عکاس جنجالی که مارلون براندو فکش را شکست در ۹۱ سالگی درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۹

عکاس جنجالی که مارلون براندو فکش را شکست در ۹۱ سالگی درگذشت

ران گاللا عکاس پاپارازی مستقل آمریکایی که عکس هایش از جکی کندی و مارلون براندو مشهور بود، در 91 سالگی درگذشت.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، ران گاللا عکاس پاپارازی مستقل آمریکایی که پیشگام هنر جنجالی تصویرسازی صادقانه از سلبریتی‌ها بود روز شنبه ۳۰ آوریل در خانه‌اش در مونت‌ویل نیوجرسی، در ۹۱ سالگی درگذشت.

ران گاللا عکاس مستقلی بود که بی‌وقفه ژاکلین کندی اوناسیس را تعقیب می کرد تا اینکه قاضی، او را از گرفتن عکس از این شخصیت منع کرد، گاللا زمانی هم مارلون براندو را آنقدر تعقیب کرد که ستاره «پدرخوانده» فک و ۵ دندان این عکاس را شکست. این عکاس آمریکایی چه خوب، چه بد به تعریفی که امروز در فرهنگ دنیا از افراد مشهور می شود، کمک کرد.

یکی از عکس‌های مشهور گاللا از اوناسیس با موهای باد زده بیرون آپارتمانش در منهتن، آنچنان گسترده شد که به عنوان یکی از مشهورترین تصاویر پاپارازی تمام دوران ها شناخته می‌شود.

گاللا در سال ۱۹۷۲ به دلیل شکایت اوناسیس به دادگاه رفت و قاضی اعلام کرد که او باید ۲۵ فوت از اوناسیس و ۳۰ فوت از فرزندان بیوه رییس جمهوری اسبق آمریکا فاصله داشته باشد. این عکاس بارها البته این دستور را نقض کرد، اما در نهایت در سال ۱۹۸۱، زمانی که یک قاضی تهدیدش کرد در صورت رعایت نکردن این دستور به مدت ۶۰ سال به زندان خواهد افتاد، تعقیب بانوی اول اسبق آمریکا را برای همیشه متوقف کرد.

گاللا ۱۰ ژانویه ۱۹۳۱ در شهر نیویورک زاده شده بود.

این عکاس آمریکایی در دوران زندگی اش ۲۲ کتاب منتشر کرد که برخی از آنها به چهره های شاخصی مانند اوناسیس، دونالد ترامپ، اندی وارهول و مایکل جکسون اختصاص داشته شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است