سخنرانی‌هایی درباره شخصیت پیامبر به چاپ دوم رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲

سخنرانی‌هایی درباره شخصیت پیامبر به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «پویش پیامبر» نوشته سیدمجتبی حسینی از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

به گزارش صبا، چاپ دوم کتاب «پویش پیامبر» تازه‌ترین اثر سیدمجتبی حسینی در ۲۹۲ صفحه رقعی از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار کتاب شد.

«پویش پیامبر» در قالب مجموعه‌ای از سخنرانی‌های حسینی درباره شخصیت و وجود پیامبر اکرم (ص) در هفت فصل تدوین شده است و به ترتیب موضوعات معرفت و محبت، خلقت تا بعثت، بعثت تا رحلت، معراج، وحی و تجربه نبوی و خاتمیت، سلوک فردی و سلوک اجتماعی در شخصیت ایشان را مورد واکاوی قرار می‌دهد.

این مجموعه سخنرانی به صورت طبقه‌بندی شده و با استنادهای متعدد از منابع روایی و با ایراد برهان و دلایل منطقی و در عین حال همه فهم به سراغ موضوع موردتوجه خود رفته است و سعی کرده شخصیت پیامبر اکرم (ص) را در این هفت فصل مورد توجه قرار دهد.

حسینی در بخشی از این اثر هدف از نگارش آن را ایجاد معرفت و شناخت هر چند اندک درباره شخصیت پیامبر اکرم (ص)  اعلام و بیان می‌کند که اگر صرف نظر از مباحث کلامی و نظری صرف، در جامعه اسلامی تنها خوبی‌های پیامبر اکرم (ص) را شناخته و به دیگران نیز بشناسانیم، نوعی جذبه عمومی نسبت به شخصیت ایشان ایجاد و بسیاری از افراد با شناخت این شخصیت و رفتار و اخلاق او مسلمان می‌شوند و حتی اگر هم مسلمان نشوند، در مقابل این شخصیت سر تعظیم و احترام فرو خواهند آورد.

حسینی در صحت این اظهارنظر بر این مدعی نیز دست می‌گذارد که در صدر اسلام هم بیش از اینکه مردم با سلاح پیامبر یا با مباحث نظری پیچیده پیامبر (ص)، جذب ایشان شوند با جذبه شخصی پیامبر به ایشان و اندیشه‌اش گرایش پیدا می‌کردند تا جایی که پیامبر حتی با سکوت خود نیز مردم را به سوی خود جذب می‌کرد و نیروی جاذب او ریشه در درون الهی و ماموریت الهی‌اش داشت.

سید مجتبی حسینی دارای تحصیلات حوزوی در سطح اجتهاد و نیز دارای مدرک تحصیلی در حوزه معماری و فلسفه علم است. وی در سال‌های اخیر بیشترین حوزه فعالیت مطالعاتی خود را در تفسیر و عقاید متمرکز کرده و بیش از سی اثر نیز در این زمینه تدوین و منتشر کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است