جزئیات بخش جدید «ایران ۳۶۰ درجه» در جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳

جزئیات بخش جدید «ایران ۳۶۰ درجه» در جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ

دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس درباره بخش جدید «ایران ۳۶۰ درجه» توضیح داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، یدالله داج دبیر هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس درباره بخش «ایران ۳۶۰ درجه» که به تازگی به این جشنواره اضافه شده است، توضیح داد: امسال در جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس به دلیل اهمیت فیلم مستند در این کشور و فیلم‌های مستند خوب و جذابی که از ایران ارسال شده بود، قسمت جدیدی به نام «ایران ۳۶۰ درجه» به جشنواره اضافه شد.

او ادامه داد: «ایران ۳۶۰ درجه» شامل مسائل روزمره ایران، محیط زیست و در کل موضوعاتی است که به هر ترتیبی مسائل اجتماعی ایران را مطرح می‌کنند.

دبیر جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ بیان کرد: منظور از ۳۶۰ درجه این است که در ارائه فیلم‌ها محدودیتی وجود ندارد البته فیلم‌های کوتاه باید تا حداکثر ۳۰ دقیقه و فیلم‌های بلند حداقل ۷۰ دقیقه می‌بودند.

یدالله داج در پایان خاطرنشان کرد: ما نام ۳۶۰ درجه را به این دلیل انتخاب کردیم زیرا الزامی وجود ندارد که کارگردان یا تهیه‌کننده ایرانی باشند یا فیلم در ایران ساخته شده باشد، بلکه مستند باید درباره ایران یا به زبان فارسی باشد.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس روز ۲۶ می تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۴۰۰) بود.

اسامی داوران و فیلم‌های حاضر در دوره هشتم جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیریت روابط عمومی این جشنواره را نغمه دانش آشتیانی برعهده دارد و آرمین آپادانا طراح پوستر است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است