«جشن نامه» رادیو نمایش به مناسبت بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹

«جشن نامه» رادیو نمایش به مناسبت بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی

25 اردیبهشت ویژه برنامه «جشن نامه» رادیو نمایش به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، ویژه برنامه «جشن نامه» رادیو نمایش به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از رادیو نمایش پخش می شود.

«جشن نامه» برنامه ای ترکیبی از شاهنامه خوانی، نقالی و پرده خوانی و نمایش هایی کوتاه براساس شاهنامه حکیم توس است و شامل بخش هایی همچون «رونمایی نامورنامه» در گفتگو با جلال خالقی مطلق عضو هیات امنا و فرنشین بنیاد فردوسی و با صدای محسن بهرامی، «شگفتی های شاهنامه» در گفتگو با عبدالمهدی مستکین شاهنامه پژوه و مدیر بخش فرهنگ کمیسیون یونسکو ایران، خوانش نسخه آموزشی و نمایشی شاهنامه فردوسی در دو بخش دیباچه ای و سرگذشت فردوسی و داستان های دوره پیشدادی و گفتگو با یاسر موحد فرد دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیر عامل موسسه فردوسی توسی، پخش نمایش رادیویی «بیور اسب» با بازنویسی و کارگردانی رضا حماطی و بازیگری عباس بهمنش در نقش ابلیس، رضا حماطی در نقش راوی و کیوان هاشمی در نقش ضحاک، «نقالی آموزه های اخلاقی حکیم توس»، اجراهای گروه کودکان و نوجوانان موسسه فردوسی توسی، «نقالی بحر طویل خوانی» امیرعلی عطااللهی، نقالی دو زبانه، شاهنامه خوانی گروهی خانواده شریفی از رفسنجان و بخش های متنوع دیگری است.

همچنین در این برنامه با محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش و کاظم نظری مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفتگو خواهد شد.

«جشن نامه» به تهیه‌کنندگی ملیحه مرادی جعفری، با اجرای ملیحه شبانیان و پیمان شیخی، دستیار تهیه علیرضا بهروش و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رادیو نمایش و بنیاد فردوسی، به میزبانی تالار سنگلج تهران، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ از محل تماشاخانه سنگلج به آنتن خواهد رفت و پذیرای علاقه‌مندان و مخاطبان رادیو خواهد بود.

این برنامه در گروه فرهنگ و تاریخ رادیو نمایش تهیه و تولید شده است که به صورت زنده از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است