رسانه صبا از آن باشرف‌هاست، جانب انصاف را گرفته و عادل بوده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۸
یادداشتی به قلم پژمان مظاهری‌پور؛

رسانه صبا از آن باشرف‌هاست، جانب انصاف را گرفته و عادل بوده است

یک پژوهشگر، مستندساز و عضو هیات مدیره خانه سینما درباره گستردگی رسانه‌های رسمی و غیررسمی در جامعه امروز یادداشتی نوشت.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، پژمان مظاهری پور پژوهشگر، مستندساز و عضو هیات مدیره خانه سینما در یادداشتی به مناسبت دهمین سال فعالیت مجموعه رسانه ای صبا به اهمیت نقش و جایگاه رسانه های فرهنگی و هنری پرداخت.

متن یادداشت وی بدین شرح است: «این روزها حضور رسانه ها در جامعه گسترده شده است؛ چه رسانه های رسمی و چه رسانه های غیررسمی و این رسانه ها روابط انسانی را شبانه روز پوشش می دهند. از صفحه فیس بوک و واتس اپ تا تلگرام و اینستاگرام در میان تک به تک افراد یک جامعه حضور دارند و در افکار عمومی نسبت به یک واقعه و یا جریان فکری و فرهنگی و هنری و اقتصادی و اجتماعی تأثیر می‌گذارند و خبرگزاری ها و سایت های رسمی کشور جای خود را به رسانه های کوچکتر داده‌اند.

امروز فضای غیررسمی اما رسانه ای طوری گسترده شده که امکان سروسامان دادن به آن تقریبا غیرممکن است. هرکس هرچه بخواهد با نام آزادی بیان و بیان واقعیت‌ها می نویسد و در پایان هم هرچه دروغ و راست سرهم کرده زیر نام رسالت اطلاع رسانی می‌گذارد.

با جامعه ملتهبی که داریم رسانه های زرد و بیمار زیاد شده اند. با این احوال اصول نگارش و شرافت خبرنگاری و اطلاع رسانی به خصوص در عرصه فرهنگ و هنر بسیار مهم است. ای کاش رسانه ها هم همانند طبیبان قسمی داشتند که دروغ نگویند، خیانت نکنند و دروغ را جای واقعیت جا نزنند. اما در این شرایط، رسانه صبا از آن باشرف هاست، قسم خورده، جانب انصاف را گرفته و بی طرف است. همواره با استناد حرف زده و عادل بوده است. اگر هم نتوانسته حرفی بزند فضاسازی نکرده است.

۱۰ سال از تولد صبا می‌گذرد به مبارکی. حضور رسانه شریف در مقابل رسانه هایی که با دریافت پول، مزدور قدرت‌طلبان و انحصارطلبان سینما شده اند و شرافتشان را به هیچ فروخته اند، جای ارج دارد. می‌توانیم باخیال راحت صفحه صبا را باز کنیم و خبر بخوانیم و تحلیل داشته باشیم از فرهنگ و هنر روزگارمان پس این حضور همواره مستدام باد.

پژمان مظاهری پور- خرداد ۱۴۰۱»

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

هنوز هستند رسانه‌هایی که علم روزنامه‌نگاری را فراموش نکرده‌اند

استقلال شاخصه مهم رسانه‌های تخصصی/ فعالیت رسانه‌هایی مانند «صبا» در مختصات امروز جامعه خجسته‌ است

ضرورت صبا و امثالهم…

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است