دوربین مخفی در نمایشگاه کتاب چه می‌کند؟

پرهام عمرانی تهیه کننده و کارگردان برنامه تلویزیونی «نسیما» در حاشیه برگزاری سی‌سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره برنامه آیتمی جدید شبکه نسیم که در نمایشگاه کتاب هم حضور دارد، توضیح داد: یکی از سبک‌های جذاب برنامه‌سازی در تلویزیون و فضای مجازی، دوربین مخفی و ایجاد چالش با مخاطب است. سال‌ها پیش از زمانی که شبکه‌های تلویزیونی بعد از انقلاب در سازمان صداوسیما شروع به گستردگی کردند، این سبک از برنامه‌سازی مورد استقبال مخاطبان و برنامه‌سازان بود ولی در سال‌های گذشته کمتر شاهد این سبک از برنامه در قاب تلویزیون بودیم و مردم برای دیدن دوربین مخفی به شبکه‌های مجازی و صفحات اینفلوئنسرها و بلاگرها مراجعه می‌کردند.

مجری برنامه «توی دروازه» با بیان اینکه طرح و ایده این برنامه برای محمدرضا خوشرو مدیر جدید شبکه تلویزیونی نسیم است، ادامه داد: برخی از دوربین مخفی‌هایی که در فضای مجازی تولید می‌شود، خلاف شان انسان است و با مردم شوخی‌های نامناسبی انجام می‌شود که نتیجه‌ای جز تمسخر ندارد، اما ما در برنامه شبکه نسیم قصد داریم با تولید دوربین مخفی‌های هدفمند، در کنار سرگرمی و خندیدن مردم آن‌ها را به فکر کردن تشویق کنیم.

مجری برنامه «نبض دانشجو» با اشاره به اینکه این برنامه با نام «نسیما» شروع به کار کرده است و احتمال دارد در آینده نام دیگری داشته باشد،  عنوان کرد: اولین قسمت‌های «نسیما» در هشتم، نهم و دهم اردیبهشت که روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آخر ماه رمضان بودند، به مناسبت روز جهانی قدس روی آنتن شبکه نسیم رفت و استقبال مخاطبان از آیتم‌های روز قدس «نسیما» باعث شد که مدیران شبکه این برنامه را به عنوان برنامه ثابت شبکه نسیم معرفی کنند.

عمرانی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب و از ابتدای خرداد 1401 تولید روزمره برنامه آغاز می‌شود، عنوان کرد: برنامه قصد ندارد که مناسبت محور پیش برود و قرار است بعد از نمایشگاه کتاب برنامه‌ریزی‌ها و تولید محتوا برای این برنامه انجام شود تا هر هفته دو تا سه شاهد دوربین مخفی‌های شبکه نسیم در قاب تلویزیون باشیم.

وی افزود: قرار است که توسط خود مردم برای مردم برنامه‌سازی کنیم و با قرار گرفتن در شرایط و چالش‌های متفاوت مخاطب برنامه را به فکر کردن و به سادگی از کنار مسائل رد نشدن دعوت کنیم.

تهیه کننده برنامه «چجوری» درباره زمانبندی آیتم‌ها گفت: برای آیتم‌های روز قدس سه آیتم ده دقیقه‌ای تولید کرده بودیم و برای نمایشگاه کتاب‌ هم دو قسمت 12 دقیقه‌ای تولید کرده‌ایم که با نویسنده‌ها، کتابخوان‌ها، غرفه‌دارها و ملاک‌های مخاطبان نمایشگاه برای خرید کتاب شوخی کرده‌ایم.

عمرانی در پایان درباره هدف تولید «نسیما» توضیح داد: هدف از تولید برنامه «نسیما» ایجاد نگاه جدیدی برای فعالیت‌های روزمره مخاطبان و مردم است تا همانطور که گفتم از کنار مسائل به سادگی عبور نکنیم.

عوامل دوربین مخفی شبکه نسیم عبارتند از تهیه کننده و کارگردان پرهام عمرانی، نویسنده و سردبیر مسعود آهنچی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز نفیسه بیدی و فاطمه زین‌العابدین، مدیر تصویربرداری و تدوین محسن مقصودی، تدوینگران محمدصالح جعفری و غزل کرامتی، صدابردار مهدی محمددوست، تصویربرداران جواد گرگانی، محسن مقصودی، مهدی سهرابی و الیاس صادقیان، مدیر تولید مهدی ولی‌خانلو، گروه تیم جواد روشن و حمید قنبری و فضای مجازی مائده حیدری.

ویژه برنامه دوربین مخفی شبکه نسیم با عنوان «نسیما» روزهای چهارشنبه تا شنبه 28 تا 31 اردیبهشت 1401 سه نوبت در روز از این شبکه تلویزیونی پخش می‌شود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/