۳ درصد از فروش‌ غیرحضوری نمایشگاه کتاب خرج برگزاری حضوری می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷

۳ درصد از فروش‌ غیرحضوری نمایشگاه کتاب خرج برگزاری حضوری می‌شود

قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت که اختصاص ۳ درصد از فروش ناشران برای ستاد برگزاری نمایشگاه مخصوص فروش‌های غیرحضوری است.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی رمضانی قائم مقام سی‌و‌سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نکته مهم در مورد لزوم پرداخت ۳ درصد از فروش خالص ناشران (رقمی که پس از کسر تخفیف باقی می‌ماند) به ستاد برگزاری نمایشگاه صرفا شامل خریدهای غیرحضوری می‌شود.

او با تاکید بر اینکه در نمایشگاه حضوری هیچ مبلغی به جز هزینه غرفه از ناشران دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: ناشران برای حضور در نمایشگاه فیزیکی تنها هزینه غرفه را می‌پردازند که این روال هم از دوره های قبل وجود داشته و این مبلغ تامین کننده بخشی از هزینه‌های نمایشگاه است. برهمین اساس شورای سیاست‌گذاری جدولی را در مورد نحوه پرداخت هزینه‌های غرفه فیزیکی تصویب کرد که در آیین‌نامه درج شده‌است.

سخنگوی نمایشگاه با اشاره به اینکه اختصاص ۳ درصد فروش خالص ناشران به ستاد برگزاری نمایشگاه صرفا شامل فروش‌های غیرحضوری می‌شود، عنوان کرد: پیش از این برای تامین نقدینگی ناشران، نمایشگاه‌هایی برگزار شده و در آن هزینه‌ای از ناشران دریافت نشده ‌بود، اما برای ایجاد شرایط برابر میان ناشران در نمایشگاه حضوری و مجازی و با توجه به اینکه اجرای مجازی نمایشگاه هم هزینه‌هایی در بر دارد، ۳ درصد از فروش خالص غیرحضوری دریافت می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه نباید میان ناشران حضوری در نمایشگاه و ناشران غیرحضوری تفاوتی قائل باشیم، تشریح کرد: اختصاص ۳ درصد فروش خالص غیرحضوری ناشران در نمایشگاه مجازی برای ایجاد شرایط برابر میان ناشران است. ناشری که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند، هزینه می‌پردازد اما ناشری هم که از خدمات بخش مجازی استفاده می کند این هزینه حداقلی ۳ درصد از مبلغ خالص فروش را خواهد پرداخت.

سخنگوی نمایشگاه کتاب در پایان اظهار کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم برای نمایشگاه اهمیت بالایی دارد و نمایشگاه کتاب می‌تواند در رعایت شیوه‌های بهداشتی توسط مردم به الگوی عمومی تبدیل شود.

سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی(ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است