وزیر ارشاد: «برادران لیلا» شامل محرومیت‌های قانونی می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵

وزیر ارشاد: «برادران لیلا» شامل محرومیت‌های قانونی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیگفت که فیلم «برادران لیلا» بدون اخذ مجوز اکران داخلی به جشنواره کن رفت و این کار خلاف قوانین است.

به گزارش خبرنگار سینمایی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز ۱۱ خرداد پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حواشی فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی در جشنواره کن ۲۰۲۲ اظهار کرد: این فیلم در خارج کشور تولید شده است و عوامل اصلی آن هم در خارج کشور هستند. «عنکبوت مقدس» در اردن فیلمبرداری شده است و مجوزی از ایران نداشت اما حتما اگر عناصری در داخل کشور با این فیلم همکاری کرده باشند، مشمول مجازات‌های سازمان سینمایی می‌شوند.

او در ادامه درباره حضور فیلم «برداردان لیلا» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی در جشنوار کن ۲۰۲۲ گفت: طبق قانون، فیلم‌های ایرانی که در جشنواره‎های خارجی شرکت می‌کنند باید مجوز اکران گرفته باشند و حتی خود آکادمی اسکار هیچ فیلمی را بدون مجوزهای داخلی نمی‌پذیرد.

اسماعیلی ادامه داد: فیلم «برداران لیلا» در ایران مجوز اکران نداشت و به آن‌ها اعلام شده بود که اگر بدون اخذ مجوز اکران به جشنواره کن بروند طبیعتا مشمول مواد قانونی می‌شوند و این قضیه به تهیه‌کننده و کارگردان فیلم هم اعلام شده بود و چون فیلم را بدون مجوز اکران به کن بردند، شامل محرومیت‌های قانونی می‌شود.

وزیر ارشاد بیان کرد: برای اینکه این مشکلات پیش نیاید سازمان سینمایی از عوامل فیلم دعوت کرد که مراحل صدور مجوز را انجام دهند اما این اتفاق نیفتاد.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: در دوره جدید بنای ما این است که قانون را رعایت کنیم و حتما این مساله پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است