پیمان معادی و آخرین روزهای نگارش یک سریال کمدی سیاه برای شبکه نمایش خانگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۵

پیمان معادی و آخرین روزهای نگارش یک سریال کمدی سیاه برای شبکه نمایش خانگی

پیمان معادی از آخرین روزهای نگارش فیلمنامه برای ساخت یک سریال نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، پیمان معادی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون که در آخرین حضور خود در جشنواره فیلم فجر، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره سی‌و‌هشتم برای بازی در فیلم سینمایی «درخت گردو» معرفی شد، امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در یک پست اینستاگرامی از فعالیت‌های جدید خود در حوزه فیلم و سریال خبر داد.

متن یادداشت پیمان معادی بدین شرح است: «روزهای پایانی نوشتن سریالی برای شبکه خانگی.

خیلی وقت بود دلم می‌خواست فیلمنامه کمدی دیگری بنویسم. سال‌ها قبل تجربه‌های شیرین و خوبی در نوشتن سناریوهای طنز داشتم ولی تا امروز دنبال فرصتی بودم تا در ژانر مورد علاقه‌ام کار کنم؛ «کمدی سیاه» یا «Dark Comedy». این روزها با همکاری پویا مهدوی زاده مشغول نوشتن اپیزودهای پایانی قصه هستیم.

مارتین مک دونا می‌گوید: «همه کارهای من ترکیبی است از کمدی سیاه، و یک حس مالیخولیایی غمگین و ناامید کننده.»

جری ساینفلد هم که از کمدین‌های محبوبم‌ هست می‌گوید: «کمدی ۴ مرحله دارد. اینکه رفیق‌های خود رو بخندانی، اینکه غریبه‌ها را بخندانی، اینکه پول بگیری و غریبه‌ها را بخندانی و اینکه کاری کنی آدم‌ها ادای تو را در بیاورند زیرا به آن‌ها خیلی حال می‌دهد.» (ما فعلا تو مرحله اول موفق بودیم)

من هم می‌گویم انشالله که بتوانیم یک مجوز ساخت بدون‌سکته و انفارکتوس بگیریم، یک سرمایه تمیز و بی‌مساله هم پیدا کنیم، و از همه مهم‌تر اینکه روزهای نکبت و غم‌انگیز و تاریک و مملو از مشکلات هم در آینده برای همه مردم کمتر باشد که انگیزه و دل و دماغ ما هم برای تولید این کار از دست نرود و برویم اولین سریال شبکه خانگی‌مان را کار کنیم.»

معادی فعالیت در سینما و تلویزیون را با عنوان فیلمنامه نویس آغاز کرد و در فیلمنامه پروژه‌های سینمایی چون «آواز قو»، «عطش»، «کما»، «کافه ستاره»، «شام عروسی» نوشت و فیلم کوتاه «ماتیک» را نگارش و کارگردانی کرد.

«برف روی کاج» و «بمب؛ یک عاشقانه» جزو آخرین فلیمنامه‌های این هنرمند است که کاگردانی و بازیگری آن‌ها هم برعهده داشت.

«برف روی کاج» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از سی‌امین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره بین المللی فیلم اربیل در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص داد.

«بمب؛ یک عاشقانه» هم برنده جوایز بین المللی چون بهترین طرح فیلمنامه از جشنواره فیلم آسیا پاسافیک، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران از جشنواره فیلم سینه ایران تورنتو و بهترین کارگردانی از جشنواره بین المللی بسفر شد.

این فیلم سینمایی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر هم نامزد بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه شد و در نهایت جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد.

حالا باید دید که این بازیگر هالیوودی در اولین حضورش به عنوان فیلمنامه نویس و کارگردان در شبکه نمایش خانگی برای تولید اولین سریال کمدی خود، چه سوژه‌ای را مدنظر دارد و از چه بازیگرانی در این سریال استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است