بچه‌های تئاتر را سیاهی‌لشگر کرده‌اند/ هرکَس به «جوکر» می‌رود مورد توجه قرار می‌گیرد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
علیرضا ناصحی در گفتگو با صبا:

بچه‌های تئاتر را سیاهی‌لشگر کرده‌اند/ هرکَس به «جوکر» می‌رود مورد توجه قرار می‌گیرد!

علیرضا ناصحی درباره فعالیت های خود، وضعیت فعلی تئاتر و شرایط انتخاب بازیگران در پروژه های مختلف گفت.

علیرضا ناصحیعلیرضا ناصحی بازیگر، دوبلور، نویسنده و کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری صبا درباره فعالیت های خود گفت: از سال ۹۸ و شیوع کرونا در کشور با انجمن گویندگان به دوبله فیلم ها می پردازم و تا حدی از تئاتر فاصله گرفته ام.

وی ادامه داد: همچنین در یک برنامه تلویزیونی به نام «پشت کوه های بلند» به کارگردانی امیر فیضی حضور دارم که در شهرک غرالی و با یک دکور جذاب در ۵۲ قسمت ضبط می شود. در حال حاضر این برنامه در پیش تولید است و به زودی کار خود را شروع می کنیم. در همین روزها که جشنواره ملی پانتومیم (از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت) در زنجان برگزار شد به عنوان داور حضور داشتم.

نقش های پیشنهاد شده چیزی که باید باشد، نیست!

بازیگر نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» درباره کمرنگ شدن فعالیت هایش در تئاتر گفت: هرچند که هنوز پول نمایش سال گذشته ام را نداده اند اما قرار بود که در نمایش «دکتر نون» و یک تئاتر کودک کار کنم که در نهایت به نتیجه نرسیدیم. بعد از این همه سال کار کردن و تجربه کردن در تئاتر دیگر نیازی به حضور در کاری برای کسب تجربه و رزومه سازی ندارم، اما نقش هایی که پیشنهاد می شود آن چیزی که باید باشد، نیست.

تئاتر و بچه هایش به گوشه ای پرت شده اند

بازیگر نمایش «کلنل» درباره شرایط فعلی تئاتر توضیح داد: وقتی آقای آشنا حضور داشت، تلاش می کرد تا شرایط خوبی را برای همه فراهم کند که بی مقدمه او را کنار گذاشتند و فرد دیگری را بر سر کار قرار دادند. چیزی تا جشنواره عروسکی نمانده است اما انگار کسی عین خیالش نیست، هیچ کس به فکر نیست و این اتفاق به شدت ضربه زننده است. در کل مسئولان مربوطه باید ببینند که تئاتر را لازم داریم یا نه! اگر لازم داریم باید برای آن درست برنامه ریزی شود اگر نه که بگویند تا بدانیم. در حال حاضر تئاتر و بچه هایش به یک گوشه پرت شده اند و تنها عاشقان تئاتر هستند که دارند تقاص پس می دهند.

وی ادامه داد: با بی توجهی های مکرر و به وجود آوردن شرایطی سخت، باعث شده اند که اکثر بازیگران تئاتر به دنبال بازی در سریال های تلویزیونی یا نمایش خانگی باشند.

هر کس به «جوکر» می رود مورد توجه قرار می گیرد

ناصحی با انتقاد نسبت به نحوه انتخاب بازیگر برای پروژه های مختلف گفت: نباید شرایط به گونه ای باشد که تنها هر کس که به برنامه «جوکر» رفت مورد توجه قرار بگیرد، در صورتی که خیلی ها فراموش شده اند. افراد زیادی هستند که سال های سال زحمت کشیده اند اما متاسفانه زد و بندهای موجود و پارتی بازی هایی که وجود دارد، دارد ضربه بزرگی می زند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی افراد با اتفاقات غیر هنری دیده می شوند. این فضای حاکم بر انتخاب بازیگران به شدت اشتباه است و به آن انتقاد دارم. باید فضایی وجود داشته باشد تا افراد با توجه به توانایی خود مورد آزمون قرار بگیرند و در نقش های مناسب فعالیت کنند.

علیرضا ناصحی در پایان گفت: در حال حاضر از بازیگران تئاتر به عنوان سیاهی لشگر در پروژه های مختلف استفاده می کنند که این شرایط بسیار غم انگیز است. امیدوارم شرایط موجود بهبود یابد و تئاتر و بچه های تئاتری در جایگاه شایسته خود قرار بگیرند.

محمد زکی زاده

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است