درناز حاجیها نماینده ایران در کارلووی‌واری شد/ اعلام فهرست فیلم‌های مسابقه | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۵

درناز حاجیها نماینده ایران در کارلووی‌واری شد/ اعلام فهرست فیلم‌های مسابقه

جشنواره فیلم کارلووی‌واری از فهرست فیلم های بخش مسابقه اصلی خود رونمایی کرد.

به گزارش صبا  به نقل از ورایتی، امروز سه شنبه ۳۱ می فهرست ۲۷ فیلم حاضر در جشنواره بین المللی فیلم کارلووی‌واری در حالی اعلام شد که سینمای ایران با فیلم «بالای آسمان زیر آب» به کارگردانی درناز حاجیها در این جشنواره در بخش رقابتی تازه تاسیس پروکسیما حضور دارد. این بخش جایگزین بخش رقابتی «شرق غرب» شده است. فیلم «بالای آسمان زیر آب» با عنوان خارجی «شبیه یک ماهی روی ماه» اولین نمایش جهانی خود را در این فستیوال تجربه می کند.

در داستان فیلم «بالای آسمان زیر آب» حاجیها آمده است: هاله و شوهرش امیر باید با شرایط سختی کنار بیایند، پسر چهار ساله آنها ایلیا ناگهان حرف زدنش را متوقف کرده است. واضح است که هیچ دلیل فیزیولوژیکی وجود ندارد، بنابراین آنها به یک روان درمانگر مراجعه می کنند که راه حل اساسی ارائه دهد. مادر ایلیا که تا به حال از او مراقبت کرده بود، قرار است عقب بنشیند و پدر وظیفه مراقبت از کودک را بر عهده می گیرد. این تغییر در نظمِ تثبیت شده خانواده، آنها را وارد یک مارپیچ تنش زا و پرخاشگرایانه می‌کند.

در این دوره از رویداد فیلم کارلووی‌واری، صدف فروغی فیلساز ایرانی نیز با فیلم «تابستان باامید» محصول کشور کانادا در بخش مسابقه اصلی برای دریافت گوی کریستالی رقابت می کند.

پنجاه و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کارلووی‌واری بین روزهای یک تا ۹ جولای ۲۰۲۲ (۱۰ تا ۱۸ تیر ۱۴۰۱) برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است