کاربرد استرچ پالت در بسته‌بندی محصولات

به گزارش واحد بازرگانی صبا، از بسته‌­بندی پالت یا استرچ پالت به عنوان تکنیکی برای حمل‌­و­نقل ایمن‌­تر محصولات و حفاظت آن‌ها از آسیب‌دیدن و جلوگیری از کثیفی در حین جابه‌­جایی یا انبار کردن محصولات استفاده می­‌کنند. به این‌صورت که فیلم پلاستیکی نازکی که دارای خاصیت کششی و چسبندگی می‌باشد را به‌صورت دستی یا به کمک دستگاه استرچ پالت به دور یک محصول یا پالت می‌­پیچند. نحوه کار آن این‌گونه است که پالت­ کالاها را روی صفحه پایه‌­ای دستگاه که در سه مدل صفحه‌گردان، دروازه­‌ای و فرودگاهی است قرار می‌دهند. سپس فیلم استرچ را در محل مخصوص دستگاه قرار داده و یک سر آن را به پالت کالا متصل می­‌کنند. بعد از انجام تنظیمات دستگاه استرچ پالت را روشن نموده تا عمل بسته‌­بندی پالت صورت‌گیرد. در این نوع بسته‌­بندی، فیلم استرچ باید به‌خوبی به دور کالا پیچیده شده باشد تا گردوغبار، رطوبت و دیگر عوامل خارجی نتواند به درون بسته‌­بندی راه یابد. همچنین از کالا در برابر ضربه یا آسیب­‌دیدگی فیزیکی محافظت کند. به همین دلیل امروزه در کارخانجات و صنایع مختلف تولیدی در انتهای خط تولید از این نوع بسته‌­بندی به‌منظور محافظت از محصولات و ارسال آن‌ها از مکانی به مکان دیگر بدون این‌که آسیبی به آن وارد کنند استفاده می‌کنند.

استرچ پی وی سی

فیلم­‌های استرچ پالت متشکل از یک یا چند لایه نازک با پیوستگی منظم و قابل‌انعطاف به ضخامت 0.5 میکرون تا 1 میلی‌­متر می‌­باشند که به آن‌ها اصطلاحاً نایلون استرچ یا سلفون بسته‌­بندی می­‌گویند و با توجه به نوع کاربرد دارای جنس، کیفیت و قدرت کشش متفاوت هستند. استرچ پی وی سی با دارا بودن خاصیت کشسانی بالا، ضخامت کم و شفافیت بالا در بسته‌­بندی موادغذایی کاربرد بالایی دارد. همچنین به‌دلیل وزن کم، خاصیت چسبندگی و استحکام بالا در بسته‌­بندی سیم، کابل، شیلنگ، در و پنجره و در صنایعی مانند کارتن‌­سازی، قوطی‌­سازی و دیگر صنایع کاربرد دارد و افراد می‌­توانند بعد از خرید استرچ پی وی سی که به‌صورت رولی ارائه می­‌گردد، با توجه به تعداد لایه و کاربرد آن به‌صورت دستی یا به‌کمک دستگاه استرچ پالت از آن استفاده کنند. در واقع کارخانجات و صنایع تولیدکننده به‌دلیل کاهش هزینه‌­ها و سرعت بیشتر کار، از انواع مختلف دستگاه استرچ پالت و افرادی که از نایلون­ استرچ به تعداد یا دفعات کم استفاده می‌کنند یا برای بسته‌­بندی محصولات کوچک‌تر از جمله موادغذایی نیاز دارند، از مدل دستی بسته‌­بندی پالت استفاده می­‌کنند.

 لفاف پی وی سی

یکی از مواد اولیه‌­ای که برای تولید فیلم‌ بسته‌­بندی استفاده می‌­گردد، PVC یا پلی وینیل کلراید می‌باشد که دارای خاصیت و ویژگی­‌های مخصوص به‌خود است. لازم به‌ذکر است که PVC جنسی سخت دارد و با استفاده از روان­‌کننده­‌های مخصوص که در زمان تولید به ترکیبات آن اضافه می‌کنند، باعث نرمی و انعطاف‌­پذیری آن می‌­شوند و به‌دلیل قیمت مناسب و ویژگی­‌هایی که دارد، از جمله پلیمرهای پرمصرف در زمینه­‌های مختلف مانند تولید فیلم یا لفاف پی وی سی برای بسته‌­بندی محصولات به شمار می‌آید. فیلم‌­های استرچ پالت پی وی سی محدودیتی در تولید از لحاظ حجم و متراژ ندارند و متقاضیان می‌­توانند در ابعاد و ضخامت­‌های مختلف با توجه به نیاز خود برای سفارش اقدام کنند. تفاوت استفاده از فیلم یا لفاف پی وی سی در تعداد لایه­‌های مختلف، این است که آن دسته از محصولاتی که حجم یا ابعاد بزرگی دارند، یا روی هم چیده می‌شوند یا برای بالا بردن راندمان کار از دستگاه استرچ پالت استفاده می‌کنند. همچنین هرچقدر تعداد لایه­‌های نایلون استرچ بیشتر باشد خاصیت کشسانی و چسبندگی بالاتری دارد؛ به همین دلیل لازم است تا سرعت‌عمل بیشتری برای بسته‌­بندی داشته باشند. در این‌صورت از پالت بسته‌­بندی استفاده می‌کنند.

 

پالت پلی اتیلن

پلی اتیلن یکی‌دیگر از مواد تشکیل­‌دهنده فیلم­‌های بسته‌­بندی محصولات کاربردی در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، غذایی، صنعتی و… می‌باشد که جنسی نازک، انعطاف‌­پذیر و مقاوم دارد و به‌صورت یک لایه و چند لایه تولید می­‌گردد. از دیگر ویژگی­‌های پالت پلی اتیلن می‌­توان به عرضه آن به دو صورت شفاف و مات، قابلیت چاپ طرح­‌های مختلف، استحکام بالا و تولید با ضخامت‌­های مختلف و به صورت سبک و سنگین اشاره کرد. برای تولید فیلم پلی اتیلن از روش­‌های مختلفی استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها را در جای خودش به کار می‌برند، به‌عنوان مثال از فیلم‌­های استرچ پالت پلی اتیلن خطی با چگالی کم، به‌دلیل این‌که فلز سنگینی در ترکیبات خود ندارد برای بسته‌­بندی و نگهداری محصولات کشاورزی استفاده می‌کنند.

فیلم استرچ پالت پلی اتیلنی که به دور محصولات مختلف از جمله بسته‌­بندی­‌های دور بطری آب معدنی یا دیگر مایعات، بسته‌­بندی‌­های دور لوازم خانگی، بسته‌­بندی­‌های دور موادغذایی و… دیده می­‌شود دارای عرض­ و ضخامت‌­های متفاوت هستند که با توجه به نوع و وزن محصول تولید می‌شوند. بنابراین در زمان خرید و سفارش این محصول به ارتفاع، وزن و نوع محصول توجه کنید. همچنین ممکن است محصولی که قصد بسته‌­بندی آن را دارید، لازم باشد تا از آن در برابر نور خورشید محافظت کنید؛ بنابراین بهتر است از استرچ­‌های پلی اتیلن که خاصیت UV دارند خریداری نمایید زیرا این محصولات به‌دلیل مقاومت در برابر نور خوشید دچار تغییر نمی‌شوند.

برای خرید انواع استرچ پالت بند به کجا مراجعه کنیم؟

شرکت حق گسترش پلاست یکی از تولیدکنندگان انواع استرچ پالت‌بند در تهران می‌باشد که محصولات خود را با استفاده از بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا به‌صورت 2لایه، 3لایه و 5لایه، در عرض و ضخامت‌­های مختلف با توجه به نوع و وزن محصول تولید می­‌کند. این شرکت از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه تولید فیلم استرچ PVC و پلی اتیلن و نایلون‌­های بسته‌­بندی آغاز نمود و در حال حاضر نیز تولیدات خود را در کیفیت استاندارد و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می­‌دهد. چنانچه قصد خرید انواع مختلف استرچ پالت‌بند را از این شرکت دارید، می‌­توانید به سایت http://www.haghgostareshplast.ir مراجعه کرده و از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در سایت، برای خرید یا سفارش محصول اقدام نمایید.