نمایشگاه کتاب روزهای آرامی را سپری می‌کند/ بازار داغ گرفتن عکس یادگاری و امضا از چهره‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵
گزارش صبا از پنجمین روز نمایشگاه کتاب؛

نمایشگاه کتاب روزهای آرامی را سپری می‌کند/ بازار داغ گرفتن عکس یادگاری و امضا از چهره‌ها

نمایشگاه کتاب در یک روز آرام و خلوت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به میانه راه رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات صبا، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز گذشته ۲۵ اردبهشت ماه با راهروهایی خلوت و حضور نویسندگان، شاعران و دولتیان به پنجمین روز خود رسید.

روز میانی نمایشگاه کتاب با چند جشن امضا همراه بود که مورد اقبال مخاطبان نیز قرار گرفت ازجمله جشن امضای حامد عسگری، سام قریبیان و وحید یامین‌پور که باعث ایجاد صف‌های طولانی شد. مخاطبان با اشتیاق کتاب‌های خود را برای امضا آورده بودند و همچنین در مدت زمان کوتاهی مشغول گپ‌وگفت و گرفتن عکس یادگاری می‌شدند.

اما در این میان واکنش مخاطبان حاضر در نمایشگاه کتاب یک نکته جالب توجه است. خانم جوانی که مشغول مرتب کردن کیسه‌ خرید خود بود، گفت: روز گذشته برای چرخیدن به نمایشگاه آمده بودم امروز خرید هم کردم. امسال مردم استقبال خوبی از نمایشگاه نداشتند و سالن‌ها خلوت است.

در طرف دیگر خانمی عنوان کرد: من هر سال به نمایشگاه کتاب می‌آیم و کتاب می‌خرم. امسال نیز بیشتر کتاب‌هایی که خریدم در حوزه علوم اجتماعی و رمان است.

آقایی به شوخی نسبت به خلوتی نمایشگاه کتاب گفت: مردم نان ندارند بخورند، چطور کتاب بخرند؟!

همچنین ناشری در گفتگو با خبرنگار صبا درباره فروش و استقبال مخاطبان اظهار کرد: فروش نسبتا بدی نداریم و تفاوت چندانی با دوره‌های قبل نداشته است.

ناشر دیگری درباره غیبت برخی انتشارات عنوان کرد: برگزاری همزمان حضوری و مجازی باعث شد برخی ناشران با کمبود نیروی انسانی مواجه باشند و به دلیل افزایش هزینه‌ها حضور در نمایشگاه کتاب ازنظر اقتصادی برایشان به‌صرفه نبود.

اما پنجمین روز نمایشگاه کتاب با حضور افرادی همچون محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، منصور شکراللهی عضو کمیسیون انرژی مجلس، بیژن نوباوه، مرتضی آقاتهرانی، زهره سادات لاجوردی، حسین جلالی، غلامحسین منتظری همراه بود که از نمایشگاه بازدید کردند.

و اما محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساعات پایانی کار نمایشگاه کتاب برای بازدید به مصلا آمد. او سری به غرفه‌ها زد و با برخی ناشران گفتگو کرد سپس در جمع خبرنگاران از مشکل همیشگی کاغذ و برنامه جدی برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید کاغذ گفت. او همچنین وعده داد که حدود ۲ هزار تن کاغذ احتکار شده در راه تهران است و ازطریق معاونت فرهنگی ارشاد میان ناشران توزیع می‌شود.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برقرار است.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000