نمایش فلسطین و مقاومت در قاب کارتون و کاریکاتور | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۸

نمایش فلسطین و مقاومت در قاب کارتون و کاریکاتور

مساله فلسطین و مقاومت مردم سال‌هاست که سوژه هنرمندان و به ویژه کاریکاتوریست‌های ایران و جهان شده است.

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری صبا، بدون شک سال‌هاست که مساله فلسطین و مقاومت یکی از مهم‌ترین سوژه‌های هنرمندان در خلق آثار هنری است. گاه گوشه‌هایی از مظلومیت مردم فلسطین با مقاومت آن‌ها در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیسم در قالب یک عکس در سایت‌های خبری یا یک نقاشی روی بوم یا روی دیوار و خیابان نمایان می‌شود.

اما هنر کارتون و کاریکاتور که در اصل خود یک هنر اعتراضی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی زمان خود است هرگز از این قاعده مستثنی نبوده است و در این سال‌ها هنرمندان و کارتونیست‌های زیادی در سراسر دنیا سعی کرده اند با خلق اثر هنری اعتراض خود را نسبت به تصمیمات سیاسی، ظلم، جنگ و کشتار در گوشه‌ای از دنیا نشان دهند.

همچنین در این راستا چندین جشنواره و مسابقه برای حمایت هنرمندان از مردم فلسطین برگزار شده است.

امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ براساس اهمیت حمایت مردم مسلمان جهان از فلسطین آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامگذاری کرد. درنتیجه هر ساله در چنین روزی مسلمانان سراسر جهان با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت خود از مردم فلسطین را نشان می‌دهند.

به همین مناسبت و با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه رمضان مصادف با روز قدس، مروری داریم بر آثار کارتون و کاریکاتوری که هنرمندان ایران و جهان با موضوع فلسطین و مقاومت ترسیم کرده‌اند.

اسپیرو رادولوویچ از کشور صربستان

تریگو اندسون از کشور نروژ

فذاسیسکو خوزه باکا فلورس از مکزیک

جیتت کاستانا از اندونزی

پیام وفا تبار از ایران

علیرضا باقری از ایران

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است