ماجراهای «خروس زیرک، روباه کلک» ۱۶ ساله شد/ فصل‌های ۶ تا ۸ در راه است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
میترا عبدی در گفتگو با صبا:

ماجراهای «خروس زیرک، روباه کلک» ۱۶ ساله شد/ فصل‌های ۶ تا ۸ در راه است

تهیه کننده و کارگردان مجموعه پویانمایی «خروس زیرک، روباه کلک» که فصل‌های جدید آن از شبکه دو و نهال پخش می‌شود درباره این مجموعه تلویزیونی گفت.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، مجموعه پویانمایی «خروس زیرک، روباه کلک» به تهیه کنندگی میترا عبدی و کارگردانی میترا عبدی و علی صمیمی‌زاد بر اساس داستان‌های پندآموز کهن ایرانی نوشته شده است و در هر قسمت ۱۵ دقیقه‌ای برای گروه سنی کودک بخشی از ادبیات کلاسیک ایران را روایت می‌کند تا علاوه بر جنبه‌ سرگرمی برای مخاطب، به طور غیرمستقیم نکات اخلاقی و تربیتی نیز به مخاطب ارائه شود.

این مجموعه پویانمایی به تهیه‌کنندگی موسسه «آرت فیلم» در مرکز پویانمایی صبا تهیه شده است که به تناوب از شبکه نهال سیما پخش می‌شود.

میترا عبدی تهیه کننده و کارگردان «خروس زیرک، روباه کلک» در گفتگو با خبرنگار صبا درباره مجموعه‌هایی که در مرکز پویانمایی صبا تولید کرده است، گفت: اولین مجموعه‌ای که در مرکز پویانمایی صبا تولید کردم، مجموعه بیست و شش قسمتی «نقاشی و حرکت» بود که در سال ۱۳۸۳  تولید آن به اتمام رسید و در ادامه از شبکه یک سیما در قسمت‌های ۱۷ تا ۲۰ دقیقه‌ای پخش شد، بعد از این مجموعه، انیمشین سینمایی «سرهای کوچک، قلب‌های بزرگ» را برای سیما ساختیم.

وی ادامه داد: سومین پروژه‌ای که در تلویزیون شروع کردیم و هنوز تولید و پخش آن ادامه دارد، مجموعه پویانمایی «خروس زیرک، روباه کلک» است که تولید آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است. فصل اول این مجموعه قرار بود که در ۵۰ قسمت تولید شود که تولید این قسمت‌ها به مدت دو الی سه سال زمان برد و بعد از اتمام و پخش تمامی ۵۰ قسمت از «خروس زیرک، روباه کلک» از شبکه‌های مختلف تلویزیونی، چند سالی تولید این مجموعه متوقف شد و در نهایت با پیشنهاد معاونت سیما و مرکز پویانمایی صبا، سری جدید این مجموعه در ۱۰۴ قسمت از سال ۱۳۹۶ که شامل ۸ فصل است، کلید خورد و تاکنون بالغ بر ۵ فصل از این مجموعه به کامل تولید و پخش شده است.

عبدی با اشاره به فرم تولید «خروس زیرک، روباه کلک» بیان کرد: در ساخت این مجموعه تلاش شده گرافیک کار تا آنجایی که مقدور است برای مخاطب جذاب باشد به این صورت که در طراحی فضا و گرافیک آن سعی شده از فرم‌ها و رنگ‌آمیزی مینیاتور ایرانی استفاده شود و همچنین ملودی‌ها و سازهای آکوستیک محلی و ایرانی هم در موسیقی متن به کارگرفته شود. ازمشخصات دیگر این مجموعه می‌توان به موزیکال بودن آن اشاره کرد که پندها و نصایح در هر داستان به صورت شعر به کودکان آموزش داده می‌شود.

تهیه کننده «سرهای کوچیک، قلب‌های بزرگ» عنوان کرد: تمامی این تلاش‌ها باعث شد قسمتی با عنوان «دوستی» از مجموعۀ «خروس زیرک و روباه کلک» در پنجمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انیمیشن مهرماه ۱۳۹۰ برنده لوح تقدیر بهترین انیمیشن شود.

وی با اشاره به اینکه اولین فصل از سری جدید «خروس زیرک، روباه کلک» از تابستان ۱۳۹۹ روی آنتن شبکه نهال رفته است، درباره تغییر و تحولات فصل‌های جدید این مجموعه گفت: زمانی که تولید ۱۰۴ قسمت را آغاز کردیم، متوجه شدیم که نرم افزارهای مورد استفاده ما در تولید «خروس زیرک، روباه کلک» در مقایسه با سال‌های پیش به روز رسانی شده‌اند و به قابلیت‌های متفاوت و متنوعی مجهز هستند که تاکنون استفاده نکرده‌ایم، به همین دلیل پیش تولید این مجموعه پویانمایی را دوباره شروع کردیم و تمام شخصیت‌ها، موقعیت‌ و مکان‌ها را بازطراحی و اصلاح کردیم تا با کیفیت بسیار بهتری با مخاطبان همراه شویم.

عبدی در پایان با بیان این نکته که این مجموعه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی مانند شبکه یک، دو، نهال و پویا در سال‌‌های مختلف روی آنتن رفته است، اظهار کرد: تولید فصل‌های شش، هفت و هشت این مجموعه تلویزیونی باقی مانده است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی قسمت‌های این سه فصل تکمیل می‌شود.

عوامل این مجموعه پویانمایی عبارتند از تهیه کننده و کارگردان میترا عبدی، کارگردان علی صمیمی‌زاد، مدیر دوبلاژ سعید شیخ‌زاده، صدابردار علی شریفی، صداپیشگان اکبر منانی «روباه»، علی همت مومیوند «دم طلا»، مینا شجاع «گل بی‌بی»، مهوش افشاری «حنا»، شیلا آژیر «شنگول»، شهراد بانکی «ابری» و داوود نصیری، حسن کافی، شوکت حجت، افشین زی‌نوری و ارسلان جولایی، طراح داستان محمود مهرآور، گروه نویسندگان محمود مهرآور، علی صمیمی‌زاد، نغمه تفلیسی، رضل تکلی، ماندانا زارعی، مریم صفایی، زهرا طبابایی، مرجان بخت مینو، محمد سلطانی نژاد، علی پورزمانی، کارشناس فیلمنامه نصیر مغزی، ناظر کیفی پیروز حکیم‌‌زاده و مجری طرح موسسه آرت فیلم.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است