قول اجرای تئاتر پشت درهای بسته داده می‌شود/ لزوم ثبت و شفاف‌سازی قراردادها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶

قول اجرای تئاتر پشت درهای بسته داده می‌شود/ لزوم ثبت و شفاف‌سازی قراردادها

یکی از ترس‌های کارگردان‎‌های تئاتر که نوبت اجرا گرفته‌اند، عوض شدن مدیران و اثبات این نکنه است که از مدیر قبلی نوبت اجرا گرفته‌اند.

تئاترشهربه گزاری خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا، یکی از مشکلات تغییر مدیریتی در تئاتر، قول‌های شفاهی برای اجرای نمایش در پشت درهای بسته است که بیش از همه، گریبان کارگردان تئاتر را می‌گیرد.

با عوض شدن مدیران سالن‌ها، کارگردانانی که از مدیرِ قبلی نوبت اجرا گرفته‌اند، برای اثبات این نکته باید دوباره با مدیر جدید دیدار کنند و اسناد خود را ارائه دهند اما معمولاً اجرادادن و اجراگرفتن پشت درهای بسته اتاق مدیران و خیلی اوقات به شکل شفاهی انجام می‌شود. دلیل این مشکل هم این است که قراردادی بین مدیر سالن و کارگردان برای اجرای نمایش بسته نمی‌شود تا هم زمان تقریبی و هم محل اجرای نمایش مشخص شود. این معضل در روابط و مناسبات پایین‌تر تئاتر به همین نسبت تسری یپدا می‌کند و کارگردان نمایش هم با عوامل خود قرارداد نمی‌بندد و همه چیز شفاهی و کلامی انجام می‌شود.

مشکل دیگری که با تغییر مدیران تئاتر باعث نگرانی می‌شود، تغییر دیدگاه و رویکردها به دلیل آمدن مدیران جدید است. ممکن است مدیر قبلی با دیدگاه و سلیقه متفاوت به نوع خاصی از تئاتر بیش از همه بها داده و قول اجرا داده باشد اما مدیر بعدی با اجرای آن نوع تئاتر موافق نباشد به همین دلیل است که کارگردانانِ در نوبت اجرا، گاه به طنز می گویند باید با مدیر جدید دیدار و بیعت کنند.

برای رفع این مشکل، ایجاد سامانه جامع و شفافی که همه اسناد موافقت یا مخالفت اجرای یک اثر نمایشی در آن به کارگردان ابلاغ شود، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

انتهی پیام/

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است