در فصل بهار چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۸

در فصل بهار چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

پوست صورت یکی از مهمترین قسمت های بدن هر فردی بوده که نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و همواره باید به آن توجه داشته باشید.

مهمترین راه های نگهداری از پوست در فصل بهار

به گزارش واحد بازرگانی صبا، پوست صورت یکی از مهمترین قسمت های بدن هر فردی بوده که نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و همواره باید به آن توجه داشته باشید. نوع پوست در فصل های مختلف ممکن متفاوت باشد. همین امر موجب شده که در هر فصل مراقبت های خاص خود را داشته باشد.

با شروع فصل بهار و تغییرات آب و هوایی که در فصل انجام می شود، قطعا نحوه عملکرد انواع پوست ها متفاوت خواهد شد و همین امر موجب خواهد شد نوع مراقبت ها و موادی که استفاده می کنید، در این فصل نیز متفاوت باشد.

در این گزارش با کارشناسان ما در تالگو پاریس همراه باشید تا شما عزیزان را با نکات مهم مراقبت های پوست در فصل بهار بیشتر آشنا کنیم.

مراقبت از پوست در برابر تیره شدن در فصل بهار

پوست انسان از چند لایه تشکیل شده که هر یک وظیفه خاصی را بر عهده دارند. بیرونی ترین لایه که به اپیدرم معروف می باشد، دارای لایه شاخی بوده و سلول های مرده را در خود جای می دهد. این لایه هر ۱۵ تا ۲۰ روز یک مرتبه از بین رفته و سلول های مرده آن روی صورت و بدن تجمع پیدا می کنند.

تجمع زیاد این سلول های مرده تاثیرات منفی بر پوست ایجاد نموده و منجر به تیرگی آن نیز می شوند. از مهم ترین کارهایی که برای مراقبت از پوست در فصل بهار باید نجام داد تا مانع از تغییر رنگ و تیرگی آن شود عبارتند از:

لایه برداری و اسکراب پوست در فصل بهار

همان طور که اشاره شد، لایه اپیدرم پوست به طور مداوم در حال تخریب بوده و به همین دلیل سلول های مرده روی صورت و بدن تجمع پیدا می کنند. یکی از مهم ترین کارهایی که در فصل بهار باید به صورت مرتب و هر هفته انجام دهید، استفاده از سکراب جهت پاکسازی پوست صورت می باشد.

با اسکراب لایه های رویی و سلول های مرده پوست از بین رفته و شرایط برای جذب رطوبت توسط پوست فراهم میشود. علاوه بر اسکراب هفته ای، بهتر است هر دو ماه یک مرتبه نیز از لایه بردارها استفاده کنید تا لک و تیرگی پوست از بین برود. توجه داشته باشید که اسکراب برای تمام بدن بهتر است انجام شود و تنها به سلامتی پوست صورت نباید اهمیت داد.

شناخت پوست نکته ای بسیار مهم

قبل از اینکه به معرفی دیگر روش های مراقبت از پوست در فصل بهار بپردازیم، باید این نکته را یادآور شویم که قبل از انجام هر کاری ابتدا نوع پوست خود را بشناسید.

برای مراقبت از این عضو ارزشمند با توجه به نوع پوست که از چه نوعی باشد چرب، خشک یا معمولی باید در زمان های مختلف پاکسازی به صورت مرتب انجام شود.

پوست خشک: پوست هایی نازک، گاهی اوقات فلس مانند، ترک دار و زبر می باشند. درخشندگی نداشته و به سختی روزنه ای را روی سطح پوست می توان دید.

پوست چرب: پوستی صاف، صیقلی و جلا داده شده علی الخصوص در قسمت پیشانی، بینی و چانه می باشد. مقدار چربی روی پوست از حد معمول بیشتر و هنگام لمس کردن اکثر منافذ آن آشکار است.

پوست نرمال: پوستی میان خشک و چرب است که نرمی و رطوبت آن مطلوب بوده و منافذ روی پوست بزرگ نیستند.

پوست ترکیبی یا مختلط: تقریبا مانند پوستهای نرمال بوده و در مناطق پیشانی، بینی و چانه.

مصرف ویتامین C برای سلامت پوست در بهار

از دیگر راهکارهایی که می توان برای شاداب و روشن تر شدن رنگ پوست در بهار ارائه داد، استفاده از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها می باشد. کرم های آنتی اکسیدان و BB می توانند تاثیر بسیار زیادی در از بین رفتن لک های تیره روی پوست در بهار داشته باشند و به صورت روزانه باید مصرف شوند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

یکی از تصورات اشتباه رایج در سلامت پوست، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای ابری می باشد. توجه داشته باشید که پس از بارش باران و کنار رفتن ابرها، نور خورشید با شدت زیاد روی پوست تابیده میشود. به همین دلیل اشعه های مضر آن منجر به آفتاب سوختگی و همچنین شکل گرفتن لک های تیره روی صورت و دست و بدن خواهد شد.

از مهم ترین ترفندهای مراقبت و نگهداری از پوست در فصل بهار می توان به استفاده از کرم ضد آفتاب اشاره کرد. متناسب با جنس پوست و میزان خشکی و چرب بودن آن از کرم ضد آفتاب با spf استاندارد استفاده کنید و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید نیز جلوگیری نمایید.

توجه به هیدراته پوست در فصل بهار

از موثرترین راهکارها برای حفظ سلامت و زیبایی و طراوت پوست، مصرف آب و نوشیدنی های سالم می باشد. در فصل بهار مخصوصا در اواخر اردیبهشت و خرداد ماه دمای هوا افزایش پیدا می کند و به همین دلیل بسیاری از حجم آب بدن تعریق خواهد شد. برای اینکه بتوانید پوست سالم و روشن داشته باشید، هیچ چیز به اندازه مصرف آب حداقل ۸ لیوان در شبانه روز نمی تواند مفید باشد.

نگهداری از پوست در برابر خارش فصل بهار

خارش پوست در فصل بهار از بیماری های رایج می باشد که در برخی از افراد درجه آن کم بوده و در برخی نیز شدت بالایی دارد. توجه داشته باشید که خارش مداوم پوست منجر به تحریک آن شده و این روند هر روز ادامه پیدا نموده و بیشتر میشود.

از موارد و نکات مهم مراقبت و نگهداری از پوست در فصل بهار، ممانعت از قرار گرفتن طولانی در برابر نور خورشید است. تابش نور خرشید به صورت طولانی مدت و در شرایطی که کرم ضد آفتاب استفاده نکرده باشید، منجر به خارش شدید پوست میشود. علاوه بر کرم ضد آفتاب، بهتر است تا حد امکان لباس آستین بلند بپوشید و کلاه آفتاب گیر استفاده کنید.

کاهش حساسیت پوست صورت در فصل بهار

از مشکلات بسیار رایج در فصل بهار می توان به آلرژی اشاره کرد که در اغلب مواقع اثر خود را بر روی پوست دست و صورت و بدن نشان می دهد. وجود گرده های گل و همچنین افزایش دما از مهم ترین دلایل برای بروز این مشکلات می باشند. اگر با چنین مشکلی در سالهای قبل مواجه بوده اید، بهتر است روش های مراقبت از پوست در فصل بهار برای جلوگیری از حساسیت را انجام دهید:

استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای نگهداری از پوست در برابر حساسیت های فصل بهار انجام دهید، استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان است. کاهش آب و رطوبت بدن باعث میشود پوست در برابر آلرژی و اگزما و کهیر مستعد شود. به همین دلیل همیشه حتی در ساعاتی از شبانه روز که در منزل هستید، حتما از کرم مرطوب کننده بدون عطر و رایحه استفاده کنید. علاوه براین، ماسک های طبیعی آبرسان نیز می توانند سلامت پوست صورت و دست و بدن را تا حد زیادی تضمین کنند.

توجه به تغذیه در فصل بهار

مواد غذایی و میوه و سبزیجاتی که در طول روز مصرف می کنید به شدت بر پوست اثرگذار هستند. در نتیجه باید در فصل بهار قبل از مصرف هرگونه ماده غذایی و میوه و سبزیجات ابتدا بررسی کنید که آیا آلرژی دارید یا خیر؟ به عنوان مثال بسیاری از افراد به انگور و خربزه آلرژی داشته و باعث کهیر و خارش و التهاب پوست میشوند.

مصرف مواد غذایی تند و چرب و سرخ کردنی همگی در ایجاد حساسیت پوست اثر دارند و بهتر است تا حد امکان مواد غذایی طبیعی و سالم استفاده کنید. هویج، سیب، هندوانه، کاهو، کلم بروکلی و گریپ فروت همگی می توانند گزینه های مناسبی برای مصرف در فصل بهار به شمار روند.

تغذیه مناسب در فصل بهار جهت داشتن پوستی سالم

حذف مواد شیمیایی حساسیت زا

بسیاری از لوازم آرایشی و حتی مواد شوینده برای پوست و مو حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند منجر به خشکی زیاد پوست و حساسیت و التهاب شوند. قبل از مصرف هر یک از لوازم آرایشی و شامپو و صابون حتما ابتدا روی بسته بندی را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که برای پوستتان ضرر نداشته باشد.

علاوه بر موارد فوق، برخی از روش ها و نکات برای مراقبت از پوست در فصل بهار لازم است رعایت شوند تا شادابی و طراوت پوست حفظ شود و دچار پیری زودرس نشوید که عبارتند از:

پوست سالم در بهار با ورزش مداوم

بهار بهترین شرایط آب و هوایی را برای تفریح و لذت بردن از طبیعت دارد. متاسفانه زندگی شهری و دغدغه های کاری و ذهنی در بسیاری از مواقع فرصت لذت بردن از سرسبزی و طروات طبیعت را از بین میبرد. در این شرایط کافیست برای ورزش و پیاده روی روزانه برنامه ریزی کنید و فضای پارک را به بهترین نقطه برای حفظ سلامت پوست تبدیل نمایید. دویدن و پیاده روی و مصرف آب و نوشیدنی منجر به تعریق و از بین رفتن سموم بدن شده و به همین دلیل می تواند تاثیر زیادی بر آبرسانی و روشن تر شدن رنگ صورت و بدن داشته باشد.

شستشوی صحیح پوست چرب و خشک

همیشه شستشوی مداوم نمی تواند به سلامت پوست کمک کند، بلکه باید بتوانید بر اساس جنس و نوع پوست روش مناسب را برای این منظور انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر پوست خشک دارید، مواد شوینده قوی می توانند به شدت به پوست صورت و بدنتان آسیب وارد کنند. علاوه براین، پوست های چرب نیز نباید به طور مداوم از مواد شوینده قوی استفاده کننده چون تمام لایه های چربی را از بین برده و منجر به دهیتراته شدن آن میشوند. لایه های چربی به مقدار استاندارد همیشه محافظ پوست هستند.

آبرسانی با ماسک طبیعی

یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری و مراقبت پوست در فصل بهار، استفاده از ماسک های طبیعی است. ماسک های شیمیایی به مرور می توانند تاثیرات منفی روی پوست ایجاد کنند و بهتر است متناسب با شرایط آب و هوایی و نوع پوست از مواد طبیعی برای تهیه ماسک استفاده کنید. به عنوان مثال، در فصل بهار ماسک خیار، ماست و گلاب و همچنین لیمو می توانند منجر به خنک شدن آن و از بین بردن التهاب و خارش شوند. علاوه براین، تاثیر بسیار زیادی بر آبرسانی و افزایش رطوبت پوست نیز دارند.

بخور دادن، استفاده از لوازم آرایشی گیاهی، تمیز کردن کرم روی پوست قبل از خواب، توجه به تغذیه و استفاده از طبیعت همگی می توانند راهکارهای دیگری برای داشتن پوست سالم در فصل بهار باشند.

سخن پایانی

در این گزارش با تمامی راه ها و نکات مهم مراقبت پوست در فصل بهار آشنا شدید. با رعایت هر یک از موارد نام برده شده می توانید بهترین و سالم ترین پوست را در این فصل داشته باشید. همچنین این نکته را هم باید اضافه کنیم که با مراجعه به بهترین آموزشگاه مراقبت زیبایی می توانید با نوع پوست خود بیشتر و بهتر آشنا شده و همچنین به صورت تخصصی تر با نحوه مراقبت از پوست خود آشنا خواهید شد.

دوره های آموزش مراقبت از پوست به روش تالگو فرانسه در نمایندگی رسمی تالگو پاریس (www.thalgoparis.com)، به صورت ویژه تحت عنوان دوره های آموزشی Skin Care برگزار می گردد.

موسسه تالگو فرانسه در تهران تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور و مدرسه عالی تالگو فرانسه می باشد. از آنجایی که مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور بین المللی و قابل ترجمه است و نیاز به اخذ این مدرک برای شروع کار صد درصد الزامی می باشد. لذا موسسه تالگو پاریس این امکان را برای کارآموزان فراهم نموده است.

این نکته را هم باید اضافه کنیم که برند تالگو فرانسه درمان های جامع و کاملی را در همه زمینه ها از جمله کم آبی، فرم دهی خطوط صورت، ضد پیری، متعادل سازی پوست، حساسیت و لکه های پوستی عرضه می کند.

همچنین درمان اکسپشنال تالگو برنده محصولات مراقبت پوست، نتایج چشمگیری در لیفت و درمان علایم پیری پوست داشته اسست. درمان های بدن تالگو شامل سم زدایی، رفع سلولیت، لاغری، رفع خستگی عضلانی و مراقبت های اسپا می باشد.

موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS) نمایندگی رسمی تالگو ایران تحت نظر مدرسه عالی تالگو پاریس می باشد و هر یک از خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه خواهد داد:

ارائه دهنده دوره های آموزشی مراقبت های زیبایی پوست با دیپلم بین المللی تالگو فرانسه

ارائه خدمات زیبایی پوست (SKIN CARE)

فروش محصولات تالگو

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است