ادای احترام موزیسین‌های دنیا به ونجلیس/ جهان یک نابغه را از دست داد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳

ادای احترام موزیسین‌های دنیا به ونجلیس/ جهان یک نابغه را از دست داد

شخصیت های دنیای موسیقی و سینما به خبر درگذشت ونجلیس آهنگساز اسطوره ای یونانی واکنش نشان دادند.

به گزارش صبا به نقل از ایندیپندنت، شخصیت های دنیای موسیقی و سینما، ونجلیس آهنگساز سبک الکترونیک را به عنوان یک نابغه ستایش کردند؛ موزیسینی که آثار موسیقی‌ای با اصالت و خارق العاده خلق می کرد.

ونجلیس موسیقیدان یونانی‌تبار که تم موسیقی فیلم برنده جایزه اسکار «ارابه‌های آتش» و ده‌ها اثر سینمایی، مستند و سریال تلویزیونی را خلق کرده بود، روز ۱۷ می در حالی که در فرانسه تحت درمان بیماری کرونا بود، بر اثر نارسایی قلبی در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت.

شخصیت های دنیای موسیقی و سینما بلافاصله بعد از اعلام این خبر به این آهنگساز نامدار ادای احترام کردند.

تام لوییس و لورا مانکز روسای مشترک گروه موسیقی «دِکا» با انتشار بیانیه ای نوشتند: جهان یک نابغه را از دست داد. ونجلیس آثار موسیقی با اصالت و با قدرتی خارق‌العاده را خلق کرد. او موسیقی متن زندگی بسیاری از ما را بوجود آورد. «دِکا» از شراکت با ونجلیس و تیمش برای سه آلبومی که در گذشته منتشر شد است، لذت برد، ما بسیار دلتنگ او خواهیم شد. موسیقی او برای همیشه زنده خواهد ماند.

چارلز د لوزیریکا فیلمساز و تهیه کننده فیلم علمی تخیلی «بلید رانر» یا «تیغ رو» که ونجلیس در سال ۱۹۸۳ برایش نامزد جوایز گلدن گلوب و بفتا شد، نیز در واکنش به خبر درگذشت ونجلیس گفت: بزرگترین ناامیدی من در ساخت فیلم «روزهای خطرناک» این بود که نتوانستم ونجلیس را برای یک مصاحبه دعوت کنم. موسیقی ونجلیس، نه فقط در فیلم «بلید رانر» بلکه در بقیه آثارش نیز به شیوه‌ای زیبا و دلهره‌آوری ماورایی بود که من کلماتی برای توصیفش ندارم. او حالات رویایی سبز و خرمی ایجاد کرد که من هنوز عاشق گم شدن در آن هستم.

آرمین ون بورن دی جی هلندی نیز خطاب به بیش از ۱٫۶ میلیون دنبال کننده خود در توییتر گفت از شنیدن این خبر غمگین شده است. وی تاکید کرد: من این افتخار را داشتم که سال گذشته با او در پاریس ملاقات کنم. او یکی از قهرمانان من بود، یک الهام بخش بزرگ و یک انسان زیبا.

ژان میشل ژار، آهنگساز فرانسوی نیز در صفحه اینستاگرامش به خالق «فتح بهشت» ادای احترام کرد و با انتشار پستی نوشت: همه ما حس منحصر به فرد ملودی های تکان دهنده تو را برای همیشه به خاطر خواهیم داشت. من و تو از مدت‌ها قبل همیشه علاقه مشابهی به سینتی‌سایزرها و موسیقی الکترونیک داشته‌ایم. در آرامش بخواب.

پل یانگ خواننده و ترانه‌سرا انگلیسی نیز به این خبر واکنش نشان داد و گفت که از شنیدن خبر درگذشت ونجلیس بسیار ناراحت شده و موسیقی متن فیلم «بلید رانر» را همیشه دوست داشته است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000