مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده برگزار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۱

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده برگزار شد

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده صبح یکشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ برگزار و پیکر او به سمت بهشت زهرای تهران بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده مستندساز و پژوهشگر حوزه مقاومت صبح امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ ماه از حرم رضوی در مشهد آغاز شد.

سپس پیکر او به تهران منتقل و از مقابل مسجد بلال به بهشت زهرا (س) منتقل شد. پیکر کنار مزار شهید سید مرتضی آوینی به خاک سپرده می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی، وحید جلیلی، رضا پورحسین، ابراهیم حاتمی‌کیا، حسن رحیم‌پور ازغذی، احسان محمدحسنی، عزیز جعفری، محمد حمیدی مقدم، پیمان جبلی، سلیم غفوری، حامد بامروت‌نژاد، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، سردار نقدی، حبیب والی‌نژاد، حمید شاه‌آبادی، ابوالقاسم طالبی، مسعود احمدی افزادی ازجمله حاضران در این مراسم بودند.

صابر خراسانی اجرای این مراسم را برعهده داشت و نوای حاج‌صادق آهنگران برای حاضران پخش شد و  علیرضا قزوه به شعرخوانی پرداخت.

پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: در این ماه خدا برای وداع با ماه‌چهره انقلاب اسلامی، حاج نادر عزیز که تربیت شده مکتب انقلاب و امام (ره) بود، دور هم جمع شده‌ایم.

او افزود: معمولا در روز وداع با ماه رمضان همه مومنان هم اشک بر چشم و هم لبخند بر لب دارند؛ اشک از دست دادن شب و روز ماه رمضان و عشق بازی با خدا و از طرفی خوشحالی از قبولی در آزمون بندگی خدا. ما هم امروز در وداع با نادر طالب زاده هم اشک بر چشم داریم، هم حسرت بر دل و هم ابتهاج در دل؛ حسرت از دست دادن حاج نادر عزیز و ابتهاج از رویشی در مکتب اما خمینی خمینی و رهبر معظم انقلاب. ظهور پدیده‌هایی مانند حاج نادر طالب‌زاده از نفحات انقلاب است، همانگونه که شهید چمران، آوینی و حججی بودند.

جبی اظهار کرد: امروز بیش از حسرت رفتن حاج نادر، باید خوشحال زایش و رویش مکتب انقلاب باشیم و امروز باید بیشتر از این مکتب بگوییم. رفتن او داغ بر دل همه ما گذاشت اما مکتب او همچنان زنده و پویاست. او هر چقدر هم شیرین باشد اما میوه تنومند انقلاب است و همه شکوه و خیر و برکتی که در نادر طالب‌زاده بود برآمده از مکتبی است که در روزگار مدرنیته شخصیت‌های مثل او و آوینی را به بار آورد.

مکتب نادر سلیمانی همچنان زنده است

رییس صداوسیما خاطرنشان کرد: در تاریخ ما انسان‌هایی که دچار انحطاط شدند، کم نیستند. همه بهانه‌هایی که می‌توانست دستاویزی برای انحراف حاج نادر از ولایت فقیه باشد، در دسترس قرار داشت ازجمله زندگی پرتمتع غرب تا دل‌زدگی و دلگیری از اردوگاه مومنین، اما هیچکدام او را از صراط مستقیم دور نکرد. او از یک سو به مودت با مومنان و غیظ با دشمنان دعوت می‌کرد و از سوی دیگر محبوب دل مومنان و مغضوب کافران بود.

او ادامه داد: نادر طالب زاده مظهر نوآوری و روشنگری و نگاه به آینده و از طرفی درگیر مقابله با تجدد کور غرب بود. امروز با یک شخص رو به رو نیستیم بلکه با یک شاخص رو به رو هستیم و شاگردان و دوستان او نخواهند گذاشت مکتب چمران ساز، آوینی ساز سلیمانی ساز و نادرساز به افول دچار شود.

جبلی تصریح کرد: به همه می‌گوییم که مکتب طالب‌زاده زنده است و امروز با تو هم صحبت می‌کنیم حاج نادر عزیز! که صدای ما را می‌شنوی و همه ما را می‌بینی، خوش به سعادت تو که برگزیده مکتب ولایت و هدایت شدی. حاج نادر عزیز! امروز همه جوش و خروش‌های تو به آرامش تبدیل شد اما مسیر پرجوش و خروش تو ادامه دارد.

رییس سازمان صداوسیما در پایان تشریح کرد: اگر روزی برای گردآوری مهمانان کنفرانس افق نو خون دل خوردی و از بی مهری‌ها نالیدی و از این سازمان به آن سازمان رفتی و بین دو لبه بی مهران داخلی و دشمنان خارجی که مهمانانت را تحریم کردند، تحمل کردی اما امروز دیگر نگران نیستی. امیدوار بودیم در روز قدس کنارمان باشی اما خداوند این‌طور خواست.

ما به حزب‌اللهی متفکر و خلاق نیاز داریم

حسن رحیم‌پور ازغدی دیگر سخنران این مراسم تشییع بود و طی سخنانی عنوان کرد: مردان بزرگ را تا وقتی هستند، اذیت می‌کنیم و وقتی رفتند از آن‌ها تجلیل می‌کنیم. آنچه از همه بیشتر درباره نادر طالب‌زاده اهمیت داشت، روحانیت او بود. او ریا نمی‌دانست و اهل تهجد و نماز شب بود و هر فرصتی گیر می‌آورد مشغول نماز قضا می‌شد.

او ادامه داد: او در بین همه طوفان‌هایی که به صورتش می‌خورد هدف را گم نمی‌کرد. در دوره‌ای که دوستان به دشمن می‌پیوستند، او از دل دشمن به جبهه انقلاب آمد. ما به آدم‌هایی مثل او که در ترافیک انقلاب گیر نکردند به شدت نیاز داریم. او هرچه جلوتر آمده انقلابی‌تر شده است.

این تحلیلگر اظهار کرد: اذیت‌ها و توهین‌های مکرری از طرف جبهه‌های مختلف از دشمنان، ناخودی‌ها، خودی‌ها و نخودی‌ها صورت می‌گرفت اما نادر طالب‌زاده خود را معطل این‌ها نمی‌کرد. او هیچ گاه واکنش شخصی نشان نداد و من اینجا به همه نهادهای رسمی و فرهنگی کشور عرض می‌کنم که چرا همیشه عقب‌اید؟ دیر می‌فهمید! چند ساعت دیر می‌رسید. او از همه شما گله داشت، به خصوص از کوتوله‌هایی که از او عبور می‌کردند و هنوز فکر می‌کنند عبور از مردان بزرگ هنر است.

طالب‌زاده یک چریک رسانه‌ای عرصه بین‌الملل بود

او اضافه کرد: درس مهمی که نیروهای متدین باید به آن توجه کنند این است که او متفکر و خلاق بود و تولید معنا می‌کرد. بسیاری هستند که در طول این سال‌ها فقط مصرف کننده بوده‌اند. طالب‌زاده جزو مصرف‌کنندگان ایدئولوژی انقلاب نبود بلکه گزاره‌های فکر شده از سر شعور دینی و سیاسی از او می‌شنیدیم. ما به حزب اللهی متفکر و خلاق نیاز داریم. حزب اللهی عوام و مصرف‌کننده نمی‌توانند کاری کنند. زمانی که بسیاری از بزرگ‌نماها شک کردند و برگشتند و گفتند، نکند خون‌هایی که ریخت و شعارهای که داده شد همه دروغ بود، اما طالب‌زاده بیشتر به مسیر خود ایمان آورد. او به تنهایی پشت خاکریز می‌جنگید حتی اگر دیگران خاکریز را ترک می‌کردند. او یک چریک رسانه‌ای عرصه بین‌الملل بود و در جهت جهانی کردن انقلاب در پوست خود نگنجید.

رحیم پورازغدی در پایان گفت: خیلی‌ها در کنار محاسبات انقلاب یک پرونده شخصی برای منافع شخصی خود دارند اما او خط‌شکن بود. او در زمانی که که خیلی‌ها آرزو دارند به آن طرف خندق بروند، از آن طرف به این طرف آمد. در معرفی‌نامه جبهه، خیلی راست و حسینی گفته بود که آن طرف تحصیل کرده است و فردی که ثبت نام کرد از چهره و تیپ او ترسید و او در جای دیگر رفت و گفت بی‌سواد است تا توانست ورود کند.

نادر طالب‌زاده ۹ اردیبهشت ماه پس از مدتی تحمل بیماری  در بیمارستان خاتم‌الانبیا دار فانی را وداع گفت.

 

 

 

 

این گزارش به روز می شود…

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000