«زندگی و زندگی» آماده حضور در جشنواره‌ها/ تعداد مخاطبان جشنواره‌ای از اکران در ایران بیشتر شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۷
علی قوی‌تن به صبا گفت:

«زندگی و زندگی» آماده حضور در جشنواره‌ها/ تعداد مخاطبان جشنواره‌ای از اکران در ایران بیشتر شده است

علی قوی‌تن تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «زندگی و زندگی» درباره نحوه اکران‌های داخلی و خارجی این فیلم گفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، علی قوی‌تن تهیه کننده، کارگردان، نویسنده و تدوینگر سینما که در گذشته با آثاری چون «رویای سهراب»، «پل سفید» و «بازگشت» شناخته شده بود، به تازگی پروانه نمایش جدیدترین اثر سینمایی خود فیلم سینمایی «زندگی و زندگی» را دریافت کرده است.

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «زندگی و زندگی» در گفتگو با خبرنگار صبا با اشاره به وضعیت اکران فیلم در ایران توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر در کشور ما عده‌ای از فیلمسازان هستند که فیلم‌های تجاری می‌سازند و فاکتورهای عامه پسند را در تولید در نظر می‌گیرند که این مساله بیشتر برای فروش و کسب درآمد هستند ولی من همچنان فیلم‌هایی که در سال‌هاای اخیر ساخته‌ام، ساختارشان بیشتر بر پایه مسائل فرهنگی است و این سبک از فیلم‌ها نیاز به حمایت خوب در اکران دارند.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که در دهه اخیر ساخته‌ام در بسیاری از جشنواره‌های بین المللی حضور داشتند و دیده شدند. اگر بخواهم مقایسه کنم یک فیلم پرفروش در ایران ۵۰ هزار تماشاچی دارد، به طوری که هر فیلم من در ۲۰ جشنواره‌ شرکت می‌کند و اگر در هر جشنواره ۲ الی ۳ هزار نفر فیلم را دیده باشند، بالغ بر ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر در سراسر دنیا فیلم‌های من را صرفا در سالن‌ جشنواره‌ها تماشا کرده‌اند.

کارگردان «رویای سهراب» با تاکید بر حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم‌هایی که در جشنواره‌های بین المللی حضور دارند و محتوای آن‌ها براساس ماهیت فرهنگی است، اظهار کرد: اگر فیلم‌هایی با موضوع و محتوای فرهنگی که دارای یک داستان و عمق محتوایی خاصی هستند، به درستی در اکران پشتیبانی شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهمی برای اکران این نوع فیلم‌ها ایجاد کند، موفقیتشان شاید بیش از فیلم‌هایی با موضوع‌های سطحی که صرفا تجاری هستند، باشد.

وی افزود: فیلم‌های تجاری صرفا در داخل کشور اکران می‌شوند ولی فیلم‌های فرهنگی سفیر ایران در دیگر کشورها هستند و قدرت سینماگران ایران را به رخ می‌کشند. من فیلم «زندگی و زندگی» را برای اکران در ۲۰ سالن سینمایی در تهران نساخته‌ام، بلکه قرار است که در تمام دنیا دیده شود.

تهیه کننده «زندگی و زندگی» با اشاره به حضور این فیلم در جشنواره‌های بین المللی عنوان کرد: «زندگی و زندگی» به تازگی پروانه نمایش گرفته است و طبیعی است که هر فیلم در این شرایط طالب قرار گرفتن روی پرده‌های سینما باشد اما سیاست‌های من و گروهم کمی متفاوت است و ابتدا قصد داریم که پخش بین المللی آن را شروع می‌کنیم و آماده هستیم تا فیلم را برای جشنواره‌های مختلف ارسال می‌کنیم. در کنار اکران فیلم در جشنواره‌های مختلف پیگیر اکران آن در کشورهای مختلف هم هستیم.

وی در پایان با اشاره به اکران همزمان فیلم «زندگی و زندگی» در ایران تصریح کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مرتبط شرایط مناسبی را برای اکران فیلم‌ها در سینماهای ایران ایجاد کنند و از فیلم‌های فرهنگی پشتیبانی و حمایت بیشتری داشته باشند، همزمان با اکران‌های بین المللی «زندگی و زندگی» این فیلم را در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در ایران اکران هم می‌کنیم و معتقد هستم که اکران موفقی هم در انتظار ما خواهد بود، اما در صورتی که سینمادارها تصمیم گیرنده باشند و گیشه در دست فیلم‌های سطحی و بازاری باشد، من برای اکران فیلم‌های خودم در ایران پا پیش نمی‌گذارم.

هدا مقدم منش، مهربان درویش زاده، یوسف احمدی، زینب علاییان، هادی هاشمی، روح اله صرافیان، حنانه جعفری، امیرعلی رحیمی، فرشته همیار، ضحی چراغی، صدرا خرم آبادی، آرمین کربلایی، حوریا رجایی، امینه مسعودی و عباس درویش زاده بازیگران فیلم سینمایی «زندگی و زندگی» هستند.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است