عربستان ساخت مجموعه‌ هنریِ سلطنتی ریاض را کلید زد/ ساخت ده‌ها سالن سینما، تئاتر، موزه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۷

عربستان ساخت مجموعه‌ هنریِ سلطنتی ریاض را کلید زد/ ساخت ده‌ها سالن سینما، تئاتر، موزه

روند ساخت مجموعه سلطنتی ریاض با مساحت 500 هزار مترمربع آغاز شده است.

به گزارش صبا  به نقل از دِنشنال، ساخت مجموعه هنری سلطنتی بنیاد پارک ملک سلمان در ریاض آغاز شده است.

این پروژه با راه اندازی موزه «فرهنگ های جهان» و «بنیاد سلطنتی هنرهای سنتی و تئاتر ملی» به دنبال توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور عربستان سعودی است.

مجموعه هنری سلطنتی با مساحتی بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع یک بخش جدانشدنی از پروژه پارک ملک سلمان پادشاه وقت عربستان است که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شده است.

پیش بینی می شود که پارک ملک سلمان تبدیل به بزرگ ترین پارک شهری جهان با مساحت بیش از ۱۶ کیلومترمربع شود و به عنوان «ریه سبز» ریاض شناخته شود. سازندگان این پارک همچنین قصد دارند رتبه بین المللی ریاض را در بین برترین شهرهای قابل زندگی جهان ارتقا دهند.

در پارک ملک سلمان، مجموعه هنرهای سلطنتی پارک، شامل یک تئاتر ملی با ظرفیت ۲۳۰۰ صندلی، موزه فرهنگ های جهانی به ارتفاع ۱۱۰ متر و موسسه سلطنتی هنرهای سنتی است که شامل آکادمی هنرهای تجسمی سنتی و آکادمی میراث فرهنگی می شود.

این مجموعه در غرفه ای دارای سه سینما، دو سالن تئاتر، یک کتابخانه اختصاص یافته به هنر و فرهنگ با مجموعه ای از بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب و یک سالن نمایشگاه وسیع برای نمایش آثار هنرمندان خواهد بود. ضمنا این مجموعه فضاهای چند منظوره مانند مرکز آموزشی برای هنرهای نمایشی، سینمایی و تجسمی و آمفی تئاتر در فضای باز را فراهم می کند.

مجموعه هنرهای سلطنتی ریاض که توسط معمار فقید اسپانیایی ریکاردو بوفیل طراحی شده است، به تماشاگران وعده ارائه تجربیات همه جانبه از فرهنگ و هنر را در تمام جنبه هایش می دهد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است