«همصدا» با مردم آبادان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹

«همصدا» با مردم آبادان

تعدادی از اهالی موسیقی با انتشار پست اینستاگرامی، لغو کنسرت، اجرای قطعه و انتشار قطعه جدید با مردم داغدار آبدان در پی ریزش ساختمان متروپل هم‌دردی کردند.

به گزارش خبرنگار موسیقی صبا، فروریختن ساختمان متروپل حادثه‌ای بود که ظهر روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز شهر آبادان رخ داد؛ واقعه تلخی که مردم این شهر و البته تمام ایران را داغدار کرد. متاسفانه تاکنون تعدادی از هموطنان در پی این حادثه فوت کرده‌اند و تعدادی هم هنوز مصدوم هستند و زیرآوارها گیر افتاده‌اند.

پس از این حادثه که مردم ایران را داغدار کرد و خوزستان را در غمی دیگر فرو برد، مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های متفاوتی ابزار تاسف و تسلیت کردند و خود را در غم این مردم شریک دانستند.

هنرمندان و فعالان موسیقی هم در پی این اتفاق به شکل‌های مختلفی با مردم آبادان هم دردی کردند.

احسان دریادل خواننده موسیقی پاپ که سوم خرداد ۱۴۰۱ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران دومین کنسرت رسمی خود در تهران را روی صحنه برد، در ابتدای برگزاری کنسرت خود قبل از شروع به فعالیت به همراه تمام نوازندگان و عوامل کنسرت روی صحنه آمد و به درگذشتگان و بازماندگان حادثه «متروپل» آبادان ادای احترام کرد.

احسان دریادل خطاب به حاضران در سالن میلاد عنوان کرد: «عذرخواهی می‌کنم که ابتدای مراسم را کمی تلخ شروع می‌کنم، اما بر خودم واجب دانستم که به یاد درگذشتگان حادثه دیروز آبادان و برای هم دردی با مردم شریف آبادان و ایران روی صحنه حاضر شوم و به احترام مردم عزیز آبادان یک دقیقه سکوت کنیم. از شادی و خوشحالی شما خوشحالیم و امیدواریم شب به یاد ماندنی را کنار هم بسازیم.»

مصطفی راغب خواننده دیگری بود که در کنسرت خود به مردم آبادان ادای احترام کرد و قطعه‌ای را برای همدردی با مردم آبادان تقدیم کرد.

خواننده آلبوم «حال نامعلوم» با اشاره به حادثه تلخی که برای مردم آبادان و ساختمان «متروپل» اتفاق افتاد، قطعه عربی خود را به نام «موجو قلبی» که از آثار شنیده شده نجوا فاروق خواننده مطرح موسیقی عرب است، اجرا کرد و این قطعه را با دکلمه‌ای عربی شروع و در نهایت به مردم داغدار آبادان تقدیم کرد.

علیرضا طلیسچی خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای موسیقی پاپ هم که قرار بود امشب ۸ خرداد ۱۴۰۱ دو سانس کنسرت را در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد آستارا استان گیلان روی صحنه ببرد به احترام مردم آبادان، این کنسرت را لغو کرد.

رضا صادقی و محسن یگانه خواننده‌های باسابقه‌های موسیقی پاپ هم با انتشار پست های اینستاگرامی مشترک با مردم آبادان هم‌دردی کردند و از خدا برای خانواده‌های داغ‌دیده آبادان طلب صبر و آرامش کردند.

محسن چاوشی خواننده خوزستانی موسیقی پاپ هم در روزی که این اتفاق تلخ رخ داد، در پستی اینستاگرامی از درد مردم آبادان نوشت: «روی ماهت را پوشاند و نفسم را گرفت

غباری که در هوا معلق بود

شهر من!

گلوله نیست این که بر سرت آوار می‌شود

خاک است که در آغوشش خفته‌ای»

چاوشی با اشاره به یکی از قطعه‌های خود به نام «هر روز پاییزه» که در مطلع آن جمله «لعنت به این آوار» است، با مخاطبان خود و مردم آبادان در سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر هم‌دردی کرد.

سالار عقیلی خواننده موسیقی دستگاهی و تلفیقی هم شامگاه ۶ خرداد ۱۴۰۱ قطعه‌ای با عنوان «همصدا» را در راستای هم‌دردی با مردم آبادان منتشر کرد.

قطعه «همصدا» با صدای سالار عقیلی و ترانه‌ای از زنده‌یاد افشین یداللهی و آهنگسازی حمیدرضا گلشن منتشر شد. حمید بهروزی‌نیا هم نوازنده تار این قطعه است.

متن ترانه «همصدا» سروده زنده‌یاد افشین یداللهی:

شاید این بودن ما کنار هم بتونه زندگی رو تازه کنه
دل تنگمونو از ما بگیره با همه دنیا هم اندازه کنه

شاید این گذشتن از کنار هم آخرین فرصت آشنایی ماست
شاید اون که بی‌صدا رد شد و رفت آدم قصه ی تنهایی ماست

اونور سکوت هر خاطره‌ای همیشه یه همصدا منتظره
آدمی که تو همون خاطره ها ممکنه زندگی از یادش بره

گاهی وقتا اونی که دنبالشیم نمی‌دونیم خیلی نزدیکمونه
می‌تونه واسه همیشه بره و میتونه واسه همیشه بمونه

اونور سکوت هر خاطره ای همیشه یه همصدا منتظره
آدمی که تو همون خاطره ها ممکنه زندگی از یادش بره

در ادامه می‌توانید «همصدا» را با اجازه صاحب اثر بشنوید و دانلود کنید.

محمد کفیلی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است