برگزیدگان جشنواره ملی پانتومیم ایران مشخص شدند/ افتتاح خانه پانتومیم ایران و معرفی دبیر دومین دوره | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

برگزیدگان جشنواره ملی پانتومیم ایران مشخص شدند/ افتتاح خانه پانتومیم ایران و معرفی دبیر دومین دوره

معرفی ساسان قجر به عنوان دبیر دومین جشنواره پانتومیم ایران، افتتاح خانه پانتومیم در زنجان و اعلام برندگان از جمله بخش های اختتامیه جشنواره ملی پانتومیم ایران بود.

به گزارش صبا به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی جشنواره ملی پانتومیم، آیین پایانی جشنواره ملی پانتومیم، عصر روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت در سالن بزرگ فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان با حضور گروه های شرکت کننده در جشنواره، هنرمندان و پیشکسوتان استان، مقامات و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

امرالله حسنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره پانتومیم در زنجان به پیگیری های مستمر ساسان قجر دبیر جشنواره برای برگزاری این رویداد هنری از چند سال پیش اشاره کرد که موانع و مشکلات مختلفی مانع تحقق برگزاری جشنواره شد اما با تعامل جمعی و حمایت های صورت گرفته امسال این مساله تحقق یافت.

وی افزود: دنیا وارد فضای جدید خود شده و تکنولوژی به سرعت در حال بروزرسانی، پیشرفت و گسترش است و هنر زبانی است که می توانیم به وسیله آن خود را به این چرخه نزدیک کنیم. پانتومیم اولین و ابتدایی ترین شکل ارتباط بدون استفاده از کلام و به وسیله حرکات بدن است. با زبان بدن می توان مشکلات جامعه را نمایش داده و از آنها بکاهیم. سرمایه گذاری در پانتومیم بسیار اندک است و آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است. ضمن اینکه مصرانه پیگیر برگزاری جشنواره بین المللی پانتومیم در سال آینده هستیم. وی با تقدیر از حسن اعتماد اداره کل هنرهای نمایشی و کاظم نظری از قرار گرفتن جشنواره پانتومیم در تقویم دایمی جشنواره های اداره کل هنرهای نمایشی کشور خبر داد.

کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی کشور در سخنانی با ارج نهادن از تلاش های صورت گرفته توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و ساسان قجر گفت: جای خالی چنین جشنواره ای به شدت احساس می شد. زبان بدن بسیار فراتر از زبان گفتار است و ما امیدواریم در سال آینده شاهد دومین جشنواره پانتومیم در گستره بین المللی باشیم.

وی در ادامه پیام محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را که برای جشنواره پانتومیم ارسال شده بود، قرائت کرد. همچنین خانه پانتومیم ایران نیز توسط کاظم نظری و با حضور مقامات استانی و همچنین عبدالله بحرالعلومی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افتتاح شد و ساسان قجر نیز با حکمی از سوی امرالله حسنی به عنوان دبیر دومین دوره جشنواره پانتومیم ایران منصوب و تاکید شد فعالیت های دبیرخانه جشنواره بلافاصله پس از پایان دوره اول آغاز شود.

در نهایت اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر اعلام شد:

بخش منتقدان:

بیانیه داوران بخش منتقدان جشنواره با تاکید بر لزوم آموزش های علمی و پایه منطبق با استانداردهای بین المللی قرائت شد و گروه داوری بخش منتقدان متشکل از مصطفی محمودی، امین اشرفی و علی آقاجانلو، برگزیدگان خود را اعلام کردند:

نامزدهای نمایش برتر بخش منتقدان:

نمایش آه لیدی مکبث از استان مرکزی

نمایش اکسیژن پوک از استان هرمزگان

نمایش بازیچه از استان کرمانشاه

نمایش نوازنده از استان زنجان

برگزیدگان بخش منتقدان:

لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به نمایش نوازنده به کارگردانی اصغر محمدی از استان زنجان

لوح تقدیر، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به عنوان اثر برگزیده منتقدان به نمایش اکسیژن پوک به کارگردانی سید میلاد آل عبایی از استان هرمزگان

بخش رقابتی:

گروه داوران بخش رقابتی جشنواره ملی پانتومیم ایران متشکل از علیرضا ناصحی، یاسر خاسب و یونس ولی پور برگزدیگان خود را به این شرح اعلام کردند:

نامزدهای آثار برگزیده:

۱- نمایش آهِ لیدی مکبث نوشته غلامرضا یونس فرد و کارگردانی سهییلا میرزاخانی از استان مرکزی شهراراک

۲- نمایش اکسیژن پوک نوشته و کارگردانی سید میلاد آل عبایی از استان هرمزگان شهرستان بَستک

۳-  نمایش اسیر آزاد به نویسندگی و کارگردانی مشترک آزاده شهریاری فر و سجاد آقابابایی از استان تهران، شهرتهران

۴- نمایش بازیچه و زندگی نوشته مژده مرادی و کارگردانی بهزاد اسکندری از استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه

۵- نمایش کلروفیل نوشته رضا باقرپور یوسفی و کارگردانی رضا نیک خواه از استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز

۶- نمایش ME نوشته و کارگردانی علیرضا اسماعیلی از استان کردستان شهر سقز

برگزیدگان داوران بخش رقابتی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲ میلیون تومان به نمایش ME به کارگردانی علیرضا اسماعیلی

ب)  لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲ میلیون تومان به نمایش بازیچه و زندگی به کارگردانی بهزاد اسکندری

ج) لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۴ میلیون تومان به نمایش آهِ لیدی مکبث به کارگردانی سهیلا میرزاخانی

د) دیپلم افتخار اثر برگزیده، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۴ میلیون تومان به نمایش اُکسیژن پوک به کارگردانی سید میلاد آل عبایی

همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به ریما پیر ولی بازیگر خردسال نمایش سقوط از استان مرکزی اهدا شد.

جشنواره ملی پانتومیم ایران از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت امسال با ریاست امرالله حسنی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و دبیری ساسان قجر هنرمند پیشکسوت پانتومیم در استان زنجان برگزار شد و دوره دوم این رخداد هنری که قرار است به صورت بین المللی برگزار شود با دبیری ساسان قجر فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است