«عمارت هیتلر» و داستان چشم آبی‌ها در تبریز | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷

«عمارت هیتلر» و داستان چشم آبی‌ها در تبریز

رمان «عمارت هیتلر» نوشته داود خدایی به همت انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

به گزارش صبا، داود خدایی در تازه‌ترین اثر خود به نام «عمارت هیتلر» که به همت انتشارات سوره مهر منتشر شده، سراغ سوژه‌ای در دل تاریخ ایران پیش از انقلاب اسلامی و سال‌های پس از پیروزی انقلاب، در شهر تبریز رفته است.

راوی این اثر که از خانواده قاجار است، ناخواسته با اتفاقی روبه‌رو می‌شود که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد و آن حضور دو چشم آبی در زندگی‌اش است. این اتفاق باعث می‌شود شاهد روایتی از سال ۱۳۲۰ و حضور آلمانی‌ها و روس‌ها در شهر تبریز و سپس حوادث انقلاب اسلامی و نقش پدر و مادر راوی در انقلاب و سپس حوادث بعد از انقلاب باشیم. راوی اثر که قصد داشت از کشور مهاجرت کند، توسط همین دو چشم آبی در جریان اتفاقات زیادی قرار گرفته، راه زندگی سعادتمند را در ماندن می‌بیند.

این اثر تصاویری از تبریز و اتفاقات رخ داده در این شهر را در مقاطع مختلف تاریخی در قالب داستان ارائه می‌کند.

خدایی سه عنوان کتاب کودک و چاپ ۱۸ عنوان کتاب خاطره در حوزه جنگ و انقلاب را در کارنامه کاری خود دارد.

«عمارت هیتلر» در مرکر آفرینش‌های ادبی کارگاه قصه و رمان با شمارگان ۱۲۵۰ تهیه شده و مخاطب آن جوانان و علاقه‌مندان به داستان و رمان است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «ماریا تنها زن داخل عکس بود، اما چیزی که متعجبم می‌کرد، این بود که هفت مرد داخل عکس ایستاده بودند در حالی که پدربزرگ در چند نوشته از حضور شش مرد آلمانی در کنار ماریا حرف زده بود. آن هفتمی لباسی متفاوت از آلمانی‌ها پوشیده و در انتهای عکس ایستاده بود، اما چرا سر همه مردها پاره شده بود جز همان یک مرد؟!»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است