«لامینور» به هیچ‌وجه «سنتوری ۲» نیست/ در حوزه موسیقی تدریجی و آرام پیش می‌روم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
کاوه آفاق در گفتگو با صبا:

«لامینور» به هیچ‌وجه «سنتوری ۲» نیست/ در حوزه موسیقی تدریجی و آرام پیش می‌روم

کاوه آفاق خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز بازی مقابل دوربین داریوش مهرجویی در فیلم سینمایی «لامینور» را تجربه ای بسیار خوب ارزیابی کرد.

کاوه آفاق خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز موسیقی پاپ و پاپ راک که به تازگی با فیلم سینمایی «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی تجربه بازیگری در سینما را هم به کارنامه هنری خود اضافه کرده است، در گفتگو با خبرنگار موسیقی صبا درباره کتابش با نام «تهران – ۵۷» که توسط انتشارات نگاه منتشر شده است، عنوان کرد: کتاب «تهران – ۵۷» شامل ترانه‌هایی است که بین سال‌های ۸۰ تا ۹۶ نوشته‌ام و تاکنون بالغ بر ۵۰ درصد سروده‌های داخل کتاب‌ توسط خود من اجرا شده است. باقی ترانه‌‌‌های داخل کتاب که خوانده نشده‌اند یا به مرور زمان خوانده می‌شوند و یا تنها به عنوان یک ترانه از من در لای کاغذهای کتاب باقی می‌مانند.

وی ادامه داد: مخاطبان موسیقی پاپ و پاپ راک در کتاب ترانه‌های «تهران – ۵۷» با حدود ۳۰ سبک و فرم مختلف از ترانه آشنا می‌شوند که با مقدمه‌ای که برای نحوه استفاده از این اشعار در سبک پاپ راک نوشته‌ام. کتاب برای استفاده اهالی موسیقی تنظیم و تدوین شده است و برخلاف دیگر کتاب‌های ترانه و شعر بند بند نیست و برای استفاده کسانی که می‌خواهند این سبک از موسیقی را آغاز کنند بسیار کاربردی است.

آلبوم چهارمم تا انتهای سال ۱۴۰۱ منتشر می‌شود

خواننده آلبوم «شال» با اشاره به اینکه «تهران – ۵۷» در سال ۱۴۰۱ به چاپ سوم خود رسیده است در پاسخ به این پرسش که قصد ندارد چهارمین آلبوم موسیقی خود را منتشر کند، گفت: در سال‌های کرونا بالغ بر ۱۰ قطعه‌ با احتساب قطعه «رفیق من باش» مربوط به فیلم سینمایی «لامینور» را در کنار دیگر قطعه‌ها مانند «شب‌های مافیا»، «رخ به رخ»، «سرزمین خورشید»، «تسخیر»، «دور برگردون» و… تولید و منتشر کرده‌ام که با اضافه شدن حدود ۴ قطعه دیگر در طول سال، آلبوم چهارم من به احتمال زیاد در پایان سال ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

وی درباره اتمسفر آلبوم جدید خود توضیح داد: تصوری ندارم که آلبوم چهارمم بیشتر با محوریت اجتماعی، عاشقانه و یا هر فضای دیگری شناخته می‌شود یا خیر، سبک کاری من و گروهم به این صورت است که در ظرف چند سال فعالیت حدود ۲۰ قطعه را تولید می‌کنیم و بعد از داخل آن قطعه‌ها برخی را گلچین می‌کنیم و از آلبوم نمی‌توانم درباره رویکرد آلبوم چهارم چیزی بگویم.

خواننده آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» اهمیت انتشار آلبوم و فعالیت خواننده‌هایی که در یک مقطع با انتشار چند قطعه در فضای مجازی به برگزاری کنسرت می‌پردازند و به نوعی خواننده‌هایی با تاریخ مصرف‌ هستند، تصریح کرد: من درباره درست یا غلط این روش از فعالیت موسیقایی حرفی نمی زنم ولی این یک روش بیزینس در حوزه هنر موسیقی است. برنامه‌ریزی آن‌ها همانطور که اشاره کردید به این صورت است که با هزینه‌های میلیونی اقدام به تولید و توزیع تک قطعه‌هایی در فضای مجازی می‌کنند که در یک بازه زمانی کوتاه آثار یک خواننده در گوش مخاطب عادی جامعه قرار بگیرد و مخاطب پیدا کند، کنسرت‌ها برگزار شود و در سرعت غیرقابل باوری از ذهن و یاد مخاطب پاک شوند و هیچ تاثیرگذاری در حوزه موسیقایی نداشته باشند؛ این یک بیزینس پلن است که برای خودش قابل احترام است.

وی ادامه داد: روش فعالیت دیگر، روشی است که من در طول سال‌ها فعالیت انجام داده‌ام و قطعه‌ها را به تدریج و آرام به مخاطب عرضه می‌کنم و درنهایت با تنظیم و حتی اجرایی متفاوت در قالب یک آلبوم موسیقی به مخاطبان ارائه می‌کنیم.

اولین تجربه بازیگری من در ۶ سالگی بود

در ادامه آفاق با اشاره به اینکه بازی در فیلم سینمایی «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی که این روزها در سینما روی پرده است اولین تجربه حضور او مقابل دوربین نبوده‌است، عنوان کرد: اولین تجربه بازیگری من در سریال‌ «پیامبری با با ۱۲ درهم» برمی‌گردد که در ۶ سالگی در تلویزیون بازی کرده بودم و پدرم نویسندگی و کارگردانی آن سریال‌ را برعهده داشت. بعد از شروع تخصصی کار موسیقی بارها در تئاتر هم بازی کرده‌ام که آخرین تئاتر من به کارگردانی و نویسندگی سپیده میرحسینی با عنوان «راه پله» دو سال پیش روی صحنه رفت.

وی درباره تجربه حضور در فیلم سینمایی «لامینور» توضیح داد: «لامینور» اولین تجربه حضورم در سینما بود ولی «خانه امن» ساخته احمد معظمی آخرین سریالی بود که در سال ۱۳۹۹ از شبکه یک سیما با بازی من پخش شد.

آفاق با تاکید براینکه فیلمنامه «لامینور» به هیچ وجه «سنتوری ۲» نیست، بیان کرد: اینکه «لامینور» به عنوان «سنتوری ۲» شناخته شده است، بیشتر به شگردهای رسانه‌ای و اقتصادی برای توزیع و اکران آن برمی‌گردد. «لامینور» یک فیلم سینمایی موزیکال است که بخشی از زندگی یک دختر جوان را که به موسیقی علاقه دارد و در چالش‌های خود با پدرش از سطح موسیقی‌های سخیف به سمت موسیقی عمیق‌تر می‌رسد.

وی درباره «لامینور» گفت: حضور در مقابل دوربین داریوش مهرجویی تجربه بسیار خوبی برای من بود و این همکاری در ادامه راه بازیگری بسیار به من کمک خواهد کرد.

در پایان خواننده آلبوم «لوتوس» درباره برنامه‌های اجرا روی صحنه گفت: اگر مجوزهای برگزاری کنسرت در روزهای آینده اخذ شود، امیدوار هستم که بتوانم تا قبل از ماه محرم و صفر روی صحنه بروم و در غیر این صورت تا پایان سال ۱۴۰۱ حتما برنامه‌های برگزاری کنسرت را اطلاع رسانی خواهم کرد.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000