جزئیات نخستین فیلمواره خلیج فارس | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷

جزئیات نخستین فیلمواره خلیج فارس

انجمن سینمای جوانان ایران با مشارکت وزارت میراث برای نخستین بار «فیلمواره خلیج فارس» را برگزار می‌کند.

به‌ گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نخستین «فیلمواره خلیج فارس» به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس (دهم اردیبهشت‌ماه) به‌مدت ۳ روز، هم‌زمان در چهار استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان توسط دفاتر انجمن در این استان‌ها، برگزار می‌شود.

طیبه فلکیان معاون امور استان‌ها و مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران ضمن اعلام این خبر افزود: این رویداد ملی با مشارکت وزارت میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی برگزار می‌شود و شامل برنامه‌هایی نظیر نمایش هم‌زمان سه باکس فیلم از فیلم‌سازان این ۴ استان، برپایی نمایشگاه عکس از عکاسان این استان‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی مجازی با حضور فیلم‌سازان و پیشکسوتان این عرصه خواهد بود.

معاون امور استان‌های انجمن افزود: عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر دبیری «فیلمواره خلیج فارس» را برعهده دارد و درپی نشست‌های مختلف مجازی با مدیران دفاتر هرمزگان، آبادان، اهواز، دزفول، بوشهر و زاهدان برنامه‌های متنوعی در این دفاتر تدارک دیده شده تا این رویداد ملی به بهترین شکل برگزار شود.

فلکیان این رویداد را حرکتی فرهنگی در جهت هم‌افزایی دفاتر و فیلمسازان عنوان کرد و افزود: خلیج فارس متعلق به همه‌ ایرانیان است و انجمن سینمای جـوانان ایران نیز با داشتن ظرفیت‌های منحصر به‌فرد در آموزش و تولید محتوا با موضوع «خلیج فارس» مصمم است دین خود را در این عرصه ادا کند.

وی افزود: تعداد ۲۰ فیلم با همین موضوع از تولیدات این ۶ دفتر انتخاب شده که قرار است طی سه روز همزمان به‌صورت حضوری در دفاتر یاد شده و نیز به‌صورت آنلاین در پلتفرم «میدیو» به نشانی https://www.midio.ir اکران ‌شود.

مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران درباره برگزاری نشست‌های تخصصی در این فیلمواره گفت: با توجه به ظرفیت دفتر خوزستان، «مهدی کیخایی» مدیر این دفتر عهده‌دار آموزش‌های مجازی این رویداد است که از طریق صفحه مجازی دفتر خوزستان به نشانی iycskhuz@ برای علاقه‌مندان در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

فیلمواره خلیج فارس از دهم تا سیزدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است