روایت شاهنامه فردوسی از منظری عکاسانه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳

روایت شاهنامه فردوسی از منظری عکاسانه

نمایشگاه عکس‌های پندار پازارگادی به نام «سی‌گاه» در «با گالری‌» برپا می‌شود.

به گزارش صبا، عکس‌های صحنه‌پردازی شده پندار پازارگادی در نمایشگاه «سی‌گاه» در با گالری‌ (BA GALLERY) با نگاهی امروزی به شاهنامه فردوسی در معرض دید عمومی قرار میگیرد.

پندار پازارگادی متولد ۱۳۶۱ تهران، از ۱۳۹۶ آموزش عکاسی را در نایلج ویلج با دوره‌های تخصصی شروع کرد و پس از آن به عکاسی استودیو، پرتره، فضای باز و سپس عکاسی صنعتی و محصول در دبی روی آورد.

او با آغاز شیوع ویروس کرونا در ۱۳۹۸ به گسترش تجربه‌های هنری خود در عکاسی پرداخت و حضور در فضای هنری دبی، او را به سوی پیوندهای بین‌رشته‌ای هنر جلب کرد. پازارگادی در این سال‌ها به تکمیل دور های عکاسی هنری خود در دبی و ایران پرداخت که سرآغاز پروژه «سی‌گاه» شد.

در استیتمنت و بیانیه این نمایشگاه آمده است: «حماسه کهنی چون شاهنامه همواره یکی از بزرگترین منابع تاریخ اساطیری است.
که تصویر هویت ایرانی را از خلال نبردها و چالش های پهلوانان و جنگاوران به نمایش گذارده است. مجموعه حاضر حاصل جستجو و تمنایی است از دریچه دوربین من به این حماسه بزرگ، که با خوانشی مستقل و شخصی از شعر و کلام دستخوش دگردیسی شده و به شاه بیت‌هایی بدن‌مند و مجسم تبدیل شده است. پندها و اندرزهایی که در قالب پیکرها، در مواجهه با مسائل ملموس امروزی قرار گرفته، لباس امروز را پوشیده و با من امروزی مواجه است؛ بلکه بتواند لحظه ای تصویر جهان پر درد امروز را آرام تر و روشن تر سازد.»

نمایشگاه «سی‌گاه» از جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب، به مدت ۷ روز تا ۶ خرداد برپا است.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها به نشانی تهران، بلوار ارتش غرب بعد از محلاتی، خیابان بهاران، بن بست نسترن پلاک ۱ ساختمان مدرن پلازا، واحد ۶۰۳ مراجعه کنند.

انتهای پیم/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است