محسن برمهانی معاون سیما شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
با حکم پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما؛

محسن برمهانی معاون سیما شد

محسن برمهانی به عنوان معاون جدید سیما منصوب و جایگزین حمید شاه‌آبادی شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، امروز ۱۹ اردیبهشت ماه با حکم پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما، محسن برمهانی به عنوان معاون سیما منصوب شد.

برمهانی متولد ۱۳۵۸ نیشابور و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی از دانشگاه صداوسیما است. او از تیرماه ۹۹ تاکنون مدیرکلی تامین برنامه‌های خارجی و رسانه بین‌الملل سیما را بر عهده داشت. محسن برمهانی جانشین مدیرکل تولید و مدیریت مستندهای خارجی شبکه پرس تی‌وی نیز بوده است.

بخش مهمی از کارنامه این مدیر جوان تلویزیونی، در زمینه تولید فیلم مستند و پخش محصولات سینمایی در خارج از کشور است. برمهانی موسس شرکت پخش آیات مدیا نزدیک به سازمان هنری-رسانه‌ای اوج بوده که برخی محصولات این سازمان مثل «ایستاده در غبار»، «بادیگارد»، «فهرست مقدس» و «به وقت شام» را در رویدادهای سینمایی خارجی به نمایش درآورده است.

ماموریت «سامان‌بخشی به شبکه‌های سیما با هدف اجتناب از تعدد و تکثر غیرمفید شبکه‌ها» که در حکم جبلی برای برمهانی آمده، از نکات جالب توجه حکم انتصاب معاون جدید سیماست.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، محسن برمهانی معاون جدید سیما، از سال ۸۱ سابقه برنامه‌سازی برای تلویزیون در شبکه‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی داشته و در مقام تهیه‌کننده، مجری و نویسنده ایفای نقش کرده است.

او از چهره‌های شناخته‌شده نسل نوی مستندسازان ایرانی است که آثارش به بسیاری از جشنواره‌های خارجی و داخلی راه یافته است. او در مقام نویسنده، تصویربردار، کارگردان، مدیر تولید و تهیه‌کننده در سینمای مستند فعالیت کرده و از نزدیک‌ترین شاگردان نادر طالب‌زاده است.

برمهانی فعالیت هنری خود را با عکاسی حرفه‌ای شروع کرده و شرکت در ۳۰ نمایشگاه گروهی عکس را در کارنامه هنری خود دارد. او همچنین برنده مدال نقره فدراسیون جهانی هنر عکاسی در سال ۱۳۷۵ و نیز برنده جایزه برتر بخش مستند اجتماعی هفتمین دوسالانه بین‌المللی عکس ایران است.

برمهانی به دو زبان انگلیسی و عربی مسلط است و دبیری شورای فیلم و سریال سازمان صداوسیما، مدیریت مرکز بین‌الملل هنر و رسانه، عضویت در شورای سیاست‌گذاری کنفرانس افق نو در بیروت، داوری بخش مستند جشنواره‌ اِمی، داوری جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کارتاژ تونس، داوری بخش بین‌المللی هشتمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان، مدیر تامین برنامه خارجی شبکه العالم تا سال ۱۳۸۵ و… از جمله دیگر سوابق او در سال‌های دور و نزدیک است.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است