راغب آثاری از گلپا و شجریان را خواند/ ادای احترام به آبادان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
در اولین کنسرت رسمی؛

راغب آثاری از گلپا و شجریان را خواند/ ادای احترام به آبادان

مصطفی راغب شب گذشته اولین کنسرت رسمی خود را در تهران و در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، مصطفی راغب خواننده موسیقی پاپ و تلفیقی شب گذشته ۴ خرداد ۱۴۰۱ اولین کنسرت رسمی خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به عنراه گروه ارکستر سازهای سنتی و کلاسیک موسیقی روی صحنه برد.

راغب که به تازگی از اولین آلبوم موسیقی خود با عنوان «حال نامعلوم» در تالار وحدت رونمایی کرده بود در حالی روی استیج اولین کنسرت خود حاضر شد که با یک ارکستر متفاوت به رهبری نوید اسکندر و اجرای آواز و قطعه‌های آلبوم جدید خود که بالغ بر یک هفته پیش منتشر شده است، با مخاطبان خود همراه شد.

ارکستر خواننده آلبوم «حال نامعلوم» با رهبری نوید اسکندر نوازنده پیانو روی صحنه رفت و در کنسرت نوازندگانی چون مسعود مبینی گیتار بیس، حسام علوی گیتار الکتیریک، شروین شهبازی گیتار نایلون، احسان توکل تار و دیوان، ارسلان مشروطه تمبک و ضرب، امین قاسمی پرکاشن، مهرداد صدقی ویلون، امیر سام آقایی ویولا، آرش ناصر المعیار سرپرست نوازنده‌های سازهای زهی و ویلون، کوروش کشاورز ساز چلو و آشور مرادیان دارمز این خواننده را همراهی کردند.

اجرای بیش از ۲۰ قطعه در اولین کنسرت رسمی در تهران

«بی هوا»، «دل دیوونه»، «شالت»، «قطار»، «خوش به حالم»، «همینه عشق»، «دیوانگی»، «تورا که دیدم»، «ای یار»، «دل دیوونه»، «جذاب»، «گره گشا»، «رویا»، «سکوت عاشقانه»، «موجو قلبی»، «نرو» و «هوای عشق» قطعه‌هایی بود که این خواننده از بین آثار خود اجرا کرد.

در ابتدای کنسرت غالب بودن صدای سازها بر صدای خواننده مخاطبان را آزار می‌داد. دلیل این اتفاق تنظیم نبودن صدای سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران بود که در هر قسمت از سالن مخاطب با یک ترکیب صدا همراه می‌شد و این نشان از غیراستاندارد بودن صدابرداری سالن میلاد است.

راغب کنسرت را با آواز شروع و برخلاف تمام خواننده‌های پاپ با پرفورمنس متفاوتی روی صحنه آمد و تا انتهای کنسرت از اکت‌های رایج بین خواننده‌های جوان در کنسرت دوری کرد و بین تمام قطعه‌هایی که اجرا کرد در هر زمان و فرصتی از مهمان‌ها، عوامل برگزاری کنسرت، همکاران و نوازندگان خود در موسسه آوازی نو تشکر می‌کرد.

شگفتانه‌های کنسرت راغب

این خواننده برای اولین کنسرت خود شگفتانه‌های متفاوتی را برای مخاطبان خود برنامه‌ریزی کرده بود که به عنوان مثال دو قطعه «ای یار» و «قطار» از آلبوم «حال نامعلوم» را برای اولین بار اجرا کرد که عمده مخاطبان در سالن این دو قطعه را هنوز نشیده بودند و تنها بخش از کنسرت بود که بدون همراهی آن‌ها پیش رفت.

راغب در ابتدای برخی از قطعه‌هایی که اجرا کرد مانند قطعه‌های «ای یار»، «دیوانگی» و «شالت» آواز خواند و برای اجرای آواز اشعاری از مولانا و حافظ را که هماهنگ با ترانه‌ قطعه‌های خود بود اجرا کرد.

یکی دیگر از شگفتانه‌های این کنسرت اجرای قطعه «موی سپید» از خواننده پیشکسوت گلپا بود که بخشی از این قطعه قبل‌تر در ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۱ شبکه سه برنامه «عصر جدید» اجرا شده بود و در کسنرت هم با همخوانی و اقبال مخاطبان همراه بود.

خواننده آلبوم «حال نامعلوم» با اشاره به حادثه تلخی که برای مردم آبادان و ساختمان «متروپل» اتفاق افتاد، قطعه عربی خود را به نام «موجو قلبی» که از آثار شنیده شده نجوا فاروق خواننده مطرح موسیقی عرب است، اجرا کرد و این قطعه را با دکلمه‌ای عربی شروع و در نهایت به مردم داغدار آبادان تقدیم کرد.

راغب در این کنسرت تحریرهای خوبی ارائه می‌داد و به نوعی حجم و رنگ صدای خود را از کودکی آموزش داده است، به رخ برخی از خواننده‌ها که اجرای استودیو و زنده آن‌ها زمین تا آسمان متفاوت است، کشید.

کنسرت به دلیل پخش اذان متوقف شد

یکی از بزرگترین ایرادهای اولین کنسرت مصطفی راغب نداشتن پرفورمنس و اکت‌های مخاطب پسند است که بتواند بین او و حاضران در سالن ارتباط بیشتر برقرار کند.

کنسرت که از ساعت ۱۸:۴۵ آغاز شده بود تا ساعت ۲۱:۱۵ ادامه داشت. این کنسرت یکی از طولانی‌ترین اجراهای کنسرت در سال‌های اخیر در تهران بود. راغب علاوه بر ۱۷ قطعه‌ای که برخی از آن‌ها را دوبار اجرا کرد و بازخوانی قطعه «موی سپید»، در انتهای کنسرت قطعه «مرغ سحر» از آثار زنده‌یاد محمدرضا شجریان را با هم‌خوانی مخاطبان خود که تا انتهای کنسرت در سالن نشسته بودند، اجرا کرد.

راغب در میانه‌های اجرا بعد از یک ساعت و سی دقیقه از شروع کنسرت به احترام اذان چند دقیقه از صحنه خارج شد و بعد از پخش اذان مغرب به افق تهران روی صحنه آمد و به اجرای خود ادامه داد. نکته قابل توجه این بود که بعد از رفتن این خواننده از روی صحنه تعداد کمی از مخاطبان از سالن خارج شدند.

راغب شب گذشته میزبان بهترین مهمان‌های خود که به تعبیر خودش مردم بودند و چهره‌هایی چون منصور ضابطیان، محمرضا چراغعلی، عبدالجبار کاکایی و… بود.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است