فرهنگ داستان‌نویسان ایران از آغاز تا ۱۳۹۰ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
معرفی کتاب؛

فرهنگ داستان‌نویسان ایران از آغاز تا ۱۳۹۰

ویراست جدید کتاب «فرهنگ داستان ‌نویسان ایران از آغاز تا 1390» نوشته حسن میرعابدینی به همت نشر چشمه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، ویراست جدید کتاب «فرهنگ داستان ‌نویسان ایران از آغاز تا ۱۳۹۰» نوشته حسن میرعابدینی به همت نشر چشمه به چاپ رسید.

در توضیح این کتاب آمده است: «فرهنگ‎نامه ها و کتاب‎شناسی ‎های توصیفی از آثار مرجع در شناخت ادبیات معاصر به ‎شمار می ‎روند. چنان که می ‎توان گفت، فرهنگ داستان ‎نویسان ایران نقشۀ راهِ دوستداران و محققان ادبیات داستانی است و آنان، برای آشنایی با تغییروتحول داستان ‎نویسیِ ایران، نیاز دارند این نقشۀ راه را پیشِ رو داشته باشند.

با توجه به تحول کمّی‎ و کیفیِ ادبیات معاصر، لزومِ تألیف تاریخ آن بیش از پیش احساس می ‎شود. درکِ ضرورتِ نگارش تاریخ ادبی، حاصل رسیدن به مرحله ‎ای از خودآگاهیِ اجتماعی- فرهنگی در سالیان اخیر است. برای آنکه از حدوحدود آثار داستانیِ آفریده‌شده باخبر شویم، و بدانیم در چه مرحله ‎ای از آفرینش ادبی قرار داریم و چه مسیری را طی می کنیم، ضرورت دارد منابع اطلاعات خود را تدوین کنیم.

فرهنگ داستان ‎نویسان ایران دربردارندۀ فهرست و مشخصات آثار داستانی و زندگی‎نامۀ نویسندگان ایرانی ــ از زمان پیدایش نخستین نمونه ‎های ادبیات داستانی، در دهۀ ۱۲۷۰ شمسی، تا سال ‎های اخیر است. در واقع، می ‎توان از آن به ‎عنوان کارنامۀ تلاش بی وقفۀ صدها نویسندۀ ایرانی در یک دورۀ ۱۲۰ساله سخن گفت.»

کتاب «فرهنگ داستان ‌نویسان ایران» ۱۶۰ هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است