تخلف سینماتیکت در لو دادن آرای جشنواره فیلم فجر بی‌پاسخ ماند/ دستور رییس چه شد؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷

تخلف سینماتیکت در لو دادن آرای جشنواره فیلم فجر بی‌پاسخ ماند/ دستور رییس چه شد؟

با گذشت یک ماه از اظهارنظر صریح رییس سازمان سینمایی مبنی بر حذف سینماتیکت از سمفا ولی هنوز این سامانه مشغول بلیت فروشی است.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، ۲۲ فروردین ماه سال جاری محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در گفتگویی اعلام کرد که برای برخورد با سایت سینماتیکت که در زمان برپایی چهلمین جشنواره فیلم فجر اسامی نامزدها و همچنین برندگان این رویداد ملی را پیش از اختتامیه لو داد، برخورد جدی می شود. به گفته وی، «در حال حاضر زیرساخت‌های مربوط به خروج سینماتیکت از سمفا در حال انجام است که در اسرع وقت و بعد از اعلام تاریخ اجرایی شدن این اقدام، سینماتیکت حداقل تا مدتی جزو سمفا نخواهد بود.»

حذف این سایت از سامانه سمفا به معنای این بود که این پلتفرم دیگر اجازه بلیت‌فروشی فیلم های روی پرده را ندارد. این اتفاق اگر عملی می شد به معنای حذف بزرگترین سامانه بلیت فروشی سینما بود؛ گرچه این اتفاق تا امروز رخ نداده است. نکته قابل اعتنا اینکه یزدان عشیری مشاور خزاعی و مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی نیز به مراتب درباره بسته شدن درگاه بلیت فروشی سینماتیکت تاکید کرده بود.

با گذشت سه ماه از چهلمین جشنواره فیلم فجر و یک ماه از اظهارنظر صریح رییس سازمان سینمایی هنوز هیچ برخوردی با سایتی که آرای جشنواره را لو داد همچنین حاضر به همکاری برای اعلام مسیر لو رفتن آرا نشد، نشده است و این مساله حتما مسیر را برای اتفاقات مشابه در دوره های بعدی این جشنواره و همچنین دیگر جشنواره های سازمان سینمایی باز می کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است