مرمت موزه هنرهای معاصر اصفهان تا نیمه سال/ موزه تهران به تعهداتش پایبند باشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۶
مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان به صبا گفت:

مرمت موزه هنرهای معاصر اصفهان تا نیمه سال/ موزه تهران به تعهداتش پایبند باشد

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره روند مرمت این موزه توضیح داد.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، موزه هنرهای معاصر اصفهان عملیات مرمت و بازسازی خود را از خرداد ۱۴۰۰ آغاز کرد اما همچنان این موزه تعطیل و در دست بازسازی قرار دارد.

مهدی تمیزی مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره این موضوع در گفتگو با خبرنگار صبا توضیح داد: بنای این موزه متعلق به دوره صفویه و بازسازی شده در دوره قاجاریه است و مرمت چنین بنایی، غیر از توجه به کاربری امروز آن، نیاز به توجه ویژه برای نگاهبانی از کالبد تاریخی اش دارد، پس حساسیت های ویژه ای برای مرمت آن می طلبد.

او درباره زمان تقریبی بازگشایی موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: مرمت بناها به ویژه اگر ریشه در تاریخ داشته باشند، ممکن است زمانی فراتر از پیش بینی ابتدایی را طلب کنند، چراکه رخدادهای پس لایه های سازه، از پی گرفته تا سقف، بر مدیران پروژه و مرمتگران کمی پوشیده تر است تا سازه های متأخر. فی الحال بر اساس روندی که اکنون مشاهده می شود، امید است مرمت این موزه تا نیمه سال جاری به پایان برسد. در اینجا لازم می دانم از توجه عالی و پشتیبانی های مجتبی شاه مرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان و محمدعلی ایزدخواستی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان سپاسگزار باشم.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان درباره برنامه‌های موزه در دوره تعطیلی تصریح کرد: با توجه به عملیات مرمت در موزه، امکان بهره برداری از کالبد موزه وجود نداشت اما برنامه ریزی شده است تا فعالیت هایی در سطح شهر انجام شود؛ به عنوان مثال همکاری با عمارت سعدی ـ متعلق به حوزه هنری اصفهان ـ برای برپایی چندین نمایشگاه و رویداد هنری، حمایت از برپایی چندین نمایشگاه در گالری های خصوصی، حمایت از یک تأتر با مضمون حراج، انتشار دو نمایشنامه با مضمون هنرهای تجسمی، برپایی ورکشاپ و سخنرانی و آغاز چند پروژه پژوهشی در زمینه هنرهای تجسمی.

او در پایان با اشاره به آثار مجموعه اهدایی منیژه میرعمادی به موزه هنرهای معاصر تهران و تخصیص بخشی از آن گنجینه به موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: فعالیت های موزه هنرهای معاصر اصفهان در چهارسال گذشته و توجه و لطف مدیران معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه سید مجتبی حسینی معاونت هنری وقت و احسان آقایی مدیر وقت موزه هنرهای معاصر تهران سبب شد تا تصمیم بر اختصاص تعدادی از آثار مجموعه اهدایی منیژه میرعمادی به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان قطعی شود، اما در آن زمان به سبب پیش رو بودن آغاز عملیات مرمت موزه، اجازه خواستیم که آثار پس از عملیات مرمت به موزه منتقل و همراه با برپایی نمایشگاه و رونمایی، به گنجینه موزه اهدا شود. اکنون با توجه به تغییر مدیریت در وزارتخانه، امیدوار هستیم که آثار مذکور، برابر با توافق های پیشین، به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شود.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000