مسافرت ۲۰ ساعته برای تحقق رویای فیلمسازی/ کارگردانی گروهی را تجربه می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، ژیلا نمرودی که با طرح «پس از غبار» از زاهدان در اردوی فیلمسازی «از ایده تا تولید» حضور دارد، درباره تجربه حضور در اردوهایی از این دست و تأثیر آن بر کشف استعدادهای تازه در سینما توضیح داد: من پیش از این هم تجربه حضور در چنین دوره‌هایی را داشتم. سال 97 در کرمانشاه کارگاهی به همین شکل برای آشنایی با سینمای حرفه‌ای تشکیل شد که متولی آن انجمن کرمانشاه بود و از حضور استادان در آن کارگاه بسیار استفاده کردیم.

وی ادامه داد: این کارگاه تخصصی که قرار است در بوشهر برگزار شود، یک تفاوت عمده با نمونه‌های قبلی دارد و آن اینکه به تولید فیلم منتهی می‌شود و گروهی از بچه‌ها در قالب گروه‌های 4 تا 5 نفره، کارگردانی یک کار را تجربه می‌کنند و یک فیلم را به سرانجام می‌رسانند. این اتفاق در کارگاه‌های دیگر رخ نمی‌داد و از این نظر فکر می‌کنم این کارگاه بازدهی بیشتری هم خواهد داشت. قرار است همه ما در یک کار گروهی کارگردانی را در این کارگاه تجربه کنیم.

این فیلمساز جوان مطرح کرد: من از زاهدان به این کارگاه در بوشهر خواهم رفت و مسیر دشواری حدود 20 ساعت، برای رسیدن پیش رو دارم اما می‌دانم که این سختی نتیجه خواهد داشت. هم استادان حاضر در این دوره از استادان و کارگردانان مطرح هستند و هم می‌دانم دوستان انجمن برای برگزاری باکیفیت این دوره بسیار زحمت کشیده‌اند.

نمرودی درباره تمرکز بر سه ژانر مختلف در این کارگاه عنوان کرد: اینکه قرار است درباره سه ژانر مشخص کار کنیم، رویکرد تخصصی این کارگاه را نشان می‌دهد. به‌ویژه که ما در حوزه ژانر ضعیف هستیم و کمتر در این زمینه کار کرده‌ایم. هر گروه با یک استاد روی یک ژانر متمرکز می‌شود و فکر می‌کنم این رویکرد بسیار تأثیرگذار خواهد بود و تأثیر آن را هم در سال‌های آینده با فیلم‌هایی که ساخته خواهد شد، خواهیم دید. ما روی ژانر «دفاع مقدس» کار می‌کنیم و دو گروه دیگر روی «کمدی-فانتزی» و «وحشت» تمرکز خواهند داشت.

وی درباره ایده خود در حوزه ژانر دفاع مقدس هم توضیح داد: من هم فیلم کوتاه کار کرده‌ام و هم فیلم مستند، بیشتر هم در حوزه زنان و کودکان متمرکز بوده‌ام، اما براساس موضوعاتی که ارایه شده بود تا طرح‌های خود را درباره آن‌ها بنویسیم، طرحی در ژانر دفاع مقدس به ذهنم رسید که همان را هم نوشتم و تایید شد. باوجود آنکه در این ژانر کار نکرده بودم، فکر می‌کنم این کار می‌تواند تجربه جدیدی برای خود من باشد.

نمرودی در پایان با تشریح ایده خود برای حضور در این کارگاه که به داستان نقاشی یک دختربچه بوشهری از ایران در زمان جنگ می‌پردازد، درباره دورنمای فعالیت‌های خود برای ورود به سینمای بلند هم اظهار کرد: قطعا راهی که می‌رویم برای همین دستاورد است. این سختی‌ها برای ورود به سینمای حرفه‌ای است و هدف خود من هم همین است که بتوانم در آینده نزدیک وارد این میدان شوم.

انتهای پیام/