ورایتی «عنکبوت مقدس» را شانس اصلی نخل طلا خواند/ پارک چان ووک جایزه می‌برد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲

ورایتی «عنکبوت مقدس» را شانس اصلی نخل طلا خواند/ پارک چان ووک جایزه می‌برد

طبق پیش بینی ورایتی احتمالا «عنکبوت مقدس» شانس اصلی دریافت جایزه نخل طلایی جشنواره کن 2022 است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان صبا، نشریه ورایتی روز گذشته ۲۶ می در آستانه پایان جشنواره کن ۲۰۲۲، شانس های احتمالی مراسم اختتامه را معرفی کرد. این نشریه اشاره کرد با اینکه سال گذشته به سینماگرهای زن در همه جشنواره ها و رویداد اسکار توجه شد بعید است در جشنواره امسال این اتفاق تکرار شود.

طبق پیش بینی ورایتی، فیلم «عنکبوت مقدس» علی عباسی شانس اصلی دریافت جایزه نخل طلایی جشنواره است. این پیش بینی در حالی صورت گرفته است که منتقدان اسکرین دیلی به فیلم علی عباسی امتیاز پایینی اعطا کرده اند. دو فیلم «توری و لوکیتا» اثر برادران داردن و «تصمیم به رفتن» پارک چان ووک شانس های بعدی دریافت جایزه نخل طلایی هستند. برادران داردن در صورت بردن جایزه نخل طلا به اولین سینماگرهای تاریخ تبدیل می شوند که توانسته اند سه بار این جایزه را با خود به خانه ببرند.

دومین جایزه مهم جشنواره، یعنی جایزه بزرگ فستیوال نیز بنا به پیش بینی ورایتی، احتمالا به فیلم «توری و لوکیتا» برادران داردن برسد، در این بخش نیز شانس دوم مربوط به فیلم «تصمیم به رفتن» پارک چان ووک  است.

از نکات قابل توجه پیش بینی ورایتی، جایزه بهترین بازیگر مرد است که طبق پیش بینی این نشریه، مهدی بجستانی بازیگر ایرانی فیلم «عنکبوت مقدس» در کنار سانگ کانگ هو بازیگر فیلم «واسطه» شانس دوم دریافت جایزه بهترین بازیگر جشنواره هستند. در این بخش ویگو مورتنسن بازیگر مطرح سینمای جهان برای بازی در فیلم «جنایات آینده» شانس اصلی دریافت جایزه است.

در بخش بهترین کارگردانی نیز پارک چان ووک شانس اصلی دریافت جایزه بهترین کارگردانی است.

با توجه به پیش بینی ورایتی بعید به نظر می رسد سه فیلم «تصمیم به رفتن» پارک چان ووک، «توری و لوکیتا» برادران داردن و «عنکبوت مقدس» علی عباسی دست خالی جشنواره را ترک کنند.

امین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است