واکنش کارگردان «عنکبوت» به اعتراض کامیون‌دارها/ شخصیت‌های منفی شغل خود را نمایندگی نمی‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹

واکنش کارگردان «عنکبوت» به اعتراض کامیون‌دارها/ شخصیت‌های منفی شغل خود را نمایندگی نمی‌کنند

کارگردان فیلم سینمایی «عنکبوت» در ویدیویی نسبت به حاشیه اخیر فیلم خود و اعتراض رانندگان کامیون واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم سینمایی «عنکبوت» با انتشار ویدیویی به اعتراض گروهی از رانندگان کامیون واکنش نشان داد.

کارگردان «عنکبوت» گفت: با ویدیویی مواجه شدم که در آن رانندگان محترم کامیون نسبت به صحنه ای از فیلم «عنکبوت» معترض بودند. بعد از آن با یکی از نمایندگان این عزیزان در یک فضای لایو صحبت کردم و ابتدا اگر سوءتعبیری شده است، عذرخواهی کردم و توضیح دادم که اصلا خواست ما چنین نبوده است.

وی ادامه داد: فیلم ما براساس یک پرونده واقعی ساخته شده است و اسناد و اطلاعات موجود پایه و اساس داستان ما را بنا نهاده است و به هیچ وجه آن صحنه که مورد اعتراض قرار گرفته است، قصد و نیت زیر سوال بردن این قشر شریف را نداشته است. کما اینکه کاراکتر اصلی ما شغلش بنایی و کارگری ساختمان است و اصولا جامعه شغلی خود را نمایندگی نمی کند. در تمام دنیا هم همین طور است که در هیچ فیلم داستانی شخصیت های منفی که دارای شغلی هستند اصولا و لزوما آن شغل را نمایندگی نمی کنند، اما در نهایت اگر صحنه ای در فیلم «عنکبوت» باعث کدورت خاطر کسی شده است، دوباره از این عزیزان عذرخواهی می کنم و باز تاکید می کنم که به هیچ وجه قصد ایجاد چنین دلخوری و تعبیری را نداشتیم.

ایرج زاد در پایان گفت: امیدوارم فیلم را از زاویه مناسب ببینید زیرا اساسا «عنکبوت» حرف و مساله اش با چیزی که الان مطرح و برداشت شده، متفاوت است.

این جواب ایرج زاد در واکنش به اعتراض گروهی از رانندگان کامیون در تبریز نسبت به هتک حرمت و توهین در فیلم «عنکبوت» به رانندگان کامیون بود.

«عنکبوت» درباره سعید حنایی یکی از قاتلان زنجیره‌ای دهه هفتاد است که در شهر مشهد چندین زن خیابانی را به قتل رساند. حنایی کارگری ساده بود که همراه خانواده‌اش در خانه‌ای در منطقه فقیرنشین مشهد زندگی می‌کرد.

محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، حمید حاجی‌محمدزاده، میثم دامن‌زه، داود ذاکری و با حضور فرید سجادی حسینی از جمله بازیگران «عنکبوت» هستند.

این فیلم به نویسندگی اکتای براهنی و کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است