ارکستر «ایستگاه » سفیر دفتر بین‌المللی صلح در ایران شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۵

ارکستر «ایستگاه » سفیر دفتر بین‌المللی صلح در ایران شد

ارکستر خصوصی «ایستگاه» با اعلام دفتر بین‌المللی صلح IPB به عنوان سفیر این نهاد در ایران معرفی شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی، ارکستر خصوصی «ایستگاه» که سابقه اجراهای زنده با ریچارد کلایدرمن و ناصر چشم آذر در ایران را دارد و کنسرت‌های گروهی زیادی را در ایران روی صحنه برده است، از سوی دفتر بین‌المللی صلح IPB به عنوان سفیر این سازمان معرفی شد.

دفتر بین‌المللی صلح IPB در سال ۱۸۹۱ میلادی افتتاح و یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های مرتبط با صلح در جهان است.

این سازمان در سال ۱۹۱۰ با محوریت «پیوند جوامع صلح در کشورهای گوناگون» برنده جایزه صلح نوبل شد و پس از آن و تا سال ۲۰۱۲، یازده برنده جایزه صلح نوبل عضو این سازمان بودند.

در بیانیه رسمی ارکستر خصوصی «ایستگاه» به نقل از سرپرست ارکستر درباره این عضویت، آمده است: «ارکستر «ایستگاه» مفتخر است که عضویت خود را در دفتر صلح جهانی به اطلاع همگان برساند.

صلح جهانی همواره یکی از دغدغه اصلی ارکستر خصوصی «ایستگاه» بوده و فعالیت‌های بسیاری را در راستای ترویج صلح از طریق زبان مشترک ملت‌ها یعنی هنر و برپایه موسیقی، در کارنامه خود به ثبت رسانده است. در نتیجه پس از مذاکرات ارکستر «ایستگاه» با این سازمان که سال‌هاست در جهت خلع سلاح برای توسعه پایدار و جهانی بدون جنگ قدم‌ برداشته است و چندین جایزه صلح نوبل را نصیب خود کرده است، تصمیم گرفتیم تا منظر متفاوتی از صلح را به جهانیان ارائه کنیم.

«ایستگاه» با قابلیت‌های هنری و ساختاری و جایگاهی که طی سال‌های اخیر در زمینه موسیقی و هنر به دست آورده است، آمادگی خود را برای ادامه این مسیر مهم به عنوان سفیر IPB در ایران اعلام می‌کند. در این جهت، اتاق فکر مجموعه «ایستگاه» فرصت‌هایی را شناسایی کرده تا که بتواند با تمرکز بالا به وظایف خود برای شناساندن فرهنگ و هنر ایرانی به جهانیان عمل کند.

ارکستر «ایستگاه» حمایت خود را از هنرمندان و افراد فعال در زمینه صلح و پروژه‌های هم راستا اعلام می‌دارد تا دست به دست هم تصویر واقعی ایران زیبا و مردم صلح طلب ایران را به دنیا معرفی کنیم.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است