان برنامه با فصل جدید بود اما خوشبختانه برنامه با استقبال خوبی همراه شد و تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز همراه مخاطبان خواهیم بود.

وی در پایان بیان کرد: هیچوقت فراموش نمی‌کنم که ۱۲ سال پیش زمانی که برای اولین بار وارد سازمان صدا و سیما شدم، با هر قدمی که در سازمان برمی‌داشتم خداراشکر می‌کردم. مطمئن هستم که یک اتفاق با لطف و نظر خداوند رقم خورد و «گلی باقلوازاده» هم با لطف خدا مورد اقبال قرار گرفت.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است