فصل اول جشنواره «تهران کارتون» به ایستگاه پایانی رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۲

فصل اول جشنواره «تهران کارتون» به ایستگاه پایانی رسید

فصل اول جشنواره بین‌المللی «تهران کارتون» با حضور ۵ کشور مختلف و ۵۰ هنرمند داخلی به پایان رسید.

به گزارش صبا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، فصل اول جشنواره بین المللی «تهران کارتون» با حضور کارتونیست های کشورهای ترکیه، مکزیک، کوبا، اکوادور و ایتالیا، مشارکت هنرمندان ایرانی و معرفی افراد برگزیده به پایان رسید.

در فصل نخست جشنواره بین المللی «تهران کارتون» ۵ کارتونیست از کشورهای ترکیه، مکزیک، کوبا، اکوادور و ایتالیا و ۵۰ هنرمند حرفه ای داخلی حضور داشتند و بیش از ۱۰۰ اثر نیز در بخش عمومی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

جمال رحمتی دبیر این جشنواره بین المللی یادآور شد: فصل نخست با موضوع نوروز و زیبایی های تهران و در ۲ بخش حرفه ای و عمومی برگزار شد که داوری آثار را احمد عربانی، بهمن عبدی، مسعود شجاعی طباطبایی، کیارش زندی، مجید خسروانجم و بنده برعهده داشتیم.

به گفته دبیر جشنواره، در بخش مسابقه آثار بیست کارتونیست به مرحله نهایی داوری راه یافتند که در این میان هیات داوران مهناز یزدانی، علی شعبانی و بهرام علی حمیدی را برای بخش برندگان جوایز نقدی برگزید.

رحمتی در پایان خاطرنشان کرد: هیات داوران ۶ نفر به نام‌های امیرحسین ضرغام، حمید قالیجاری، داریوش مهردلان، سحر میرزامنش، جعفر نیازی و منصوره دهقانی را هم برنده دیپلم افتخار دانست.

طبق اعلام رحمتی، جشن پایان فصل نخست «تهران کارتون» با حضور برگزیدگان و جمعی از مدیران شهری ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ در خانه عین الدوله برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است