نامه‌نگاری بین خانه هنرمندان و انجمن نمایشنامه‌نویسان ادامه دارد/ مستندات خود را منتشر کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲

نامه‌نگاری بین خانه هنرمندان و انجمن نمایشنامه‌نویسان ادامه دارد/ مستندات خود را منتشر کنید

روابط عمومی خانه هنرمندان ایران نسبت به جوابیه انجمن نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی، روابط عمومی خانه‌ هنرمندان ایران نسبت به جوابیه انجمن نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر که روز گذشته ۳۰ اردیبهشت منتشر شد، واکنش نشان داد و درخواست کرد تا این تشکل صنفی تمام مستندات خود را منتشر کند.

متن منتشر شده از سوی روابط عمومی خانه هنرمندان به شرح زیر است:

«با توجه به جوابیه‌ی تازه‌ی انجمن نمایشنامه نویسان و مترجمان خانه تئاتر، متاسفیم که ناچار شدیم دوباره در مقام پاسخگویی برآییم و مصدع اهل تئاتر و پیگیران رویدادهای فرهنگی شویم، اما چه کنیم که برای ثبت در تاریخ، گاه لازم است حقایق در گوشه‌ای ذکر شود تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.

۱. امروز انتخابات خانه تئاتر برگزار می‌شود و ما قصد نداریم موجب برهم زدن آرامش هنرمندان محترم عضو خانه تئاتر شویم. امیدواریم این انتخابات با سلامت کامل برگزار شود و اطمینان داریم اعضای آگاه و هوشمند خانه تئاتر تفاوت ترفندهای انتخاباتی را با واقعیت، به راحتی تمییز می‌دهند.

۲. بی‌آنکه بخواهیم بار دیگر با تکرار جزئیات ماجرا و پاسخ به تک‌تک اتهامات و ادعاهای بی اساس جوابیه انجمن، مزاحم وقت و حوصله‌ی افکار عمومی شویم، یادآوری و تاکید می‌کنیم:

الف. تنها نامه‌ی ارسالی از سوی خانه تئاتر که به دبیرخانه‌ی خانه هنرمندان رسیده(آن هم از طریق واتس‌اپ)، درخواستی است با امضای آقای راد(به عنوان رئیس هیات مدیره‌ی خانه‌ی تئاتر) خطاب به سرپرست خانه هنرمندان که کمتر از ۴۸ ساعت پیش از زمان مشخص شده برای برگزاری مراسم واصل شده و به پیوست آن یک نامه بدون تاریخ و شماره و سربرگ از سوی انجمن نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان خطاب به آقای راد. جز این هیچ‌ نامه‌ی دیگری در کار نیست و طبعا به خانه هنرمندان نرسیده است. اگر هست دوستان انجمن منتشر کنند.

ب. بدلیل زمان ارسال نامه، سرپرست خانه هنرمندان تنها دستور بررسی امکان برگزاری را به معاونت فرهنگی هنری خانه هنرمندان داده بودند. دوستان اگر دستور دیگری در اختیار دارند منتشر کنند.

ج. پاراف هیچ‌نامه‌ای چه در ۱۹ اردیبهشت و چه در هیچ تاریخ دیگری به سرپرست خانه هنرمندان نرسیده( فارغ از اینکه اصولا پاراف نامه در این پروسه و مناسبات چه معنایی دارد؟)

د. رزرو وقت خالی در سالن‌های خانه هنرمندان هرگز به معنای موافقت با برگزاری مراسمی نیست، بلکه هنگامی معنا دارد که نامه درخواست متقاضی و دستور موافق مدیرعامل یا سرپرست خانه هنرمندان را همراه داشته باشد.

ه. پوسترهای منتشر شده این برنامه‌ها هیچیک به تایید هیچ مدیری در خانه هنرمندان نرسیده است. اگر تاییدیه‌ای موجود است دوستان منتشر کنند.

و. به عبارتی در مجموع، می‌توان گفت اساسا برنامه‌ای درکار نبوده که بخواهد لغو شود یا نشود. در سال صدها رویداد و برنامه در خانه هنرمندان بدون هیچ مشکلی برگزار می‌شود که همگی طبق یک قاعده ساده و روان به اجرا می‌رسند.

ز. بارها در خانه هنرمندان ایران فیلم‌های آقای بیضایی به نمایش درآمده و حتی برای ایشان بزرگداشت گرفته شده که تصاویر آن هم موجود است و اتهام دلایل سیاسی در این باره برای لغو برنامه آقای بیضایی اصولا بی اساس و نامربوط است.

۳. دوستان محترم انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر مدعی هستند که با خانه‌ی هنرمندان نامه نگاری‌های متعدد کرده‌ و مراحل لازم را برای برگزاری برنامه‌شان طی کرده‌اند. از این دوستان محترم تقاضا داریم کلیه اسناد و مدارک مورد ادعایشان از جمله نامه‌های متعدد و تاییدیه‌های مورد ادعا را برای آگاهی افکار عمومی منتشر کنند و مهم‌تر از آن اعلام کنند منظورشان از عبارت «همکاران خانه هنرمندان» چه کسی یا کسانی است؟ این کدام همکاران هستند و سمت‌شان چیست که می‌توانند وقت سالن بدهند، پوسترها را تایید کنند و با درخواستی موافقت کنند یا نکنند؟ منظور از «همکاران» در این جوابیه چه شخصی و با چه سمتی است تا ما هم بدانیم علاوه بر مصوبات رسمی شورای عالی، جز سرپرست خانه هنرمندان و معاونانش چه کسی مجاز به این همه تصمیم‌گیری اجرایی بوده که ما بی خبریم؟ مجددا از دوستان انجمن تقاضا داریم تمامی اسناد و نامه نگاری‌هایشان را بدون هیچ ملاحظه‌ای برای قضاوت افکار عمومی منتشر کنند تا مشخص شود اصل ماجرا چیست و گاه برخی نهادهای مهمِ صنفیِ فرهنگی تا چه اندازه با اصول اولیه و بدیهی کارِ گروهی قاعده‌مند بیگانه‌اند. ما به شدت از این شفافیت استقبال می‌کنیم.

۴. متاسفانه دوستان انجمن، اتهامات بی‌اساس فراوان و ادعاهای کذبی را علیه خانه هنرمندان ایران مطرح کردند که معتقدیم با هدف مخدوش کردن نام و اعتبار این نهاد مهم انجام شده. ناگزیریم برای اعاده‌ی حیثیت خانه هنرمندان و حفاظت از اعتبار آن، مدارک موجود و شرح ماوقع را در اختیار بخش حقوقی خانه قرار دهیم و حق پیگیری از مجرای قانون را برای خود محفوظ میدانیم.

روابط عمومی خانه هنرمندان ایران»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است